Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3244391
De 23ste is Jura geopereerd aan haar knieband. De band bleek nog te goed (80% was nog goed) om door te knippen. De dierenarts heeft besloten toen alle 'stukjes' die gescheurd waren netjes weg te halen en alles schoon te maken. Ook heeft ze ACP-therapie gekregen.
De eerste week ging heel voorspoedig, ze liep al vrij soepel zelfs. Toen is het toch gaan ontsteken en zaten we woensdag bij de d.a. De ontsteking zat oppervlakkig en niet in het gewricht, dus we kregen een ab-kuur mee. De zwelling is sinds gisteren helemaal weg, de wond is ook geheeld. Helaas wil ze sinds de ontsteking is begonnen haar poot niet belasten, dus morgen gaan we weer voor een controle heen (vandaag is de d.a. die haar heeft geopereerd er niet). Het doet haar gewoon nog steeds erg pijn. Misschien wil ik te snel resultaat zien hoor, maar het voelt als zo'n enorme terugslag. 3x per dag wil ze naar de groenstrook om te plassen en poepen, dat gaat dus met moeite op 3 poten en daarna is ze ook nog best moe.
Gelukkig is sinds 2 dagen haar eetlust wel weer goed en heeft ze ook weer wat praatjes.

Ze krijgt al dagelijks Previcox en ook geven wij haar kurkuma en cbd-olie (ook alles in overleg met de d.a.).
Misschien zijn er meer dingen waar ik aan zou kunnen denken ter ondersteuning te geven?
Door tt-tjes
#3244397
Misschien is Corta RX een idee? Dat hielp bij de hond van mijn zus heel goed vorig jaar.
En ze had ook veel baat bij osteopathie.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3244406
tt-tjes schreef:Misschien is Corta RX een idee? Dat hielp bij de hond van mijn zus heel goed vorig jaar.
En ze had ook veel baat bij osteopathie.
Dank je voor de tip. Ik zie dat ik de meeste ingrediënten van corta rx wel in huis heb. Zal eens opzoeken wat gangbare doseringen zijn.
Morgen maar even in overleg met de d.a. hoe verder te gaan met de behandeling. Zonet toen ik haar poot zacht ging masseren voelde ik ook een soort bobbel bij haar spieren achter de knie, misschien wel een bloedophoping ofzo, ik heb geen idee. Ze moeten haar in ieder geval maar even goed gaan onderzoeken en met een plan komen.
Door tt-tjes
#3244408
Als je dat zelf moet gaan maken is wel errug omslachtig. Een fles corta is dan toch wel makkelijker, alleen die moet je dan wel eerst bestellen in Amerika.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door