Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3255855
Daantje is ziek van de cox-2 remmers (ontstekingremmende pijnstilling). Het ging al bizar lang goed met dit middel, op eerdere NSAID's kon ze in het verleden slechts 3 dagen, of laag gedoseerd max. 5 dagen. En nu normaal gedoseerd anderhalve maand. Maar dus toch ineens mis gegaan.. Meteen gestopt natuurlijk en nu pogen te herstellen van maag/darmklachten. Phytonics Clear Intentine werkt goed. Eet gekookte kip en drinkt de bouillon er van, so far so good.
Ik ben op zoek naar een supplement wat gericht is op pijnbestrijding (en herstel) van banden/pezen en eventueel spierscheuring. Bioflexa III lijkt qua samenstelling een optie en ken ik. Wie heeft andere suggesties??
#3255937
Lizzy schreef:CBD olie
Golden Paste (kurkuma)
Duivelsklauw
Boswelia
MSM
Dank je wel!!
En wat ik hier lees: "Gewrichtsontsteking is de meest voorkomende indicatie voor Boswellia, waarbij de werking goed is te vergelijken met NSAID's. Boswellia is eveneens effectief gebleken bij ontstekingen van de darm."
Wie weet is MSM ook helpend bij het herstel van de klachten tgv de cox-2 remmer..?

Iemand toevallig ervaring met Combicare poeder? (https://www.dierapotheker.nl/product/58 ... m#products) Bevat én MSM én boswelia..

De Bioflexa III bevat o.a. MSM, maar elders lees ik dat combi-preparaten vak te laag gedoseerd zijn in MSM, dus misschien is het beter dit los te geven.. Wie weet de doseringen van MSM en boswelia voor een hond van (een kleine) 30 kilo?
#3256827
Dank je wel Margot! Ik vond deze info tav dosering, misschien handig om te delen: https://www.dierapotheker.nl/product/35 ... AhpM8P8HAQ

En dank voor de suggestie van acupunctuur. Ik wil alleen liever geen behandelaar bezoeken met Daantje nu, vanwege de stress die dat haar geeft na alles wat er gebeurd is. En spanning is natuurlijk voor zowel de pijn als haar psychisch herstel nu iets wat ze moet vermijden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door