Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3400244
Siberienne schreef: zo 05 apr 2020, 17:21 Ik lees net vooral veel motorrijders die zich ook nog eens achterlijk gedragen door veel te hard te rijden.

@Ronald waren er maar meer zo verstandig als jij...

Mij verbaast het eigenlijk nog steeds dat er geen grote uitbraak is geweest in Roermond; mega drukke outlet, tot voor kort heel veel Chinese bezoekers en ook nu dus nog steeds druk....

Maar dat gaat mogelijk veranderen... https://nos.nl/artikel/2329482-gevolgen ... ed-is.html
Dat over de outleg, zo dacht ik er ook over. En niet alleen Chinezen, ook de Duitsers en andere nationaliteiten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3400248
Ina schreef: zo 05 apr 2020, 13:22 + 1 .....zo te horen zijn er hier een heleboel motorrijders niet zo wijs als jij bent....het knettert er zo af en toe flink hard langs op de binnendoorweg :o
Hier zijn ook hele konvooien motoren door het dorp gebulderd.
Door MillyMol
#3400250
Anne in Zweden schreef: zo 05 apr 2020, 17:19 Ik wil geen spelbreker zijn - al ben ik dat natuurlijk wel :biggrin2: - maar de Zweedse staatsepidemioloog zei gisteren op het nieuws dat in Zweden de cijfers in de weekends altijd dalen, om door de week weer te klimmen. Zo is het althans tot nu toe geweest. Waarom dat zo is, weet ik niet, kan ik voor je opzoeken als je wilt.

Maar ik hoop natuurlijk dat de daling van blijvende aard is en dat de curve blijft zakken!
Wij hebben hier op maandag en dinsdag tot nu toe ook altijd een spike gehad in met name het aantal doden. Het is de backlog van het weekend. Maar de cijfers van met name de ICU-opnames kennen die backlog niet. En die vlakken af. Het echte kantelpunt is er pas wanneer er meer mensen ontslagen worden dan er worden opgenomen. Zover zijn we nog niet. Ik denk dat we daar pas over 1 a 2 weken zijn. Mits we ons voor de overgrote meerderheid aan de maatregelen blijven houden. Voor zover ik het nu begrepen hebben is de de infectie ratio nu 1 : 0,3, dus 1 persoon infecteert nu gemiddeld 0,3 anderen. Laten we hopen dat we het vol blijven houden met zijn allen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3400252
Ik las vandaag dat in België vandaag meer mensen had ontslagen uit het ziekenhuis dan er vandaag binnen zijn gekomen. Voor Nederland heb ik zo'n vergelijking niet gezien, ik mis hoeveel mensen worden ontslagen uit het ziekenhuis. Positief is in ieder geval dat de curve af lijkt te vlakken :)
Door MillyMol
#3400253
dinky89 schreef: zo 05 apr 2020, 18:21 Ik las vandaag dat in België vandaag meer mensen had ontslagen uit het ziekenhuis dan er vandaag binnen zijn gekomen. Voor Nederland heb ik zo'n vergelijking niet gezien, ik mis hoeveel mensen worden ontslagen uit het ziekenhuis. Positief is in ieder geval dat de curve af lijkt te vlakken :)
Ja, die cijfers mis ik ook in de rapportages van het RIVM. Ik zie alleen maar de cijfers van het aantal mensen dat is opgenomen (geweest). En dat zegt mij ook niet zoveel.
Door src_esther
#3400256
Ronald schreef: zo 05 apr 2020, 12:12 Het motorseizoen is al een tijdje aan de gang. Vandaag schitterend mooi weer en een motor die zachtjes tegen me staat te praten... "Gaan we vandaag de hort op?"...

Ik rijd altijd voorzichtig, kijk goed om me heen en ben geen snelheidsduivel. En toch ga ik niet motorrijden. Niet omdat ik niet durf of zo, maar er hoeft maar een een of andere kloothommel te zijn die mij niet ziet (en neem van mij aan: dat gebeurt dagelijks!) en dan moet ik een beroep doen op de gezondheidszorg, die toch al kraakt in al zijn voegen. En neem ik een ambulance in beslag die op dat moment geen corona patiënt kan ophalen...

Het wordt vast nog wel een keer mooi motorweer. Na de corona. Tot die tijd is het maar gewoon thuis blijven.
Waren er maar meer van jou soort motorrijders, wij worden al de hele dag geterrorriseerd... Heen en weer crossen over de dijk. >:( Mijn meneer zag het naast gelegen stadje overspoeld door heeel veeel motorrijders.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3400258
Mandarijn schreef: zo 05 apr 2020, 18:30 Het is eigenlijk pas sinds 21 maart dicht. Is toen nog een persbericht over uitgegaan
Jep net zoals veel andere dingen in NL.
Maar er wordt in bovenstaande berichtgeving gesuggereerd dat het daar nog steeds super druk is....
En dat klopt gewoon niet dus.

Ik krijg eerlijk gezegd onderhand echt kromme teen nagels van al die sensatie berichtgeving ipv ook te berichten wat er wel goed gaat, ja er zijn gevallen die echt plots echt fout gaan maar daarentegen meer gevallen die ook heel goed aflopen !
De nuance is wat mij betreft echt zoek.
#3400259
src_esther schreef: zo 05 apr 2020, 18:32 Waren er maar meer van jou soort motorrijders, wij worden al de hele dag geterrorriseerd... Heen en weer crossen over de dijk. >:( Mijn meneer zag het naast gelegen stadje overspoeld door heeel veeel motorrijders.
+1!

Hier scheuren ze al de hele dag als gekken langs, we kunnen elkaar niet eens verstaan :-X

Zijn er geen geluidsnormen voor motoren..?
Door Siberienne
#3400267
Kaio schreef: zo 05 apr 2020, 18:09 Eh ja die outlet in roermond is al sinds een aantal weken dicht....dus ;)

Oh ja? Dat had ik echt helemaal gemist :o :biggrin2: maar ik bedoelde eigenlijk toen ‘ie nog open was. We hadden toen discussie met een paar collega’s die dachten dat het coronavirus niet hier zou komen vanuit China ‘want gelukkig zijn er niet zoveel mensen die tussen China en Nederland reizen’ en toen dacht ik bij mezelf ‘Nou....’

Ik vind het nog steeds jammer dat ik dat gesprek niet opgenomen heb 😬 was in februari en ik werd toch beetje weg gezet als ‘doe niet zo raar gaat echt niet gebeuren hier ‘

Boy oh boy wat had ik graag ongelijk gehad ::)
Door Siberienne
#3400269
MillyMol schreef: zo 05 apr 2020, 18:25 Ja, die cijfers mis ik ook in de rapportages van het RIVM. Ik zie alleen maar de cijfers van het aantal mensen dat is opgenomen (geweest). En dat zegt mij ook niet zoveel.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bea2d46e/

En ik verbaas me dan hierover als ik tegelijk hoor dat er ook heel veel mensen nu hun werk niet kunnen doen en graag willen helpen. Ik hoorde het ook van een GGD ‘we kunnen het werk niet aan maar we nemen liever niet mensen van buiten aan’ :P
Door Cathelijn
#3400270
Vanavond bij Nieuwsuur mijn dorpsgenoot en mede-gildebroeder Harry over het overlijden van zijn broer Piet, ook gildebroeder van ons gilde hier in Dinther en dat Piet het zo erg vond dat hij niet met gilde-eer begraven zou worden.
Door Mandarijn
#3400271
Siberienne schreef: zo 05 apr 2020, 19:12 Oh ja? Dat had ik echt helemaal gemist :o :biggrin2: maar ik bedoelde eigenlijk toen ‘ie nog open was. We hadden toen discussie met een paar collega’s die dachten dat het coronavirus niet hier zou komen vanuit China ‘want gelukkig zijn er niet zoveel mensen die tussen China en Nederland reizen’ en toen dacht ik bij mezelf ‘Nou....’

Ik vind het nog steeds jammer dat ik dat gesprek niet opgenomen heb 😬 was in februari en ik werd toch beetje weg gezet als ‘doe niet zo raar gaat echt niet gebeuren hier ‘

Boy oh boy wat had ik graag ongelijk gehad ::)
En die kwamen met de bussen tegelijk naar de outlet. Nou de retail is nog open en daar hebben ze handhavers ingezet
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door