Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#322370
Vanmiddag is mijn buurvrouw met haar diabetespoes bij de da geweest.
Poes krijgt sinds de diagnose alleen nog Carnibest voor diabeten, maar haar insulinegehalte is flink gestegen. Eerst was het 15,8, na een paar weken cb gezakt tot 14,3 en nu is het 18,2 :o
Ze krijgt ook nog homeopatische druppels, die moet ze nu twee keer per dag nemen.
Ben dus niet zo blij met deze waardes (vooral ook omdat ik de da heb proberen te overtuigen dat vers echt zou helpen :-\ :-\).
Iemand ideeen of tips?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#322376
krijgt ze echt niets anders, of pikt ze niet iets anders?
het kan ook zijn dat het gewoon al te erg is en dat ze insuline injecties nodig heeft
Door Kefraya
#322412
Ze pikt zeker niets, want ze komt nauwelijks meer uit huis.
Ik ben ook bang dat spuiten de enige oplossing blijkt te zijn :-\
Door zurca
#322423
Krijgt ze nog geen insuline dan?!
Toen bij mijn kat suikerziekte werd vast gesteld zijn we gelijk begonnen met het instellen van de insuline....
Door Kefraya
#322537
Dat is een heel verhaal, dat wil je niet weten.....
Heel in het kort komt het er op neer dat onze buurvrouw flink op leeftijd is en niet goed meer ziet. Ze kan dus ook nauwelijks een spuit vullen of zien of er genoeg in zit. Poes is ook niet de makkelijkste en de buurvrouw ziet het dus absoluut niet zitten om te spuiten.
Vandaar de druppels en de cb, maar dat levert dus niet voldoende resultaat op. Overigens is de poes 15.
Door zurca
#322750
Kefraya schreef: Dat is een heel verhaal, dat wil je niet weten.....
Heel in het kort komt het er op neer dat onze buurvrouw flink op leeftijd is en niet goed meer ziet. Ze kan dus ook nauwelijks een spuit vullen of zien of er genoeg in zit. Poes is ook niet de makkelijkste en de buurvrouw ziet het dus absoluut niet zitten om te spuiten.
Vandaar de druppels en de cb, maar dat levert dus niet voldoende resultaat op. Overigens is de poes 15.
Moeilijk, heel moeilijk idd. :-\
Een kat van 15 kan nog gerust 5 jaar, misschien wel 10 jaar, een heerlijk leventje hebben....ook met suikerziekte.
Ik hoop dat er toch een oplossing gevonden gaat worden want zo gaat het toch ook niet.
Overgens was mijn kat 16 en ook niet een van de makkelijkste maar de insuline spuiten ging steeds beter. De prik zelf is nauwelijks voelbaar, het is meer het beethouden dat irriteert..En ook dat word minder want ik was op een gegeven moment handig erin geworden en prikte gewoon als ze lag te slapen of zat te eten..Opzich stelt het allemaal niet veel voor, maar voor een ouder iemand is het toch lastiger....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#323118
Een koolhydraatloos dieet werkt alleen goed zonder insuline als de alvleesklier nog werkt. Als de alvleesklier door een lange periode van hoge bloedsuiker uitgeput is en helemaal niet meer werkt, zal er insuline gespoten moeten worden.
Op zich het vaak een drempel in het begin maar de meeste mensen krijgen het wel onder de knie.beetje creativiteit lost veel op. En spuiten tijdens het eten is vaak geen enkel probleem.
Alleen dat slecht zien mogelijk, maar daar is vast wel iets op te vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door