Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3271692
Onze Soepie van 13,5 doet het best goed, weinig te klagen. Ja, raar achterpootje, maar ze komt er nog prima mee overeind en wandelt er ook nog het nodige mee. Geen kilometers in 1x en soms ook wel echte rustdagen (toevallig regen het dan ook nog ::) ) Maar ze hobbelt mee, wil nog altijd persé bij de groep horen, vind zelfs op haar manier de pups leuk, eet nog altijd haar barfhappen, hoewel ze wel zelf vind dat ze wat meer zou mogen hebben.

Dan hebben we natuurlijk ook nog Jan van 10,5, maar die valt gewoon nog niet onder de senioren. Die is nog hetzelfde als 5 jaar geleden. Oké, toch een klein verschilletje. Na een flinke wandeling (5-7 km) gaat ze nu dan wel een dutje doen. Tot zover antieke Jan.

Afbeelding
Door Eef+Stippels
#3271696
Xindy is nu de oudste hier, 8 is ze. Het viel me van de week pas op dat ze er wel wat ouder uitziet dan voorheen, toen ik oude foto's terugkeek.
Voor mijn gevoel is ze nog altijd 2 en ik hoop dat ze dat nog heel lang blijft :-* Ze had een tijd terug last van haar heup en knie, waarschijnlijk gedeeltelijk ingescheurde knieband, maar daar kunnen we we pas wat mee als de band helemaal zou scheuren.
Hopelijk gebeurt dat niet, want op dit moment loopt ze weer als een kievit :)

Bij Yindra van 12 merkten we praktisch niets van het feit dat ze al een senior was. Niet doof en nog heel actief. Als ze geen kanker had gehad, had ze waarschijnlijk nog wel even meegekund.

Bij Wandor kon je echt merken dat hij oud werd, hij is ook 12 geworden. Hij was doof, deed alles lekker rustig aan en werd incontinent met plassen en poepen. Maar hij genoot nog volop van het leven, totdat hij op een nacht een interne bloeding kreeg.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3271793
Nena vertoont intussen wel aardig wat ouderdomsverschijnselen, maar dat is niet raar voor een bouvier van dik 15 1/2.
Ze heeft tot haar 10e IPO-wedstrijden gelopen en vervolgens nog lekker een beetje getraind tot haar 12e. Tot haar 13e is ze onverminderd door blijven stuiteren, maar toen begon ze de eerste verschijnselen van stembandverlamming te vertonen. Daar had ze toen eigenlijk meer last van dan nu, want het heeft een tijdje geduurd voordat ze door had dat het stukken beter ging als ze niet meer als een dolle door bleef razen. Ze doet het nu rustig aan en loopt op haar tempo nog lekker een blokje om. Ze ziet er niet meer uit. Bespiering is weg en er zit bijna geen haar meer op, dus draagt ze lekker een jasje als we naar buiten gaan. Gedurende de nacht slaapt ze onder een dekentje. Ze heeft moeite met gladde vloeren. Vetdek met antislip van de rol gekocht en daar een groot deel van het laminaat mee bedekt en dan blijft ze wel overeind. Ze druppelt soms wat tijdens haar slaap. Ze heeft aardig wat bulten, die ik echt niet meer ga laten onderzoeken. Voor nu genieten we gewoon van iedere dag dat ze nog blij is als ik haar jasje en riem pak en haar bak met smaak leeg eet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3271824
Sonja schreef:Nena vertoont intussen wel aardig wat ouderdomsverschijnselen, maar dat is niet raar voor een bouvier van dik 15 1/2.
Ze heeft tot haar 10e IPO-wedstrijden gelopen en vervolgens nog lekker een beetje getraind tot haar 12e. Tot haar 13e is ze onverminderd door blijven stuiteren, maar toen begon ze de eerste verschijnselen van stembandverlamming te vertonen. Daar had ze toen eigenlijk meer last van dan nu, want het heeft een tijdje geduurd voordat ze door had dat het stukken beter ging als ze niet meer als een dolle door bleef razen. Ze doet het nu rustig aan en loopt op haar tempo nog lekker een blokje om. Ze ziet er niet meer uit. Bespiering is weg en er zit bijna geen haar meer op, dus draagt ze lekker een jasje als we naar buiten gaan. Gedurende de nacht slaapt ze onder een dekentje. Ze heeft moeite met gladde vloeren. Vetdek met antislip van de rol gekocht en daar een groot deel van het laminaat mee bedekt en dan blijft ze wel overeind. Ze druppelt soms wat tijdens haar slaap. Ze heeft aardig wat bulten, die ik echt niet meer ga laten onderzoeken. Voor nu genieten we gewoon van iedere dag dat ze nog blij is als ik haar jasje en riem pak en haar bak met smaak leeg eet.
Super! Hopelijk krijgen jullie nog veel van die dagen. :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3271865
Sonja schreef:Nena vertoont intussen wel aardig wat ouderdomsverschijnselen, maar dat is niet raar voor een bouvier van dik 15 1/2.
Ze heeft tot haar 10e IPO-wedstrijden gelopen en vervolgens nog lekker een beetje getraind tot haar 12e. Tot haar 13e is ze onverminderd door blijven stuiteren, maar toen begon ze de eerste verschijnselen van stembandverlamming te vertonen. Daar had ze toen eigenlijk meer last van dan nu, want het heeft een tijdje geduurd voordat ze door had dat het stukken beter ging als ze niet meer als een dolle door bleef razen. Ze doet het nu rustig aan en loopt op haar tempo nog lekker een blokje om. Ze ziet er niet meer uit. Bespiering is weg en er zit bijna geen haar meer op, dus draagt ze lekker een jasje als we naar buiten gaan. Gedurende de nacht slaapt ze onder een dekentje. Ze heeft moeite met gladde vloeren. Vetdek met antislip van de rol gekocht en daar een groot deel van het laminaat mee bedekt en dan blijft ze wel overeind. Ze druppelt soms wat tijdens haar slaap. Ze heeft aardig wat bulten, die ik echt niet meer ga laten onderzoeken. Voor nu genieten we gewoon van iedere dag dat ze nog blij is als ik haar jasje en riem pak en haar bak met smaak leeg eet.
15 1/2 alweer. Hopelijk mogen jullie nog een tijd van elkaar genieten.
Het verhaal klinkt hetzelfde wat ik over Kaio kan schrijven, hij is alleen iets jonger, (nouja bijna 13, ook niet slecht voor een newf). En idd Kaio weet bijv. nu ook dat als ie ligt en hij begint te schrapen omdat ie verkeerd ligt dat ie dan even gaat verliggen met zijn hoofd, dan is het over. In het begin bleef ie schrapen. Vacht heeft ie wel en daar heb ik wat problemen mee omdat ie kammen echt problematisch vindt nu.
Angelique schreef:Onze Soepie van 13,5 doet het best goed, weinig te klagen. Ja, raar achterpootje, maar ze komt er nog prima mee overeind en wandelt er ook nog het nodige mee. Geen kilometers in 1x en soms ook wel echte rustdagen (toevallig regen het dan ook nog ::) ) Maar ze hobbelt mee, wil nog altijd persé bij de groep horen, vind zelfs op haar manier de pups leuk, eet nog altijd haar barfhappen, hoewel ze wel zelf vind dat ze wat meer zou mogen hebben.

Dan hebben we natuurlijk ook nog Jan van 10,5, maar die valt gewoon nog niet onder de senioren. Die is nog hetzelfde als 5 jaar geleden. Oké, toch een klein verschilletje. Na een flinke wandeling (5-7 km) gaat ze nu dan wel een dutje doen. Tot zover antieke Jan.

Afbeelding
Ooh houdt ze de rest nog bij met haar 13,5? Hier moet Kaio echt alleen, want ja hij wil ook wel bijhouden maar dat is dus fysiek onmogelijk en ook qua afstand kan ie zo veel minder aan dan die andere 2.
Jan klinkt ook als Maci, nog lekker 5-7 km lopen.



Wel leuk om te lezen allemaal, best wel veel senioren hier :) Het is mijn eerste senior, ja duh ook mijn eerste hond, maar er komt op een gegeven moment toch heel wat bij kijken. En eerlijk soms vind ik het best moeilijk, zoals bijv. gisteravond dat ik hem moest helpen opstaan. Maar voor de rest is ie nog veel te goed en ook een happy hond nog, dus ik probeer vooral te genieten en niet te veel zorgen te maken. Ik ga ervan uit dat we het wel zullen "voelen" wanneer het tijd is, ik wil er niet te veel mee bezig zijn.
Door Eef+Stippels
#3271887
Sonja schreef:Nena vertoont intussen wel aardig wat ouderdomsverschijnselen, maar dat is niet raar voor een bouvier van dik 15 1/2.
Ze heeft tot haar 10e IPO-wedstrijden gelopen en vervolgens nog lekker een beetje getraind tot haar 12e. Tot haar 13e is ze onverminderd door blijven stuiteren, maar toen begon ze de eerste verschijnselen van stembandverlamming te vertonen. Daar had ze toen eigenlijk meer last van dan nu, want het heeft een tijdje geduurd voordat ze door had dat het stukken beter ging als ze niet meer als een dolle door bleef razen. Ze doet het nu rustig aan en loopt op haar tempo nog lekker een blokje om. Ze ziet er niet meer uit. Bespiering is weg en er zit bijna geen haar meer op, dus draagt ze lekker een jasje als we naar buiten gaan. Gedurende de nacht slaapt ze onder een dekentje. Ze heeft moeite met gladde vloeren. Vetdek met antislip van de rol gekocht en daar een groot deel van het laminaat mee bedekt en dan blijft ze wel overeind. Ze druppelt soms wat tijdens haar slaap. Ze heeft aardig wat bulten, die ik echt niet meer ga laten onderzoeken. Voor nu genieten we gewoon van iedere dag dat ze nog blij is als ik haar jasje en riem pak en haar bak met smaak leeg eet.
Wat een mooie leeftijd!
Hopelijk voelt ze zich nog lang goed en geniet ze nog lang van het leven :-*
Door smulpaap
#3271907
Kijk , zo zag ik er in mijn jonge jaren uit

Afbeelding

Bijna 11 jaar geleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Duiken en zwemmen , dat was mijn grootste hobby . Totdat ik bijna 11 jaar was , en toen kwam ik ongelukkig in het water terecht
En toen had ik een gescheurde kruisband . En toen moest ik een operatie ondergaan

Afbeelding


Afbeelding

En dit was die man met dat enge gereedschap , en mijn moeder was blij met die man . Nou ik niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tegenwoordig zie ik er zo uit , inmiddels wat grijzer :cool:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3271917
Kaio schreef:

Ooh houdt ze de rest nog bij met haar 13,5? Hier moet Kaio echt alleen, want ja hij wil ook wel bijhouden maar dat is dus fysiek onmogelijk en ook qua afstand kan ie zo veel minder aan dan die andere 2.
Jan klinkt ook als Maci, nog lekker 5-7 km lopen.


.
Alleen wandelen weigert ze, dan loopt ze zo terug naar huis. Dus we lopen met z'n allen, Poes loopt op haar tempo bij ons en de rest rent als ongeleide projectielen alle kanten op. Ze vind het prima dat ze anderen wegrennen en als die in de buurt zijn wil ze er nog wel eens tussen gaan wauwelen, maar ze wil niet meerennen oid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door