Er zijn hier best wat hardlopers en canicrossers, dus ik denk, ik open weer eens een hardlooptopic. Ik vind het altijd wel leuk om even te roepen hoe fijn of waardeloos mijn training ging en wie weet zijn er meer .
Ik ben inmiddels een jaar bezig. Begonnen met een vrij pittige shint splint blessure en ik kon geen 50 meter rennen zonder een week pijn te hebben. Na een jaar van uitproberen, veel vallen en elke keer weer opstaan, zit ik nu op ongeveer 1,5 km wat ik aan een stuk kan lopen. In intervallen kan ik 3-4 km lopen, afhankelijk van de lengte van de intervallen.
Kort geleden weer wat te veel over mijn grenzen heen gegaan, dus nu weer een dikke stap terug moeten doen. Conditioneel kan ik het inmiddels makkelijk aan, maar daardoor wordt het ook moeilijker om de grenzen die mijn blessure aan geeft goed te voelen en te respecteren.
De blessure is een blijvertje, dus ik zal nooit heel ver kunnen rennen en al helemaal niet snel. Eigenlijk doe ik aan joggen, maar hardlopen klinkt leuker . Mijn doel is om 5 km te kunnen, zodat ik aan loopjes mee kan doen en omdat ik 5 km wel de moeite waard vind qua conditie en gezondheid. Ik wilde dit jaar de loop van Leeuwarden doen, maar dat komt nog veel te snel, dus ik richt me nu op volgend jaar mei.