Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3442909
Roerbak groente met krokante vega ‘kipstukjes’ (ui, knoflook, gember, kaneel, sojasaus en bruine suiker opkoken, daar de brokjes in wentelen, Pango erover en dan opbakken) met eiermie en gebakken ei.

Mocht iets pittiger; volgende keer chilipeper erdoor. Of zoiets.
Gebruikersavatar
Door pike
#3442952
Elf schreef: vr 01 apr 2022, 14:57 Heerlijke red snapper, met de voetjes in het zand op het strand. Want een weekje in Curaçao met dochter :D
Dat klinkt goed, veel beter dan in de sneeuw!
Red snapper, die heb ik lang niet gegeten. Is hier niet te krijgen :(

Vanavond kabeljauw, gebakken bataat en spitskoolsalade met appel.
Morgen, want er blijft natuurlijk kool over, spitskoolschotel met gehakt uit de oven.
Door Elf
#3442954
pike schreef: vr 01 apr 2022, 15:13 Dat klinkt goed, veel beter dan in de sneeuw!
Red snapper, die heb ik lang niet gegeten. Is hier niet te krijgen :(

Vanavond kabeljauw, gebakken bataat en spitskoolsalade met appel.
Morgen, want er blijft natuurlijk kool over, spitskoolschotel met gehakt uit de oven.
Zo grappig, ik zag een dagschotel bij een restaurant hier op Curaçao: Boerenkoolstampot :D en onderweg stond een foodtruck met erwtensoep :P
Gebruikersavatar
Door pike
#3442955
Elf schreef: vr 01 apr 2022, 15:25 Zo grappig, ik zag een dagschotel bij een restaurant hier op Curaçao: Boerenkoolstampot :D en onderweg stond een foodtruck met erwtensoep :P
:biggrin2: Dat is wel het laatste waar ik voor naar Curaçao zou gaan!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3442957
Elf schreef: vr 01 apr 2022, 15:25 Zo grappig, ik zag een dagschotel bij een restaurant hier op Curaçao: Boerenkoolstampot :D en onderweg stond een foodtruck met erwtensoep :P
;D ;D
Geen gerechten die ik op Curaçao zou eten met de warmte :biggrin2:

Vandaag laat ik iets bezorgen.
Morgen ook hier een ovenschotel met spitskool en gehakt en paprika, vergelijkbaar met de maaltijd van pike morgen :)
Door Elf
#3442968
Lizzy schreef: vr 01 apr 2022, 17:10 Hoe krijg je tofu krokant?

Hier rijst met sperziebonen, gekookt eitje en pindasaus.
Als je stevige tofu neemt en die een tijdje in een zeef met wat zwaars erop laat uitlekken dan bak je hem krokant :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door