Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3287564
koowl schreef:Ik heb nu inderdaad zalmolie maar dat had ik al staan. Grizzly is het merk neem ik aan? Waar kan ik dit gemakkelijk halen? We hebben een boerenbond dichtbij zitten? :) is het daar te koop toevallig?
DuckDuckGo is your friend. Ik bestel het bij Eko4Petz.
koowl schreef:De rest eet hij echt supergraag tot nu toe.
Eend en Natuurlijk. Verwacht dat de rest ook prima zal gaan.
Oh, fijn zo!

Jeuk heb ik geen ervaring mee. Sorry.
Door koowl
#3287805
In het kader van beter voorkomen dan genezen.
Hij heeft vier dagen barfmenu (natuurlijk) met smaak gegeten. Daarna dus een keertje vis. Sochtends met lange tanden. Savonds at hij het op. Vandaag liet hij de eend de hele dag staan.

Hij heeft sinds twee dagen nu niet gepoept.
Gewenning of moet ik me zorgen gaan maken? Ook geen drang gehad tot eigenlijk.

Mocht het qua barf niet gaan trouwens. Om wat voor reden dan ook. Zijn er dan brokken die jullie aan kunnen raden, met name een die geschikt is voor leishmania? Dus laag purine gehalte?
#3287815
koowl schreef:In het kader van beter voorkomen dan genezen.
Hij heeft vier dagen barfmenu (natuurlijk) met smaak gegeten. Daarna dus een keertje vis. Sochtends met lange tanden. Savonds at hij het op. Vandaag liet hij de eend de hele dag staan.
Fijn dat hij toch van de vis heeft gegeten, zij het met lange tanden. Misschien wil hij maar 1x per dag eten? of heb je het idee dat hij best trek heeft maar niet in wat jij hem voorschoteld?
koowl schreef:Hij heeft sinds twee dagen nu niet gepoept.
Gewenning of moet ik me zorgen gaan maken? Ook geen drang gehad tot eigenlijk.

Mocht het qua barf niet gaan trouwens. Om wat voor reden dan ook. Zijn er dan brokken die jullie aan kunnen raden, met name een die geschikt is voor leishmania? Dus laag purine gehalte?
Twee dagen niet poepen lijkt me niet helemaal goed. Ik kan je daar geen tips over geven. Heb je al gezocht hier op het forum? En misschien in de medische hoek een topic openen.

Puntje van BarfMenu is, is dat het nogal hoog in het botpercentage zit, had ik dat niet al opgemerkt. Misschien wel te hoog voor je ventje. Je zou wat extra spiervlees bij kunnen geven.
Door koowl
#3287852
Oke, waar kan ik dat het beste halen? :)

Ja ik kijk vandaag nog aan en dan bel ik de dap denk ik maar eens. Misschien gewoon gewenning. Hiervoor stond ie op de goedkoopste brokken die je maar kan kopen natuurlijk.. drinken doet ie wel goed, plassen ook, geen aandringen tot poepen verder en ook gewoon een tevreden hond.

Hij eet het graag. Ik voer hem twee keer per dag.
Ik denk dat ik hem straks een rauw eitje geef en misschien wat rijst, zodat hij kan poepen?
#3287857
koowl schreef:Oke, waar kan ik dat het beste halen? :)
Wat halen?
koowl schreef:Ja ik kijk vandaag nog aan en dan bel ik de dap denk ik maar eens. Misschien gewoon gewenning. Hiervoor stond ie op de goedkoopste brokken die je maar kan kopen natuurlijk.. drinken doet ie wel goed, plassen ook, geen aandringen tot poepen verder en ook gewoon een tevreden hond.
Kan inderdaad gewenning zijn, ik heb Ko een tijdje ondersteund met probiotica.
koowl schreef:Hij eet het graag. Ik voer hem twee keer per dag.
Ik denk dat ik hem straks een rauw eitje geef en misschien wat rijst, zodat hij kan poepen?
Rijst werk volgens mij stoppend, dus dat zou ik zeker niet geven. Eerder wat olijfolie en/of geitenmelk/yoghurt.
#3287907
koowl schreef:Wat > Spiervlees.
Bij elke slager kun je wel spiervlees halen, of in de supermarkt. Spiervlees is volgens mij wel het duurste onderdeel van rauwe vlees voeding, vooral omdat grote delen van het spiervlees voor menselijke consumptie zijn. Dus alle vlees zonder bot en geen orgaan, denk aan kipfilet, kipdijlapjes, runderbiefstuk, riblappen, sucadevlees, poulet (soepvlees), hacheevlees, enzovoort.
koowl schreef:Dierenartsen raden vaak rijst en gekookte kip aan als de honden slechte ontlasting hebben of darmproblemen.. Dus verstoppend lijkt me niet?
Volgens mij wordt er bij diarree rijst aangeraden en diarree is wel wat anders dan verstopping.
Door koowl
#3287936
pluk schreef:Oh.. Had in het andere topic al gereageerd...maar hier staat het dus ook.
Anyway, rijst niet doen.
Got it! Dank je. Ik ben flink uit de running hoor. Ik ga morgen eens kijken voor een kipfiletje oid :)
Voor nu kan ik pens geven, moet ook eea aan darmen stimuleren toch :).
Ik word er ook lichtelijk gek van al die adviezen die zo vreselijk tegenstrijdig zijn en divers. Maar rauw heeft m'n voorkeur dus hopelijk blijft het goed gaan :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door