Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3349729
Lizzy schreef:Het is echt stom maar er staat geen merk op. Het zijn deze:

Afbeelding

Er staat een P in de hoek. Je hoeft ze niet nat te maken, niks. Door de lichaamsdruk wordt de mat koel. Dat blijft ie niet hoor, op een gegeven moment warmt ie op. Maar met een uurtje is ie weer klaar om te koelen. We kochten er gisteren 1. Thuis gekomen leg ik 'm neer, Bisq gaat erop liggen met een blik van "mine". Ze was serieus niet meer van plan om eraf te gaan. Dus ik ben er nog 3 gaan halen. Maat L kost daar (Diervoeders Z'meer) €25. Ze gaan er zelf op liggen en ze gaan er af en toe ook weer af. Om er even later weer op te gaan liggen. Ze zijn er super blij mee!

Ik denk dat de werking gelijk is aan die van Scruffts: https://www.medpets.nl/scruffs-cooling- ... escription
Manlief na zijn werk gelijk even langs Diervoeders gestuurd en ook maar even 2 gehaald voor de 2 oudste hier (die het echt heel zwaar hebben met deze hitte)
Hoop dat ze erop willen liggen, want bij oudere matten die je in water moet leggen vertikte ze het om erop te gaan liggen
En als ze er ruzie om gaan maken wie erop mag haal ik er morgen nog 2 bij

Mochten ze het alle 4 niets vinden gebruik ik ze zelf :D
Door Lizzy
#3349731
Monique77 schreef:Manlief na zijn werk gelijk even langs Diervoeders gestuurd en ook maar even 2 gehaald voor de 2 oudste hier (die het echt heel zwaar hebben met deze hitte)
Hoop dat ze erop willen liggen, want bij oudere matten die je in water moet leggen vertikte ze het om erop te gaan liggen
En als ze er ruzie om gaan maken wie erop mag haal ik er morgen nog 2 bij

Mochten ze het alle 4 niets vinden gebruik ik ze zelf :D
Hier vinden ze alles met water ook echt een ontzettende no no maar daarnet heeft Fritzi vreselijk lopen spelen (achterlijke hond - ze is net van d'r schijnzwangerschap af en dat bewijs ze dan door als een dolle door het huis te rennen, overal speelgoed vandaan te halen, kuilen te graven en Bisq uit te dagen) en ze kreeg het zo heet: ze is op de koelmat neergeploft. Echt met een klap. Zo gaaf. Ik hoop dat ze er bij jou ook op willen en anders: ik ben wel een beetje jaloers op de honden ;D ;D ;D
Door Eef+Stippels
#3349743
Lizzy schreef:Het is echt stom maar er staat geen merk op. Het zijn deze:

Afbeelding

Er staat een P in de hoek. Je hoeft ze niet nat te maken, niks. Door de lichaamsdruk wordt de mat koel. Dat blijft ie niet hoor, op een gegeven moment warmt ie op. Maar met een uurtje is ie weer klaar om te koelen. We kochten er gisteren 1. Thuis gekomen leg ik 'm neer, Bisq gaat erop liggen met een blik van "mine". Ze was serieus niet meer van plan om eraf te gaan. Dus ik ben er nog 3 gaan halen. Maat L kost daar (Diervoeders Z'meer) €25. Ze gaan er zelf op liggen en ze gaan er af en toe ook weer af. Om er even later weer op te gaan liggen. Ze zijn er super blij mee!

Ik denk dat de werking gelijk is aan die van Scruffts: https://www.medpets.nl/scruffs-cooling- ... escription
Dat lijkt me ideaal! Voor Xindy wordt het inmiddels ook wel wat te veel :(
Staat er toevallig een website op de doos? Ik kan ze online niet vinden.
Die van Scruffs en AFP zijn zo prijzig...
Door Eef+Stippels
#3349749
Siberienne schreef:Welkoop heeft ook idem systeem mat; https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... -l_1210573
Van het merk beeztees
Dankjewel!
Helaas is hij hier in de stad niet op voorraad en als ik hem online bestel duurt het 7 dagen ::)

Ook zo dom dat ik nu pas door dit topic eraan herinnerd word dat ik voor Xindy een koelmat kan kopen :-X
Nu nog een betaalbare vinden die snel bezorgd kan worden...

Edit: ik bestel dan toch maar die scruffs, zodat ze er gauw zijn ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3349753
Hier in het Zweedse begint het nu wat af te koelen. Man wat een hitte! De hele dag niks anders gedaan dan binnen zitten, zelfs Atz vindt het te warm. Rustig aan dan maar allemaal. De puzzel van 550 stukjes is al af :biggrin2:

Buuf Anne, we leven nog hoor :cool:
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3349772
Lizzy schreef:
Het is echt stom maar er staat geen merk op. Het zijn deze:

Afbeelding

Er staat een P in de hoek. Je hoeft ze niet nat te maken, niks. Door de lichaamsdruk wordt de mat koel. Dat blijft ie niet hoor, op een gegeven moment warmt ie op. Maar met een uurtje is ie weer klaar om te koelen. We kochten er gisteren 1. Thuis gekomen leg ik 'm neer, Bisq gaat erop liggen met een blik van "mine". Ze was serieus niet meer van plan om eraf te gaan. Dus ik ben er nog 3 gaan halen. Maat L kost daar (Diervoeders Z'meer) €25. Ze gaan er zelf op liggen en ze gaan er af en toe ook weer af. Om er even later weer op te gaan liggen. Ze zijn er super blij mee!

Ik denk dat de werking gelijk is aan die van Scruffts: https://www.medpets.nl/scruffs-cooling- ... escription
Die heb ik ook gehaald 1; en die stomme autisten hier hebben me aangekeken alsof ik iets levensbedreigends heb binnen gehaald.... met een serieuze boog erom heen. Nog een poging gedaan voor Harry om dat ding in de bench te leggen onder zijn fleece maar ik kreeg een blik!
Nu is tie naar mijn broertje, zijn buldog maakt er wel dankbaar gebruik van....
Door Siberienne
#3349773
constance.blokzijl schreef:Die heb ik ook gehaald 1; en die stomme autisten hier hebben me aangekeken alsof ik iets levensbedreigends heb binnen gehaald.... met een serieuze boog erom heen. Nog een poging gedaan voor Harry om dat ding in de bench te leggen onder zijn fleece maar ik kreeg een blik!
Nu is tie naar mijn broertje, zijn buldog maakt er wel dankbaar gebruik van....

;D :biggrin2: :biggrin2: dat zie ik zo voor me, zou bij Spot ook zomaar kunnen gebeuren.., ik waag me er maar niet aan. Tnt is de tegelvloer koel genoeg.

Nog even iets positiefs : mijn oleanders zijn geheel hersteld vd vorstschade, de olijven vinden het ook prima en de passiebloem heeft nog nooit zoveel bloemen gehad. Ze geuren zelfs vrij sterk. #lichtpuntjeszien
Door Anne in Zweden
#3349778
Kim_S schreef:Hier in het Zweedse begint het nu wat af te koelen. Man wat een hitte! De hele dag niks anders gedaan dan binnen zitten, zelfs Atz vindt het te warm. Rustig aan dan maar allemaal. De puzzel van 550 stukjes is al af :biggrin2:

Buuf Anne, we leven nog hoor :cool:
Gelukkig, ik maakte me al zooo'n zorgen. ::) :P :biggrin2:

Maar waarom zitten jullie de hele dag binnen? Ik zou lekker naar de bootsteiger gaan als ik jullie was en wortel schieten in het water.

Alternatief kan Sjaak hier komen helpen; Christian staat de hele dag op het dak en daar waait het lekker. :D

O, en ik heb nog een puzzel van 1000 stukjes liggen. Voor morgen, als je wilt. :biggrin2: Morgen wordt er 's middags een flinke hoeveelheid (relatief dan ::) ) regen (met onweer) verwacht, dus dan moet je weer binnen zitten. :P
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3349779
Anne in Zweden schreef:Gelukkig, ik maakte me al zooo'n zorgen. ::) :P :biggrin2:

Maar waarom zitten jullie de hele dag binnen? Ik zou lekker naar de bootsteiger gaan als ik jullie was en wortel schieten in het water.

Alternatief kan Sjaak hier komen helpen; Christian staat de hele dag op het dak en daar waait het lekker. :D

O, en ik heb nog een puzzel van 1000 stukjes liggen. Voor morgen, als je wilt. :biggrin2: Morgen wordt er 's middags een flinke hoeveelheid (relatief dan ::) ) regen (met onweer) verwacht, dus dan moet je weer binnen zitten. :P
We hadden gewoon geen puf om wortel te schieten in het water vandaag :P
Als de buurman niet weer gaat waterskieën dan gaan we van de week nog wel zwemmen.

Sjaak neuriet nu ineens "kom van dat daaaak aaaaf" :biggrin2:
Die had nu eens zin in een echte vakantie ipv een klusvakantie. Hij mag thuis het hele jaar nog klussen :biggrin2:

Lekker morgen weer wat neerslag! Al is het dan onweer ::) We kijken er al naar uit.
Trustuuuuuh :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3349784
Siberienne schreef:;D :biggrin2: :biggrin2: dat zie ik zo voor me, zou bij Spot ook zomaar kunnen gebeuren.., ik waag me er maar niet aan. Tnt is de tegelvloer koel genoeg.

Nog even iets positiefs : mijn oleanders zijn geheel hersteld vd vorstschade, de olijven vinden het ook prima en de passiebloem heeft nog nooit zoveel bloemen gehad. Ze geuren zelfs vrij sterk. #lichtpuntjeszien
Wat doe jij met de passiebloem? Die van mij lijkt namelijk helemaal af te sterven ipv de vele knoppen uit te laten komen ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3349790
Het staat hier te plensen!
Ik werd vanochtend wakker en hoorde regen! En weten jullie waarom het regent? Iets wat ik normaal echt nooit zou doen, maar gisteravond wel, want het zou toch niet gaan regenen: ik heb de was buiten laten hangen.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3349793
koekje schreef:Het staat hier te plensen!
Ik werd vanochtend wakker en hoorde regen! En weten jullie waarom het regent? Iets wat ik normaal echt nooit zou doen, maar gisteravond wel, want het zou toch niet gaan regenen: ik heb de was buiten laten hangen.
Goede tip, ga ik vanavond ook doen! :D
Door hannabelgje
#3349796
Zelfs met airco op de slaapkamer blijft het minimaal 28 graden op de slaapkamer en dat is voor Zoë niet te doen. Ik heb de tent naar beneden gehaald, die gaan we opzetten en dan gaan we voorlopig in de tent in de tuin slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door