Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door anton
#322430
hallo Allemaal,

we zijn nu een tijdje aan het vers voeren, de katten vinden het maar zo zo.de ene helft vreet het en de andere helft is ermee aan het mieren.Omdat er 1 poes is die absoluut weigert te eten al 4 dagen zetten we toch ook morgens brokjes neer , soms maar voor 2 uurtjes en dan halen we het weg,Savonds krijgen ze vers voer.

maar omdat onze dieren dat niet gewend zijn , zijn ze flink aan de diaree, echte spuit poep.
na bijna twee weken aankijken zou dit toch dan wel moeten gaan veranderen, maar nee.Wat kunnen jullie ons adviseren???
Is er misschien een tover middeltje? :)

hopelijk weet iemand wat te doen alvast bedankt,
Anton & Sandra
Gebruikersavatar
Door sylvia
#322456
Ik zou het even wat garen, en dan heel langzaam het steeds iets rauwer geven.
Door anton
#322682
hoi ,

gewoon wat langer in de magnetron??
We geven nu carnibest, en af en toe vis en kip.

nog een smultip voor de niet eter??
bedankt we gaan het proberen,
groetjes sandra
Gebruikersavatar
Door Joss
#322719
Donna is ook vreselijk aan de diarree geweest, zelfs zo erg dat de Da vocht onder haar huidje moest spuiten... (ik moet er wel even bijvertellen dat Donna haar hele leventje problemen heeft gehad met haar ontlasting) Ik ben het toen ook iets gaan voorkoken... Ik deed gewoon een zakje Bibi in een pan met heet water en liet het zo even staan... Dat hielp... Tja en nu eet ze alles met een pols, zonder ooit nog maar 1 keer aan de diarree te zijn geweest. ;) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#322783
anton schreef: hoi ,

gewoon wat langer in de magnetron??
We geven nu carnibest, en af en toe vis en kip.

nog een smultip voor de niet eter??
bedankt we gaan het proberen,
groetjes sandra
ja gewoon zorgen dat het gaar is, de magnetron liever niet gebruiken als je alleen ontdooit omdat je alle goeie bacterieen beschadigd door de straling, het beste kun je het zo ontdooien of in een zak in warm water leggen.

voor de niet eter kun je er iets doorheen doen wat ze wel lekker vinden of een goeie vleesbouillon maken (zonder zout)
Door Loeka
#322808
Hoe kan dat nou dat ze door de overgang zo ontzettend aan de diarree gaan? Is dat dan omdat ze geen rauw gewend zijn? Hier heb ik dat niet meegemaakt.

Wel had ik bij 1 dat ze overgaf nadat ze voor het eerst Bibi naar binnen gewerkt had. Ik heb het toen wel in de magnetron gedaan en met kleine beetjes gelijk gegeven.
Door anton
#323247
Hi,

hier zijn we het laatste jaar aan het tobben met diaree.
Soms heel erg en soms bijna goed.
Het steel gehalte is hier best groot, roven alles, dus dachten we vandaar..
Toen we hoorde dat vers voer heel goed was voor vaste ontlasting leek ons dit DE oplossing.
Maar nu is het echt heel dun,en weten niet zo goed wat we ermee aan moeten.
We gaan proberen om het wat op te warmen in een pan water en zo kijken of de ontlasting beter wordt , zo niet dan gaan we halverwege deze week even langs de dierenarts.

bedankt en we laten het even weten.
groetjes sandra
Door anton
#323534
hoi, ???

Wat is OKUGEST?? nooit van gehoord........:))

En een ander merk, mmmm.....
Eindelijk hebben we ze bijna allemaal zover dat ze het eten , daar was ik al heel blij mee,
Als ik weer eens " op pad " ben zal ik gaan kijken voor iets anders, hier in de buurt is niet echt zo 1,2,3, aan ander voer te komen, of je moet het bestellen.

Maar goed , wat is OKUGEST....

bedankt voor alles in ieder geval .
groetjes sandra
Door hamada
#335087
hoe gaat het nu met de diarree?
Prince heeft vorig jaar vlak na de overgang van brok naar vers ook een tijd waterdunne diarree gehad.
Hij kon niets ophouden, het hele huis lag onder de vieze drabbige plasjes :-X
Toen ik op CB eend/rijst over ging met per dag een capsule probiotica erdoor was het in een dag of drie over. Eend/rijst schijnt sowieso wat drogere ontlasting te geven.
Na een aantal weken hierop gebleven te zijn eet Prince nu meestal kip/rijst, afgewisseld met lam/rijst en natuurvoer van CB. Hij eet dit met de honden mee. tot nu toe heeft hij geen enkele keer dunne ontlasting gehad :)
Door Anneke V
#337121
anton schreef: hallo Allemaal,

we zijn nu een tijdje aan het vers voeren, de katten vinden het maar zo zo.de ene helft vreet het en de andere helft is ermee aan het mieren.Omdat er 1 poes is die absoluut weigert te eten al 4 dagen zetten we toch ook morgens brokjes neer , soms maar voor 2 uurtjes en dan halen we het weg,Savonds krijgen ze vers voer.

maar omdat onze dieren dat niet gewend zijn , zijn ze flink aan de diaree, echte spuit poep.
na bijna twee weken aankijken zou dit toch dan wel moeten gaan veranderen, maar nee.Wat kunnen jullie ons adviseren???
Is er misschien een tover middeltje? :)

hopelijk weet iemand wat te doen alvast bedankt,
Anton & Sandra
Mooie kat zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

Mijn katten willen geen kvv of vers vlees meer van het moment dat het gaar is, zelfs al giet ik er gewoon wat warm water over...Ze zijn ook allebei niet zo gek van hun vers vlees & kvv laten ze sowieso liggen.

Nu krijgen mijn katten 's morgens brokken & 's avonds hun vlees gemalen in de hakmolen..ze lusten alle rood vlees supergraag:soepvlees & biefstuktoestanden, alle orgaanvlees, konijn & haantje,maar geef hun geen kip of groenten, want dan laten ze alles liggen...
Ze eten het ook graag als er een eitje over is & ik weet niet of het juist is, maar ze hebben mij altijd verteld dat een rauwe eierdooier goed is tegen diarre bij een kat ???
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door