Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda1504
#3250202
Hoi hoi
Mijn am juli van 7 maanden 32 kilo krijgt 1 kilo lotgering en daarbij wat extras het verschilt per dag ene keer wat diamant duifjes,lamsribben,kippen/kalkoen/eenden nekken,kip/eendenkarkas fruit/groente yoghurt.en dan nog een gedroogde vleesnack
Nu is het gefixeerd op eten,wordt helemaal para/nerveus als hij maar een pappiertje hoort kraken loopt de hele tijd te schooien binnen en buiten.heeft van de week zelfs boterham van me kleine neefje uit zijn hand gepikt.
Volgens mij krijgt hij meer dan genoeg qua beweging ga ik elke dag een keer naar het hoe en wandel dan anderhalf tot 2 uur en de gewoonlijke rondjes
Door Lizzy
#3250252
Hij heeft geen honger?

En hoe is hij qua gewicht? Is hij slank, dun, helemaal goed zo, tikje mollig?

Krijgt hij elke dag exta's? En hoeveel is dat dan? Want op zich is 1 kg KVV niet zoveel hoor, voor zo'n jonge hond!
Gebruikersavatar
Door Tal
#3250304
Linda1504 schreef:Hoi hoi
Mijn am juli van 7 maanden 32 kilo krijgt 1 kilo lotgering en daarbij wat extras het verschilt per dag ene keer wat diamant duifjes,lamsribben,kippen/kalkoen/eenden nekken,kip/eendenkarkas fruit/groente yoghurt.en dan nog een gedroogde vleesnack
Nu is het gefixeerd op eten,wordt helemaal para/nerveus als hij maar een pappiertje hoort kraken loopt de hele tijd te schooien binnen en buiten.heeft van de week zelfs boterham van me kleine neefje uit zijn hand gepikt.
Volgens mij krijgt hij meer dan genoeg qua beweging ga ik elke dag een keer naar het hoe en wandel dan anderhalf tot 2 uur en de gewoonlijke rondjes
Onze honden, 10 maanden, bijna 40 kg, en pup van 19 weken, 21 kg, eten 1 kg en de pup zit rond de 1200 gram. Lotgering (eend/paard, eend/kip, rund, lam) en daarbij Tammenga, NRV, spiervlees enzo, maar merendeel Lotgering.
Daarbij wat gedroogde vleessnacks en soms een haasmasker of -oor.
Buiten dat nog af en toe ei, groente, biogarde enzovoort.

1 kg en dan nog honger hebben is dus niet zo gek omdat je hond nog wat meer in de groei is dan onze van 10 maanden. maar ik lees ook dat je veel extra's geeft. Misschien toch wat meer kvv gaan geven? Bv tijdelijk 1,4 kg kvv tot je merkt dat hij wat normaler in gulzigheid is omdat hij genoeg te eten krijgt?
Ik weet natuurlijk niet of je hond mager is of normaal maar zie wel dat je voor een jonge hond zeker, veel loopt. Een wandeling van anderhalf tot 2 uur is voor een jonge hond erg veel. Misschien dat hij daardoor erge trek heeft?

Groetjes.
Door enya13
#3250392
voor zo'n jonge grote hond van 7 maanden is 1 1/2 a 2 uur aan 1 stuk wandelen veel te veel.
zeker een ambul heeft snel gewrichtsproblemen.
hij is nog volop in de groei en heeft zijn rust ook nodig. met minder beweging en meer rust gaat de honger ook weg denk ik.
je kunt hem beter met hersenwerkjes en wat oefeningen bezig houden.
zo'n grote hond is pas met 1 1/2 jaar helemaal uit ontwikkeld.
zou zonde zijn als hij problemen krijgt door overbelasting.
Door enya13
#3250393
voor zo'n jonge grote hond van 7 maanden is 1 1/2 a 2 uur aan 1 stuk wandelen veel te veel.
zeker een ambul heeft snel gewrichtsproblemen.
hij is nog volop in de groei en heeft zijn rust ook nodig. met minder beweging en meer rust gaat de honger ook weg denk ik.
je kunt hem beter met hersenwerkjes en wat oefeningen bezig houden.
zo'n grote hond is pas met 1 1/2 jaar helemaal uit ontwikkeld.
zou zonde zijn als hij problemen krijgt door overbelasting.
Door enya13
#3250394
voor zo'n jonge grote hond van 7 maanden is 1 1/2 a 2 uur aan 1 stuk wandelen veel te veel.
zeker een ambul heeft snel gewrichtsproblemen.
hij is nog volop in de groei en heeft zijn rust ook nodig. met minder beweging en meer rust gaat de honger ook weg denk ik.
je kunt hem beter met hersenwerkjes en wat oefeningen bezig houden.
zo'n grote hond is pas met 1 1/2 jaar helemaal uit ontwikkeld.
zou zonde zijn als hij problemen krijgt door overbelasting.
Door enya13
#3250395
voor zo'n jonge grote hond van 7 maanden is 1 1/2 a 2 uur aan 1 stuk wandelen veel te veel.
zeker een ambul heeft snel gewrichtsproblemen.
hij is nog volop in de groei en heeft zijn rust ook nodig. met minder beweging en meer rust gaat de honger ook weg denk ik.
je kunt hem beter met hersenwerkjes en wat oefeningen bezig houden.
zo'n grote hond is pas met 1 1/2 jaar helemaal uit ontwikkeld.
zou zonde zijn als hij problemen krijgt door overbelasting.
Door enya13
#3250396
voor zo'n jonge grote hond van 7 maanden is 1 1/2 a 2 uur aan 1 stuk wandelen veel te veel.
zeker een ambul heeft snel gewrichtsproblemen.
hij is nog volop in de groei en heeft zijn rust ook nodig. met minder beweging en meer rust gaat de honger ook weg denk ik.
je kunt hem beter met hersenwerkjes en wat oefeningen bezig houden.
zo'n grote hond is pas met 1 1/2 jaar helemaal uit ontwikkeld.
zou zonde zijn als hij problemen krijgt door overbelasting.
Door enya13
#3250397
wat is barfplaats weer traag vandaag. en nu staat het bericht er 5x. mogen er wel een paar weg ha, ha!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3250491
Ik heb er een van ongeveer dezelfde leeftijd, bijna 8 maand nu.
Als ik eerlijk ben vind ik anderhalf uur wandelen wel erg lang, het ras is helaas bekend met allerlei gewrichtsaandoeningen dus ik zou dat toch echt iets terugschroeven.

Ik wandel op dit moment heel verschillend, soms maar een half uurtje, maar als dat echt een snuffelrondje is, is dat net zo vermoeiend als een uur wandelen. Tijdens het snuffel rondje bepalen de honden waar we heen lopen, is ook erg leuk om te doen en soms ook erg verrassend

Gaan we echt naar het bos gaan we iets langer, maar ook daar kijk ik naar ze. Soms zijn dat rondjes van een uur, en soms korter.

Qua voer zit Harry op dit moment tussen de 3,5 en 4 % van zijn lichaamsgewicht. Ik heb de barfporties op dit moment op 3,5% gezet, dus 1250 gram per dag. Als ik merk dat hij mager wordt kan ik dit aanvullen met kvv.

Wbt kvv zou ik ook andere merken dan alleen lotergering bestellen, ik heb het in het begin ook gevoerd en het is inderdaad vet. Andere kvv's moet je meer van voeren maar ik merkte daar toch echt wel verschil in!
Gebruikersavatar
Door jimbo_bear
#3258285
Jonge honden hebben juist veel rust nodig. De richtlijn is om zijn leeftijd in weken als maximaal aantal minuten te gebruiken voor onafgebroken lopen. Zoals eerder aangeven hierboven zijn Am. Bulldog gevoelig voor gewricht problemen. Wel heel toffe/trouwe hond :D
Je kan hem beter mental "moe" maken met oefening i.p.v. fysiek moe. Van fysiek moe herstellen ze sneller en hoe meer je hem nu loopt hoe meer uithoudingsvermogen hij bouwt ;)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3259216
Qua hoeveelheid eten. Ik heb een border collie van 3,5 jaar oud. Hij weegt 21 kg en krijgt 550 a 600 gram KVV per dag.
Qua beweging rent 3 x per dag ca. 5 km met mij mee in draf. Soms wat meer en een enkele keer wat minder.


Nou kan je onze rassen niet helemaal vergelijken, maar het geeft misschien een indruk?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door