Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3277755
Ik heb een hele tijd lotgering gegeven best tevreden geweest,soms ook niet,daarna tijd barf gegeven (vind ik wel het aller beste) maar dat laatste kan ik door mijn gezondheid niet meer volhouden.
Nou ben ik voor kivo aan het kijken ,zal niet de beste zijn maar ik heb maar klein uitkeringkje (ben helaas door gezondheid volledig afgekeurd) en het zal toch wel beter zijn als menige brok wat ik dus liever niet voer (ik voer al 12 jaar vers)
Dus weinig keus kwa betaalbaar kvv vrees ik,en de Sint lust nogal wat
Graag ervaring dus
Gebruikersavatar
Door pluk
#3277782
Ik heb 1x Kivo gekocht.
Persoonlijk vind ik het te fijn gemalen, leek een soort filet americain. Ik geef de voorkeur aan een wat grove maling.

Daarnaast vind ik het raar dat Kivo al haar mixen 'compleet' noemt, terwijl ze niet compleet zijn in de zin van een compleet menu. Ze bevatten vaak het complete dier denk ik. Voor jou geen probleem waarschijnlijk, maar voor beginners is het verwarrend vind ik.

En het standaard advies blijft toch ook: wed niet op 1 paard en wissel merken af. Er zitten genoeg merken rond dezelfde prijs als Kivo.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3277804
Ja ik heb liever ook grover gemalen maar welke merken zijn dan ook rond die prijs?
En ach compleet dat maak ik er zelf wel van dat weet ik wel, maar inderdaad verwarrend
Mijn border eet nu tijdelijk even Smuldier maar als ik zo lees hier vloek ik nu ook?
Hij doet het er goed op in vergelijking met lotgering( werd daar veel te dik van)
Zit ook te denken om bv weekend vlees en de andere dagen geperste brok, moet wat
Gebruikersavatar
Door pluk
#3277808
Bijvoorbeeld best4dogs, kiezebrink en macho gear. Bij alle drie moet je even goed opletten dat je ze compleet krijgt.

Als je op de kosten moet letten dan snap ik smuldier. Het is niet de beste kvv maar je moet wat natuurlijk. Ik zou dat verkiezen boven brok.
Barf flakes van Tamro kun je ook nog naar kijken, al schijnen die wel erg vet te zijn. Kiloprijs zit rond 2.50.

Ik weet niet hoeveel je hond eet, maar misschien kun je aan niet te dure karkassen komen die je dan eens per week als maaltijd geeft? Dan heb je eens per week een prima maal zonder al te veel werk.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3277814
Dacht dat best4 dogs niet meer bestond kon het niet vinden
Ik heb de Sint die eet ongeveer 1 kilo KVV dan
De border iets minder als pond ( nu 1 pakje Smuldier ) en dan de chi bijna niks!
Ja helaas dat rot geld
Karkas wil ik heel graag hebben voor de Sint die vind het heerlijk! De border moet geen barf
Zag wel hier vlakbij van slagerij west
Maar alleen karkas dan? 1 x per week of zo dan ? Aanvullen met spier? Of hoeft dat niet als je goed bevleesd heb?
Geitjes vind ze ook zo lekker maar die zijn er nog niet
Eendkarkas ook
De border krijgt zeker geen brok dan maar Smuldier , is nu 12 en altijd op vers gehad

Bedankt ga spitten !!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3277829
http://www.best4dogs.nl/index.php?main_ ... stm26oiug1

Het aanbod van Slagerij west ken ik niet. Maar een goed bevleesd karkas kun je inderdaad zo geven, zonder spiervlees erbij. Als je aan goede karkassen (goed bevleesd met orgaan) kunt komen zou je dit prima meerdere keren per week kunnen voeren.
Ik weet dat Floris24 regelmatig karkassen heeft van eend en fazant. Je zou eens kunnen vragen hoe bevleesd die zijn.
Door Bosliefje
#3277833
Best4dogs vind ik niet slecht, er zit wel voor mijn honden in enkele soorten teveel bot, dus moet ik het aanvullen en daar wordt het weer duurder van natuurlijk. En dan 90 kilo bestellen, of samen bestellen, dat is per kilo een stuk goedkoper.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3277838
Ja ik heb het ooit is gehad en ook vrij harde poep ja nu jij het zegt, had er nog over gemaild en er werd inderdaad gezegd aanvullen met spier, ja dan is het nog duur dus dat word hem zeker niet
Door hannabelgje
#3277854
Kivo vinden ze hier niet lekker. Maar ze zijn hier sowieso niet zo dol op kvv. Smuldier vinden ze erg lekker en die krijgen ze dan ook regelmatig. Kiezebrink eten ze ook graag. Dogmeat dan weer niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3277894
De border en de chi zijn gek op Smuldier, heb van het weekend ook de Sint gegeven nou was zo op, terwijl ze regelmatig der neus omdraaide voor lotgering
Maar vind de verpakking zo onhandig blijf halen met maar 400 gram inhoud
Heb maar wat bestelt bij kivo we gaan het zien, daarnaast wil ik op zoek naar goed bevleesd bot
Door hannabelgje
#3277925
kiara schreef:De border en de chi zijn gek op Smuldier, heb van het weekend ook de Sint gegeven nou was zo op, terwijl ze regelmatig der neus omdraaide voor lotgering
Maar vind de verpakking zo onhandig blijf halen met maar 400 gram inhoud
Heb maar wat bestelt bij kivo we gaan het zien, daarnaast wil ik op zoek naar goed bevleesd bot
Ik gebruik een halve kilo per dag hier. Ik vul dan het 400 gram bakje aan let een schijfje rodi pens ofzo. Dat is 100 gram en dan heb ik weer een halve kilo. Of ik gebruik kliekjes of de katten krijgen een keer kuikens als ontbijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door ** Angela **
#3277962
Wij voeren al jaren naar volle tevredenheid Kivo
Vind hem ook echt niet zo fijn gemalen als anderen zeggen , valt best mee. Zie toch duidelijk wat orgaan of bot is en wat niet zeg maar
Wel mooi vlees, stinkt ook niet en heel belangrijk... zowel de huishonden als de sporthonden doen het er super op

We hebben ooit eens Naturis geprobeerd, dat was pas fijn gemalen . Een vieze vette brij, vooral de vis variant
Zelfs mijn katten die graag een hapje Kivo vis meepakken keken me aan of ik ze vergiftigde. Honden aten t ook met redelijk lange tanden
T was zelfs zo erg dat vriend dacht dat er een vd honden had overgegeven, terwijl het een beetje Naturis was wat een vd honden uit de bak had gegooit
Door Carlo_040
#3277972
Laatst voor het eerst Kivo gehaald. Ik vindt het totaal niet fijn gemalen, gewoon prima structuur. Het is alleen wel wat aan de vettige kant en het is inderdaad niet compleet, zitten maar 1 of 2 diersoorten in per rol als ik mij niet vergis, maar mijn pup gooit het zonder moeite naar binnen, afwisselen blijft natuurlijk het beste.

Dogmeat lees ik ook prima berichten over en die zit volgensmij nog lager in prijs dan Kivo.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3278017
dat is goed om te horen niet zo erg fijn,dat het wat aan de vette kant is,is voor de sint niet erg die is toch aan de schrale kant,is dogmeat niet dezelfde als best4dogs? pfff zijn er ook zoveel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door