Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
#3282807
Els&Flow schreef:Ik vind Barfmenu, Alaska (alleen jammer dat dat per 400 gram gaat of per kilo), Carnibest (duur!) en Oervoer goede kvv's. Bevatten geen premixen, hebben bot als calciumbron en zien er goed uit.
CB heeft wel premix ;)
Door src_esther
#3282824
Els&Flow schreef:Ik vind Barfmenu, Alaska (alleen jammer dat dat per 400 gram gaat of per kilo), Carnibest (duur!) en Oervoer goede kvv's. Bevatten geen premixen, hebben bot als calciumbron en zien er goed uit.
Volgens mij bedoel je Carnivoer, want Carnibest is niet zo duur en bevat een premix.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3282839
Dank jullie wel voor de vele reacties!!

Ik heb een lijstje gemaakt van alle merken die jullie genoemd hebben (13 stuks!).
Dat wordt puzzelen geblazen..... hihi!

Bedankt voor je lijstje met 'eisen' voor goed voer Pluk, ik kan me er helemaal in vinden. ;)

Eerst kijken in hoeverre ze enkelvoudige mixen hebben (i.v.m. Bandit's eliminatiedieet) en daarna kijken waar ik wat kan bestellen.
Ik kan hier zeker mee vooruit! Hartelijk dank!! :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3282848
Zo, daar ben ik weer. :)

Ben ik er meteen achter gekomen dat ik een foutje gemaakt heb met bestellen. Bandit kan niet tegen granen. Nou heb ik eend bij Alroda besteld en Bandit heeft jeuk: er zit maag in. De vorige keer had ik ergens anders eend besteld en dat ging wel goed. Pff.
Goed op blijven letten dus! ;)

Bandit kan niet tegen rund, kip (uit haren test gekomen, dus niet 100% zeker), konijn en hert.

Hieronder per merk welke soorten Bandit zou kunnen eten (moet nog even goed uitzoeken of er geen magen in de mix zit)

Bandit: lam en geit
Haaksbarf: paard, eend, lam en geit. Hier zit groenten in (weet niet of Bandit hier tegen kan)
Carnivoer: paard (bot ontbreekt) en eend
Alaska: paard en eend
Barfmenu: eend
Carnibest bevat rijst en premix en valt daardoor af.
Tinlo: blijkt barfmenu te zijn
Bibi: onvoldoende informatie kunnen vinden
Meat4dogs: alleen mixen
Tammenga: paard, geit en lam, maar de samenstelling ontbreekt
Tamro barf flaken: bevatten rund
Oervoer: eend, geit, kalkoen en lam (allen zónder maag)


Dan kom ik zo'n beetje uit op haaksbarf en oervoer denk ik.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3282852
Too schreef:Heb er vast overheen gelezen maar Tinlo is geen optie voor je?
Dan heb je nl ook nog kalkoen en paard (icm eend)

Als ik bij Tinlo keek, kwam ik uit bij Barfmenu.
Eend is de laatste diersoort die ik toegevoegd heb om te proberen. Ik vind het spannend om een nieuwe diersoort te proberen die al gecombineerd is met eend. Ik zoek dan liever een KVV met alleen paard.

Meteen nog even gekeken. Ik kan van Barfmenu alleen de eend bestellen.
Bij paard zit inderdaad eend.
Kalkoen lijkt erg op kip volgens mij, vandaar dat ik daar nog even niet aandurf. Het is ook niet duidelijk of de maag en evt. darmen niet in de mix zitten i.v.m. granen.


Hartstikke tof dat jullie zo met me meedenken!!
#3282907
Ik heb toevallig nu ook wat KVV van kiezebrink gehaald.
Moet eerlijk zeggen dat ik het er goed uit vind zien.
Lola vind het ook lekker, maar dat is niet echt een graadmeter dat is toch een kliko.

Ik vond het prettig dat ze ook andere diersoorten hadden dan de standaard, ik heb bijv kwartel en fazant kunnen bestellen.
Lola is allergisch voor eend en lam.
Gebruikersavatar
Door chery
#3282983
fransbulletje schreef:Oervoer verkoopt toch gewoon Alroda onder eigen Oervoerlabel.

Klopt!!! Je hebt bij alroda net iets meer keus, maar het is hetzelfde!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3283219
Border Bandit schreef:Wat ik begrepen had, is dat Slagerij de Groene weg (van Darf en Alroda) het vlees draait voor oervoer.
Maar bij eend Alroda staat dat de maag erbij zit en bij eend Oervoer staat duidelijk dat het zonder maag is.

http://alroda.nl/nl/#
http://www.oervoer.com/zuiver-eend-enkelvoudige-maling


Het is een puzzel he!? Misschien zie ik het verkeerd?

Zie ik het nou echt verkeerd?

Ik lees bij alroda: eend + maag
En bij Oervoer: eend zonder maag
Gebruikersavatar
Door pluk
#3283247
Border Bandit schreef:Zie ik het nou echt verkeerd?

Ik lees bij alroda: eend + maag
En bij Oervoer: eend zonder maag
Bij Alroda lees ik 'complete eend minus darmpakket', bij Oervoer staat er duidelijk 'zonder maag'.
Het zou zomaar kunnen dat Darf voor Oervoer een aparte mix draait natuurlijk. Voerwijzer geeft ook aan dat in de Alroda maag zit verwerkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door