Siberienne schreef: ↑za 16 mei 2020, 22:29
Ja, die sportscholen... ik denk dan ook, het is prachtig weer, ga buiten sporten. En die 1,5 mrt op een sportschool is echt niet genoeg. Denk ik weer aan dit artikel https://www.nu.nl/coronavirus/6043830/s ... lucht.html
Weet je, laat de fysiotherapie en revalidatie voorzichtig weer starten. En rustig bewegen voor ouderen. Maar waarom met z’n allen in een zweethok? Ik zie de noodzaak daar ook niet zo van in (maar moet toegeven dat ik nut van sportscholen sowieso nooit zo heel erg heb gezien )
En Fenixjuh; sterkte! Ik merk het in ons ziekenhuis ook: alles moet weer opstarten en eigenlijk is iedereen gewoon nog moe. Rare tijden...
De link die je plaats is meer geent op buitensport en waar gewaarschuwd wordt voor snot en hoestspetters door hardlopers en fietsers
Wat dat betreft loop ik nu buiten meer risico als dat ik bij ons op de sportschool zou lopen
Daar is alles ruim opgezet en zou met 'beperkte bezetting' prima gesport kunnen worden
Maar dat is wel een uitzondering ben ik bang, vaak staan die apparaten vlak naast elkaar en zullen er inderdaad dingen afgeplakt moeten worden om mensen op afstand van elkaar te houden.
En eerlijk is eerlijk, voordat er ook nog maar een beetje sprake was van Corona was dat 1 van de eerste activiteiten die ik geschrapt heb hoor.... toen er eind februari sprake was van de officiële eerste besmetting zijn wij meteen gestopt met sporten op de sportschool.
Maar zodra ze straks naast de groepslessen ook andere dingen buiten gaan aanbieden gaan we toch snel weer beginnen
Het is gewoon belangrijk voor sommige mensen die op dit moment hun opvolging van de fysio of revalidatie missen, want die behandelingen stoppen op een gegeven ogenblik en dan zul je het zelf door moeten zetten.....maar dan is een stukje begeleiding en opvolging toch wel erg prettig en nuttig
Dus niet alleen voor de brede jongens en meisjes....ook voor veel (ex)patiënten is de sportschool erg belangrijk voor hun gezondheid