Tot een jaar of 8-9 geleden m, voerde ik 1 van onze katten KVV. Ik was er, voor haar, erg over te spreken en vond het jammer dat de andere 4 katten er niks voor voelde. Inmiddels zijn al onze katten overleden , maar is ons gezin uitgebreid met een chihuahua genaamd DeeSie. Zij is inmiddels 6 jaar en kreeg tot 1,5 week geleden brokken. Omdat ik sinds een jaar niet meer tevreden was over hoe zij zich hield met Acana Heritage Small Breed (diarree, slechtere vacht en toename van bijten aan pootjes), ben ik via oa Renske naar Orijen gegaan. Maar daarmee verminderden de problemen niet. Door mijn eerdere positieve ervaringen met KVV, wilde ik het bij DeeSie ook een kans geven. Sinds 1,5 week dus gestart met Barfmenu Lam, wat ik nu voor 3-4 weken ga geven. Daarna ga ik voorzichtig andere smaken toevoegen. Ze vindt het heerlijk, acceptatie is geen probleem. De eerste week wat slijm bij de drollen, maar aanzienlijk minder ontlasting. Wel iedere dag een keer, dus prima. Eergisteren in de nacht overgeven, beetje voer/snoepjes en verder gal. Zojuist ook gal/schuim gespuugd. Maar daarna wel vragen om eten, dus niet echt misselijk?
Ze weegt 3 kg en krijgt tussen de 75-80 gram per dag, verdeeld over een ochtend- en een avondportie.
Ze begint ook een beetje te ruiken, dus ik vermoed dat de ontgifting in volle gang is. Haar ogen zijn in elk geval al wel minder nat/soeperig dan de afgelopen periode.
Wat denken jullie, zijn wij op de goede weg? Geef ik haar voldoende? Ze weegt ook nu nog een nette 3 kg.
Ik hoor graag jullie tips en ervaringen met KVV bij kleine hondenrassen
Thanks alvast!