Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nicolletjuh
#328117
Hallo.....k heb een vraag we hebben een (herder)pup van 10weken ze is aardig te licht weegt iets meer dan 3kilo...ze is heel lief en aanhankelijk...maar ze wilt/kan niet eten af en toe heeft ze een goede dag en eet ze wel zijn al meerdere malen bij dierenarts geweest nu zijn we net gebeld door haar fokker en schijnt een ander hondje uit et nest dezelfde klachten als haar te hebben en die zeiden dat ze een colibacterie heeft?! nou wou ik graag weten of jullie daar ooit van gehoord hebben en mij wat tips erover kunnen geve?! morge moe ik wel terugkomen bij de dierenarts maar wil graag eerder wat weten omdat onze dierenarts er volgens mij niet veel van wist ze gingen et nu namelijk uitzoeken....nou bedankt voor et lezen en hoop op reacties...kus nicole
Laatst gewijzigd door nicolletjuh op di 31 mei 2005, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#328168
Je bedoelt waarschijnlijk e-coli bacterie. Die wordt bestreden met een antibiotica kuur.

Het is verstandig om tijdens of na die kuur de pup wat extra pro-biotica te geven (te koop bij drogist, Hema of reformzaak). Dat helpt zijn darmflora weer gezond te maken.

Wat voer je je pup?
Door nicolletjuh
#328287
hartstikke bedankt dat ik er een reactie op gehad heb....het kan inderdaad kloppen dat er een e voor moet de fokker zei dit tegen mij dus daarom dacht ik dat het zo moest....bedankt voor de tip vanavond moeten we bij de dierenarts komen dus dan horen we het....op moment krijgt ze beetje raar eten officieel krijgt ze puppybrokken van de vobra maar omdat ze nu dus niet wilt/kan eten voeren we ze op het moment voer van de dierenarts (pate van hill ofzoiets) en van die schijven wild vlees van prince....maar ja op moment eet ze gewoon heel slecht dus zelfs dat wilt ze niet echt....groetjes nicole
Door Peet
#328311
Ze is kennelijk goed ziek, arme hummel...Laat eerst maar even de DA er goed naar kijken. En als je het niet vertrouwd (die DA moet dingen 'opzoeken' zei je zelf)...gan dan voor een 2e opinie naar Dierenkliniek Putten, in Putten. Dr Kranendonk en Machteld Pauw zijn echt prima DA's, ik kan ze beide van harte aanbevelen en ze zitten dus ( ;)) in Gelderland.....

Voel je er iets voor om ook vers te gaan voeren? Mijn Herders hebben het nog nooit zo goed gedaan als op vers..en je bent hier natuurlijk op een vers-forum...Als geen ander weet ik hoe lastig Herders op hun maag/darmen kunnen zijn, ik heb werkelijk al een auto kunnen kopen voor alle diarre-ab kuren en dure dieetbrokken die ik aan hun heb gespendeerd....En dat alles is echt verdwenen als sneeuw voor de zon, toen ik met KVV (kompleet Vers Vlees) begon....eerlijk waar.

Brokken van Vobra zijn zowiezo niet erg goed voor een Herder, er zit gewoon teveel koolhydraat in. Een Herder kan dit niet goed verteren en gaat er van aan de dunne. En een pup moet goed eten toch?

Als je wilt, kan je altijd bij mij een rolletje Cb komen halen hoor, om uit te proberen :D..Maar eerst moet je natuurlijk weten wat er precies aan de hand is. Als je het verhaal van de DA niet helemaal lekker zit, ga dan naar Kranendon of Machteld Pauw.

Succes met de kleine (is het een Mechelaar, Duitser, Tervuerener??????), ik hoop dat je nog komt vertellen hoe het is afgelopen?

Groetjes en knuf voor je pup
Door Lizzy
#328900
Hoi Nicole, ben je er nog? Ik hoop het!! Want ik wilde je nog even zeggen dat ik mij voor de volle 200% bij Peet aansluit! Ik denk dat verse voeding voor jouw pupje echt de allerbeste oplossing is, dus ik zou zeggen: neem het aanbod van Peet aan en probeer eens een rolletje versvlees! Succes met je puppie en ik hoop weer eens wat van je te horen.
Door nicolletjuh
#329036
Sorry dat ik zo laat reageer maar gister heeft bijna de hele dag internet het niet gedaan......maar ze is een oudduitse langhaar......er is ondertussen van alles aan de hand geweest we hebben op het moment antibiotica voor dr dat krijgt ze sinds dinsdagavond en moet zeggen dat het volgens mij goed aanslaat ze is stuk levendiger en eet weer beter....maar nu blijkt dat het andere hondje(haar zusje)een parasiet in zich heeft dat heeft de da ontdekt dus nu moeten we met ons hondje weer terug naar de da die gaat nu ook kijken of zij het ook heeft.....we zijn idd gister voor een second opinion gegaan bij een andere da die bij ons in de buurt(nijmegen)goed bekend staat en die houdt haar nu goed onder controle....ondertussen waren we gebeld dat er nog een zusje of broertje er ook al last van heeft dus waar het nu allemaal vandaan kan komen?! ja dat weet ik dus ook niet...ik vind het wel allemaal heel zielig ze heeft er echt een achterstand van maar hoop dat het nu wel goed komt ze staat goed onder controle van die andere da ze moest op het moment wel die blikjes pate blijven eten van de da en tussendoor keer dat rauwe vlees....en dat heeft ze gister dus goed gedaan....nou ik hou jullie op de hoogte over haar en hartstikke bedankt voor jullie reacties kusjes nicole
Door Peet
#329112
Ok, in ieder geval een redelijke vooruitgang, da's mooi. Hou haar maar goed in de smiezen. Zou het nest soms met parvo besmet zijn???

Afijn, gissen heeft geen zin, we wachten wel af waar je DA mee komt.

Met die 'wilde schijven van Prince" bedoel je daarmee die diepgevroren schijven van Prins? Dat is een prima kvv hoor, die kan je rustig geven (eigenlijk veel gezonder dan die blikjes pate ).. ;)

En gaaaaaaf, een Oud-Duitse!!!!!
Die zijn zooooooooo mooi!!! :D :D
Laatst gewijzigd door Peet op do 02 jun 2005, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nicolletjuh
#330016
nou het schijnt idd wat te zijn uit het nest ....inmiddels weten we dat er al zeker 3 pups dezelfde klachten hebben :-( dus nu zijn ze aan het uitzoeken waar het vandaan komt of kan komen.....maar ze heeft nu antibiotica en gaat nu stukken beter met haar ze is sinds dinsdag toch al 3 ons aangekomen dus gaat gelukkig in de stijgende lijn....we zijn er ondertussen wel achter dat ze een parasiet in dr heeft me ouders zijn nu bij de dierenarts voor andere medicijnen en daar schijnt het sneller mee over te gaan....die blokken van prince wat ik zei daar doet ze het echt goed op ze eet onderhand je vingers erbij op....ja oudduitse zijn mooi he wat heb je zelf dan voor 1? je kan hier geen foto's bij zetten of wel?!? kusje nicole
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door