Ik ben opzoek naar een goed alternatief voor bot voor onze kat zonder tanden (getrokken door gingivitis stomatitis). We geven momenteel kvv, maar als ik een barf maaltijd maak voor de honden vind ze het heerlijk om haar eigen mini maaltijd te hebben. Tot nu toe heb ik die nooit correct kunnen geven gezien ze geen bot kan eten. Maar ik wil graag vaker voor haar barf samenstellen, alleen dan wel correct.
Ik lees veel over eierschalen maar voornamelijk voor honden.
Is enkel eierschaal voldoende of moet er nog iets toegevoegd worden? Ze eet wel fijn gemalen vleesbot (zoals die in kvv ook zit) maar ik weet niet of ik dat kant en klaar kan kopen, gezien een duur toestel aankopen me niet zint gezien dat het enkel voor haar gebruikt zou worden om 1 max 2 dagen per week barf te eten.
Voor honden las ik 1 theelepel per 500 gram vlees. Geld dit voor een kat ook, en is dat dan als vervanging van al het bot, want dat lijkt me erg weinig.
Momenteel kreeg ze een 1/3 kvv (zodat ze toch wat bot had) met kip spiervlees en een beetje konijn orgaan. Ik had zo voor 3 dagen klaar gemaakt en ingevroren. Nu is dat op en het beviel haar heel erg, vandaar dus dat ik het graag vaker ook voor haar wil doen.