Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bodhi sioux
#3437376
De groente die ik geef zijn trouwens gestoomd en gepureerd. Ik weet dat dit dubbelop is maar ik heb wat reseach gedaan en had gevonden dat stomen weinig vitamine en mineral verminderd dus dacht dat het geen kwaad kon. Hij is echt een moeilijke eter geworden dus ben bang dat hij het niet gaat lusten, maar wellicht kan ik een half menu van de eend en kip proberen..
Door toscak
#3437377
Zou mij niets verbazen dat hij weer goed gaat eten als hij zich lekkerder voelt. Als hij altijd goed heeft gegeten, denk ik dat het samen hangt.
Door Bodhi sioux
#3437378
Ja dat hangt ook zeker samen Toscak, daar is het mee begonnen zelfs. Zodra dat de chemische castratie begon uit te werken begon hij ook met lange tanden te eten, nog voordat z'n buikje begon te rommelen, dus ik dacht dat het alleen maar hormonaal was. :(

Il weet ook niet zo goed wat ik kan doen als hij het gekookte eten niet lekker vind. Ik denk dat ik dan nog het beste aan stressreductie kan gaan werken aanvullend aan de supplementen dan. Hij is echt ontzettend onzeker en reactief geworden en ik denk dat die hormonen ook meespelen maar ja, gewoon echt een lastige situatie omdat ik zelf niet zoveel kanten op kan.
Door Bodhi sioux
#3437383
Dat proefpakket is ook gelijk voor 14 dagen als ik het goed heb begrepen, dus ik was van plan om dan een half menu' tje te bestellen.
Door Lizzy
#3437424
Bodhi sioux schreef: do 30 dec 2021, 15:00 Dat proefpakket is ook gelijk voor 14 dagen als ik het goed heb begrepen, dus ik was van plan om dan een half menu' tje te bestellen.
OK. Nou, ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat hij het eet. Ik lees veel goede recensies van honden die heel moeilijk zijn met eten en dit graag lusten. Ik hoop dat het ook voor Bodhi geldt.
Door Bodhi sioux
#3437425
Dank je Lizzy, dat hoop ik ook! En dat de probiotica ook gaag helpen. Ik heb gisteren bij dogshef besteld en krijg deze 6 Januari pas geleverd. Even kijken wat ik in de tussentijd nog kan doen qua voeding..
Door Bodhi sioux
#3437474
Bedankt Lizzy! Ik zou vandaag de probiotica binnen krijgen via Fedex maar ik kreeg een melding rond 12uur dat de levering mislukt was omdat ik niet thuis was.. was ik wel, ik zat zelfs voor het raam te wachten ::) . Nieuwe levering is Maandag of Dinsdag, weer even balen zeg :-\

Aan de andere kant, ik heb toch maar even de kook erover heen gegooid omdat ik even niet wist wat ik dan moest doen, en Bodhi heeft afgelope dagen wel minder last. Gisteren was hij af en toe nog wat onrustig van z'n borrelbuikje maar dat is vandaag nog niet het geval geweest dus dan heeft hij iig geen pijn nu.
Wel 3x ontlasting gehad met een meer lichtbruin/oranje kleurtje en aandrang tot een 4de x maar dat kwam er niet van.

Ik vroeg me wel af of het erg is als ik hem nu vaker op een dag snacks geef, ik probeer nu echt te trainen op z'n reactiviteit en ook met couterconditionering en dan werken koekies nog het beste. Zijn wel natuurlijke koekjes van de website natuurlijkvoordehond.nl waar je me de link voor gaf voor de vuurwerk druppels te kopen. Ik hoop dat dit niet de darmen extra stress geeft want ik ben me meer aan het inlezen en emotionele stress is echt heel belangrijk om te verminderen.

Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die op nieuwjaarsdag op dit forum rondstruin, maar voor wie dit nog lees, een HELE fijne nieuwjaarswisseling toegewenst :) !!
Door Lizzy
#3437489
Bodhi sioux schreef: vr 31 dec 2021, 17:01 Bedankt Lizzy! Ik zou vandaag de probiotica binnen krijgen via Fedex maar ik kreeg een melding rond 12uur dat de levering mislukt was omdat ik niet thuis was.. was ik wel, ik zat zelfs voor het raam te wachten ::) . Nieuwe levering is Maandag of Dinsdag, weer even balen zeg :-\
Ohww, dat is dus gewoon een k-smoes, dat je niet thuis was >:( . Nou ja, hopelijk maandag!
Aan de andere kant, ik heb toch maar even de kook erover heen gegooid omdat ik even niet wist wat ik dan moest doen, en Bodhi heeft afgelope dagen wel minder last. Gisteren was hij af en toe nog wat onrustig van z'n borrelbuikje maar dat is vandaag nog niet het geval geweest dus dan heeft hij iig geen pijn nu.
Wel 3x ontlasting gehad met een meer lichtbruin/oranje kleurtje en aandrang tot een 4de x maar dat kwam er niet van.
Dit klinkt toch redelijk hoopvol?!
Ik vroeg me wel af of het erg is als ik hem nu vaker op een dag snacks geef, ik probeer nu echt te trainen op z'n reactiviteit en ook met couterconditionering en dan werken koekies nog het beste. Zijn wel natuurlijke koekjes van de website natuurlijkvoordehond.nl waar je me de link voor gaf voor de vuurwerk druppels te kopen. Ik hoop dat dit niet de darmen extra stress geeft want ik ben me meer aan het inlezen en emotionele stress is echt heel belangrijk om te verminderen.

Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die op nieuwjaarsdag op dit forum rondstruin, maar voor wie dit nog lees, een HELE fijne nieuwjaarswisseling toegewenst :) !!
Maar hoe lang geef je hem nu snacks en hoe lang gaat het nu beter? Volgens mij bijt het elkaar dus niet. Ik denk dat je voor nu er goed aan doet om aan zijn gedrag te werken. En als zijn darmen er niet slecht op reageren zou ik door gaan.

Jij ook een hele fijne en rustige jaarwisseling :-*
Door Bodhi sioux
#3437670
Een paar dagen verder en het is weer een beetje slechter geworden. 3 tot 5 x ontlasting en een borrelbuikje, maar niet zo erg als net nadat de cortisone uit was gewerkt en hij word er niet meer onrustig van tot nu toe, hij slaapt nu juist heel veel.

Hij wilde z'n overkookt vlees niet hebben vandaag dus dan maar weer een keertje rauw gegeven, dit at hij wel op, met lange tanden. Ik heb gemerkt dat een maaltijd overslaan ook weer stress geeft dus dan maar iets erin. Vanavond weer een beetje proberen.

Vandaag de probiotica ontvangen dus ik hoop dat dit hem een beetje goed gaat doen en over een paar dagen de levering van dogchef dus ik hoop ZO dat hij dit lust!!

Voor de rest merk ik dat hij meer dorst heeft, is dit normaal bij IBS? Ook niest hij wat meer dan anders :???:
Door Lizzy
#3437680
Bodhi sioux schreef: ma 03 jan 2022, 20:41 Een paar dagen verder en het is weer een beetje slechter geworden. 3 tot 5 x ontlasting en een borrelbuikje, maar niet zo erg als net nadat de cortisone uit was gewerkt en hij word er niet meer onrustig van tot nu toe, hij slaapt nu juist heel veel.

Hij wilde z'n overkookt vlees niet hebben vandaag dus dan maar weer een keertje rauw gegeven, dit at hij wel op, met lange tanden. Ik heb gemerkt dat een maaltijd overslaan ook weer stress geeft dus dan maar iets erin. Vanavond weer een beetje proberen.

Vandaag de probiotica ontvangen dus ik hoop dat dit hem een beetje goed gaat doen en over een paar dagen de levering van dogchef dus ik hoop ZO dat hij dit lust!!

Voor de rest merk ik dat hij meer dorst heeft, is dit normaal bij IBS? Ook niest hij wat meer dan anders :???:
Dit klinkt gewoon echt niet fijn. Ik vraag me echt in alle eerlijkheid af of je er goed aan doet om zelf aan te blijven tobben. Misschien dat je anders toch eens contact kan opnemen met Diane Sari. Ik vind haar heel kundig. Ze weet veel van voeding.

https://www.zimadierenhomeopathie.nl/Overmij

Ik weet het niet, of dat erbij hoort, dorst. Ik heb het nog nooit ergens gelezen als symptoom.
Door toscak
#3437681
Nee dorst is niet een direct symptoom, maar er zijn zat honden die gaan drinken bij misselijkheid. Zoals die van mij. Die drinkt echt ontiegelijk veel.

Eens met Lizzy, het is gewoon super complex die maagproblemen en het kan ook zomaar dat er wat neveneffecten gaan optreden (last van andere organen, vitaminetekort).
Door Bodhi sioux
#3437696
Oké, ik heb toch maar even een berichtje gestuurd naar Diane Sari, ik hoop dat ze wat voor Bodhi kan betekenen.

Ik heb ook contact gezocht met Aniek Wendt, haar training vind ik écht super! En ze heeft me ook wat ideeën gegeven om wat stapjes verder te maken, ook ga ik bachbloesem proberen.

Ik hoop toch echt dat er iets gaat helpen, anders ben ik bang dat z'n hormonen hem nu teveel stress geven en zou ik wellicht hem weer chemisch moeten castreren, wat een enorme gok gaat zijn hoedat dat uit gaat pakken. Maar goed, ben alweer aan het doemdenken geloof ik :(
Door Bodhi sioux
#3437770
Hey, even een vraagje. Ik heb net met iemand gesproken wie haar hond Giardia heeft gehad zonder diaree te hebben omdat het schijnt dat Giardia voornamelijk van koolhydraten leeft kan het zijn dat een hond op rauwvlees voeding geen diaree heeft? Jullien wel eens zo'n situatie bij iemand gezien? Anyhow, wilde dus een ontlastingstest doen maar ik las net dat 30% van de testen die bij de DA worden gedaan vals negatuef is, klopt dit?

Is dit dan een betere test?

https://portal.wormbestrijding.nl/nl/product/1418
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door