Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#329423
Juta krijgt nu zo'n 1,5 jaar AHV. Ik gaf haar daarnaast eigenlijk nauwelijks iets. Nu sinds 1 à 1,5 maand geef ik haar knoflook (2 teentjes per week - ze weegt 30 kg) ook krijgt ze sinds een maand of 4 visolie capsules.

Sinds een weekje of wat heeft ze ook wat vaker jeuk valt me op. Het lijkt nu wel minder dan dat het twee weken terug was. En echt heel heftig is het ook niet hoor, maar het is gewoon meer dan eerst. Ook vind ik de laatste week korstjes in haar vacht. Deze zitten niet meer aan de huid, maar hangen nog wel in haar vacht vast. De korstjes zijn deels wit en deels lijkt het toch wat oud bloed.

Nu vraag ik me dus af of dit een gevolg van de knoflook kan zijn?
Door Lizzy
#329501
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik heb nog nooit eerder van dit verschijnsel in combinatie met knoflook gehoord.
Door Maaike_L
#329534
Ik kon het me eigenlijk ook niet voorstellen, maar kon ook echt niet bedenken wat het dan kan zijn. Zojuist weer zo'n plekje gevonden en wat eraf kwam maar even bewaard. Ik werk naast de DA, misschien dat ik maar even langsbreng en vraag of zij er iets raars in zien. Want als ik zo beter kijk vraag ik me steeds meer af of het korstjes zijn of....?

Is schurft van de ene op de andere hond over te brengen? ???
Door Doedels
#329535
Maaike_L schreef: Is schurft van de ene op de andere hond over te brengen? ???
De meeste soorten schurft zijn behoorlijk besmettelijk. Is Juta er mee in aanraking geweest dan?
Door Maaike_L
#329540
Een hond hier uit de buurt heeft het al een hele tijd. Ergens hieronder staat daar een topic over van mij, omdat het bij die hond maar niet over leek te gaan. Juta speelt de laatste tijd vreselijk veel met haar, heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan en vraag me nu dus af of ik het 'donker rode' in de korstjes verwar met zwart. :-\ En als ik nu goed naar die korstjes kijk lijken het meer allerlei kleine bolletjes.

Ze zeggen wel eens dat in de meeste vragen je zelf het antwoord al geeft: naar de DA maar dus. ::)
Door Truus
#329544
Een hele goede kans dat het schurft is. Dit wat jij beschrijft, hadden we ook bij één van onze paarden testijds. Wij mochten niet meer op concours en in groepsverband lessen.
Het is erg besmettelijk. Ga maar eens naar de D.A.
Sterkte.
Door Doedels
#329553
Maaike_L schreef: Een hond hier uit de buurt heeft het al een hele tijd. Ergens hieronder staat daar een topic over van mij, omdat het bij die hond maar niet over leek te gaan. Juta speelt de laatste tijd vreselijk veel met haar, heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan en vraag me nu dus af of ik het 'donker rode' in de korstjes verwar met zwart. :-\ En als ik nu goed naar die korstjes kijk lijken het meer allerlei kleine bolletjes.

Ze zeggen wel eens dat in de meeste vragen je zelf het antwoord al geeft: naar de DA maar dus. ::)
Als je het verhaal over puppyschurft bedoelt, dan is die soort schurft voor gezonde honden niet zo besmettelijk. Maar na laten kijken zou ik zeker doen. Hou ons op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door