Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3235655
Rocco, mijn gecastreerde Jack Russelreu van plusminus 9, drinkt de laatste twee, drie weken veel. Al een aantal keer viel het op dat hij zo tussen 19 en 20 u uitgebreid gaat staan drinken, hij blijft maar doorlebberen...er is niks veranderd qua eten of snacks, gewoon kvv en af en toe een kluifje (bullepees).
Slapen doen ze hier op een dubbelgevouwen badhanddoek en ik merkte een paar keer dat die 's morgens nat was...alleen het rook niet naar plas...
Gisteravond heeft hij weer zoveel staan drinken (ik durf niet te zeggen of hij het elke avond doet), 's avonds goed uitgelaten, voor het slapen gaan gaan ze nog een keer de tuin in en vanmorgen weer een natte handdoek ::) . Alleen zijn ze met z'n tweeën (Joep en Rocco) maar aangezien we Rocco veel zien drinken verdenk ik hem van incontinentie...
Getverdemme, de vorige keer dat een reu raar deed met plassen was het Paco en die was ik binnen twee weken kwijt :-X
#3235658
Martine-Tom schreef:Even voor de beeldvorming, wat noem jij veel drinken? Echt een aantal minuten aan de drinkbak geplakt staan en continu drinken, of gewoon meer als voorheen?
Hmmm ja, meer dan voorheen. Echt dat ik denk 'waar is dat water gebleven' ...niet minuten maar gewoon een minuut achter elkaar of zo...ook als het weer niet heet is...
#3235661
Martine-Tom schreef:Ok ja dat is al wel behoorlijk veel...
Ben je al bij de da geweest?
Ik heb vandaag geen toet, dus van het weekend gaan we oefenen met de soeplepel :biggrin2: en dan vang ik maandagochtend z'n eerste plasje op want ik heb een afspraak gemaakt voor maandagmiddag :)
Door Martine-Tom
#3235677
- pien - schreef:Ik heb vandaag geen toet, dus van het weekend gaan we oefenen met de soeplepel :biggrin2: en dan vang ik maandagochtend z'n eerste plasje op want ik heb een afspraak gemaakt voor maandagmiddag :)
haha succes daarmee :biggrin2:
Denk dat dat wel de verstandige eerste stap is, nuchter zou je zeggen haal gewoon eten en drinken weg rond een uur of 7 savonds zodat ie leeg is voor ie gaat slapen...maar als er iets speelt waardoor ie zoveel dorst heeft is dat ook weer zo sneu...
#3235686
Wat handig is is om eerst exact te meten hoeveel je hond drinkt. Een gezonde hond drinkt 40 tot 50 ml water per kg lichaamsgewicht. Nou, dan moet je daar wel het vocht uit de KVV bij optellen.

En dan zou ik ook plas opvangen en mee naar de dierenarts gaan. Samen met je verhaal en de hoeveelheid vocht die hij op een dag drinkt.

Het kunnen zoveel dingen zijn, waardoor een hond teveel gaat drinken. Het kan een eenvoudige blaasontsteking zijn. Maar ook suikerziekte. Of de ziekte van Cushing. Of nierfalen. Dus ja, naar de dierenarts en ook bloed laten prikken zou ik zeggen.
#3235691
Martine-Tom schreef:haha succes daarmee :biggrin2:
Denk dat dat wel de verstandige eerste stap is, nuchter zou je zeggen haal gewoon eten en drinken weg rond een uur of 7 savonds zodat ie leeg is voor ie gaat slapen...maar als er iets speelt waardoor ie zoveel dorst heeft is dat ook weer zo sneu...
Nee, ik ga geen water weghalen. Als het nat is is het nat.
Het is vakantie dus we slapen soms uit...hij staat meteen voor de deur en rent de tuin in om te gaan plassen maar hij gaat niet meteen weer drinken, dat niet...

De assistente zei 'dan kun je mooi oefenen met de soeplepel zodat 'ie er misschien maandagochtend een beetje aan gewend is'
#3235694
Lizzy schreef:Wat handig is is om eerst exact te meten hoeveel je hond drinkt. Een gezonde hond drinkt 40 tot 50 ml water per kg lichaamsgewicht. Nou, dan moet je daar wel het vocht uit de KVV bij optellen.

En dan zou ik ook plas opvangen en mee naar de dierenarts gaan. Samen met je verhaal en de hoeveelheid vocht die hij op een dag drinkt.

Het kunnen zoveel dingen zijn, waardoor een hond teveel gaat drinken. Het kan een eenvoudige blaasontsteking zijn. Maar ook suikerziekte. Of de ziekte van Cushing. Of nierfalen. Dus ja, naar de dierenarts en ook bloed laten prikken zou ik zeggen.
Ik heb gegoogled en het kan idd van alles zijn :-\
Sinds een tijd hebben we 2 bakken in de kamer staan en nog 1 buiten en een waterbubbelding buiten waar hij ook uit zou kunnen drinken.
Maar dan zorg ik dat er 1 bak staat met een afgemeten hoeveelheid en zal ik (nog meer) opletten op zijn drinken...
Dat vocht uit de kvv, moet dat in mindering gebracht? Of opgeteld :???:
#3235701
- pien - schreef:Ik heb gegoogled en het kan idd van alles zijn :-\
Sinds een tijd hebben we 2 bakken in de kamer staan en nog 1 buiten en een waterbubbelding buiten waar hij ook uit zou kunnen drinken.
Maar dan zorg ik dat er 1 bak staat met een afgemeten hoeveelheid en zal ik (nog meer) opletten op zijn drinken...
Dat vocht uit de kvv, moet dat in mindering gebracht? Of opgeteld :???:


Als hij 500 ml drinkt en hij eet 500 gram KVV (als voorbeeld he), dan bestaat de KVV voor zeker 60% uit water maar doe ff voor het gemak voor de helft. Drinkt/eet je hond dus 750 ml vocht per dag.
#3235727
Wij vonden het bijzonder makkelijk om urine op te vangen bij Oscar. Hij keek twee keer verbaasd wat we van plan waren en de derde keer dacht ie "fuck it, ik mot pissen". Wij hadden wel een bakje aan een lang stokje getaped, ik vond het met een soeplepel wel heel dicht erop (en spetter gevaar :P ).

Succes maandag, ik hoop dat er iets uit komt waar jullie wat mee kunnen!
#3235747
Ik ging ook naar de da omdat mijn Pike meer dronk en meer moest plassen. Hij mankeerde niks aan zijn nieren maar wel aan zijn lever en niet zo'n klein beetje ook.
Wat een hond "mag" drinken vind ik geen referentiekader. Je weet wel wat je eigen hond normaal gesproken altijd drinkt. Als dat substantieel meer wordt dan klopt er ergens gewoon iets niet, ook al drinkt hij nog steeds een hoeveelheid die een hond "mag" drinken.
Ik zou ook nooit de drinkbak weghalen. Hij drinkt dat water niet voor niets. Drinkwater wegnemen kan nierfalen tot gevolg hebben. Dweilen of kussen schoonmaken is altijd beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door