Abiri schreef:Dus als je je hond laat titeren, dan krijg je het aantal jaar te horen dat de enting nog werkzaam is? Ik dacht dat je alleen te horen kreeg dat het op dat moment nog niet hoeft. En dat je dus ieder jaar moest titeren om te kijken of het dat jaar nodig is.
Het is allemaal nog nieuw terrein voor mij, maar dit is wel erg fijn. Dan wordt je ook niet op kosten gejaagd. Wij hebben net de uitnodiging van de DA gekregen voor de jaarlijkse enting. Dit wil ik sowieso nu nog niet laten doen vanwege een eliminatie dieet en mogelijke allergie. Ik wil dit even zuiver houden zonder dat er enting stoffen een reactie gaan veroorzaken.
Kan elke dierenarts titeren? Of moet je bij een speciale dierenarts zijn?
Een da die begrijpt hoe de titerbepaling werkt kan aan de hand van de uitslag aangeven tot wanneer een enting niet nodig is. Ik meen dat de meesten tot maximaal 3 jaar aftekenen. Sommige da zijn heel bedreven in titeren en op basis van ervaring tekenen zij langer af. Tannetje Koning doet dit onder andere.
Er zijn ook dierenartsen die het wel aanbieden maar weinig kaas hebben gegeten van het interpreteren. Die zou ik links laten liggen.
In welke regio woon je? Misschien weet hier iemand een goede da te noemen.
Sowieso erg verstandig om nu even niet te enten. Titeren kan natuurlijk al wel.