Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3228817
Jacy heeft door mijn stomme schuld een oogontsteking opgelopen. Ik heb eigenlijk geen zin om naar de dierenarts te gaan. Als pup heeft hij daar vaak zat met prutoogjes gezeten en dan was het weer 2 á 3 weken cortisonedruppels.. Daar zit ik even niet op te wachten.

Dus ben ik sinds gisteren hevig aan het druppelen met de similasan. Op zich werkt het goed, Jacy laat het ook goed toe. Ik moest net even voor een boodschap weg, voor ik wegging en bij thuiskomst gedruppeld, zie ik dat hij ineens wondjes aan zijn ogen heeft. Ik kan niet de hele dag op hem letten..

Er zitten twee plekjes op zijn ooglid en schuin rechtsonder daarvan zit onder zijn vacht een klein wondje. Nu ik thuis ben doet hij natuurlijk niets, maar vanavond hebben we een afspraak, en we gaan natuurlijk ook ooit slapen ed.. Iemand enig idee wat handig kan zijn?
Afbeelding
Door fransbulletje
#3228824
Hugo heeft een krab van Oliver in zijn oog gehad en dus ook een pijnlijk onstoken oog met kleine beschadiging.
Eerst Isathalzalf gehad en nu Cavasan 6x daags, ziet er nu goed uit.
Als ik weg ben en voor de nacht krijgt hij zijn kap om, heb een comfy-cone kap en dat vindt hij niet heel erg.
Merkte ook dat hij gekrabt had als we er niet waren of net na het zalven en daar wordt het niet beter van.
#3228853
Wat vervelend zeg.
Als hij krabt als jullie weg zijn is het misschien toch het beste om dat proberen te voorkomen.
Kan hij even een kap op?
Of anders sokjes om zijn poten?

Hoe meer wondjes, hoe langer het duurt voor hij geneest.

Toen de neus van Bandit zo stuk was, kreeg ik hier de tip om zijn pootjes te wassen na elke wandeling. Zodat áls hij krabt, er in iedergeval geen vuil in de wondjes komt.

Veel succes en vooral beterschap!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3228874
Similasan blijven druppelen en als je er niet bent inderdaad een kap op. Sneu, maar het is niet anders.
Daarnaast eventueel de ogen schoonmaken met een in kamillethee gedrenkt doekje of watje, voor elk oog een schone ivm herbesmetting.

Ik las in het andere topic dat het door/na het fietsen is gekomen. Wij fietsen veel met Scott voorop de fiets en als we thuiskomen spoel ik zijn ogen altijd even uit met lenzenvloeistof (tip van mijn da). Hij had vroeger ook regelmatig prut oogjes en sindsdien een stuk minder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door