Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Erwina
#343071
Wij waren vergeten een nieuwe zak hondenvoer te bestellen ::) wat Rex en Dana niet erg vinden, want nu krijgen ze Rodi.
Maar hoeveel mogen ze?
Op de verpakking staat dat ze allebei 4 schijven per dag mogen. Dana weegt 10 kilo en Rex 12. Klopt het dan wel dat ze even veel mogen? Ik heb het idee dat het voor Rex weinig is. Gister hebben we rijst gekookt en dat er doorheen gedaan. Vonden ze erg lekker! Kan geen kwaad toch? Of is dat niet goed voor ze?
Door Peet
#343075
Normaliter geef je 20 tot 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Dus een hond van 10 kilo krijgt dan ca 200 gram. Een hond van 12 kilo krijgt ca 240 gram.

Rijst hoef je er niet doorheen te doen, de Rodi Compleet is al compleet. Maar veel kwaad kan het niet hoor, het is alleen gewoon niet nodig.
Door Erwina
#343082
[quote="Peet"]
Normaliter geef je 20 tot 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Dus een hond van 10 kilo krijgt dan ca 200 gram. Een hond van 12 kilo krijgt ca 240 gram.

Rijst hoef je er niet doorheen te doen, de Rodi Compleet is al compleet. Maar veel kwaad kan het niet hoor, het is alleen gewoon niet nodig.
[/quote]

En op die doosjes staat dat ze 4 schijven per dag mogen, dat is dan toch veel te veel? Dat is 400 gram..
Laatst gewijzigd door Erwina op do 30 jun 2005, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#343086
Het lijkt me nogal veel hoor, maar ik voer zelf geen Rodi. Ik zou ergens in het midden gaan zitten (zeg 3 plakken per dag) en kijken hoe ze het doen. Je kan dan altijd minderen of meer geven als ze hongerig zijn.
Door Laura W
#343158
Onze Filliz krijgt ook 4 plakken per dag. Zij weegt ong 15 kilo, maar is wel al heel oud en beweegt niet zoveel. Volgens de voedingsaanbevelingen van Rodi (http://www.rodi-petfood.nl) mag ze eigenlijk 5 plakken.

Van de windhonden eet Molina precies wat ze volgens de tabel zou moeten eten, de andere twee eten veel meer, maar die zijn jonger en actiever.

Uiteindelijk is zo'n tabel toch maar een richtlijn. Het hangt ook van je hond af en wat hij doet op een dag. :)
Laatst gewijzigd door Laura W op do 30 jun 2005, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door