Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3222417
Ik had al een topic aangemaakt over dat Troxocil niet meer verkrijgbaar is. Nu ben ik aan het rondbellen geweest naar andere dierenartsen. Nergens dus ik kan alleen nog 95 mg krijgen is ook geen probleem want Belle kreeg 60mg en dan zou hij driekwart tablet krijgen. Nu zeiden ze bij een praktijk dat ze die dieren die Troxocil kregen nu op Novocam gezet hadden en dat dat heel goed ging.
Wat is nu wijsheid????
Zijn hier al mensen overgestapt van Troxocil naar Novocam en bevalt dat?
Zijn er hier mensen met ervaring met langdurig Novocam slikken?
Eerder kreeg Belle Carporal maar dat werkte toch iets minder vond ik.
Belle krijgt dit omdat ze Artrose heeft en Spondylose.
Belle krijgt nog Trovet mobylity, Grizzly wilde zalmolie, en Duivelsklauw. Verder krijg ze voor de nacht een druppeltje CBD olie.
En tot nu toe een keer per maand dus die Troxocil. Dat ging goed alleen als ze echt heel gek had gedaan merkte ik dat ze pijn haD.
Ik baal dan ook enorm dat die Troxocil niet meer te krijgen is.
Knuffels Belleke
#3222423
Hier geen ervaring met toxocil, dus ik kan ook niets melden over een overstap.
Wel heeft mijn Tommy ruim 2 jaar novacam gehad in combinatie met tramadol. Hij deed het daar heel goed op en had nergens last van. Wel gaf ik hem iedere dag wat extra drinken zodat zijn nieren beter werden doorgespoeld
Voordat hij novacam kreeg had hij previcox, maar daar kon hij niet tegen.
#3222500
Metacam, novocam, loxicom (= allemaal hetzelfde) heb ik een hond 6 jaar lang gegeven en eentje 3 jaar lang. Na 6 jaar werkte het niet meer en moest ik overstappen (toen ook problemen met nsaid) maar verder nooit problemen mee gehad.
#3222508
Ik denk dat het spannende hem vooral in de omschakeling zit. Troxocil werkt een maand, novacam 24 uur. Het lichaam zal aan de nieuwe pijnstiller moeten wennen.

Met elke pijnstiller is het proberen hoe het werkt. Dus als je geen keuze hebt, zul je het moeten proberen. Ruk, maar hopelijk gaat het gewoon goed!
#3222688
Belleke1 schreef:Kaela dat is juist nu de overweging. Ze deed het nu goed op die troxocil. Ik kan nog wel die 95mg tabletten krijgen maar als het daarna nog niet leverbaar is dan zit ik weer met het probleem.
Dus wat is wijsheid?
Knuffels Belleke
Zo lang je ze krijgen kan zou ik niet omschakelen. Ik heb vorige week ook weer 2 pillen gehaald (ik haal altijd voor 2 maanden voorraad aan medicijnen, geen idee of ik er meer mee zou kunnen vragen). Over 2 maanden zie ik wel weer. Mijn da heeft aangegeven voldoende voorraad te hebben, ik vertrouw er maar op. En als in september de productie niet goed komt, ga ik dan wel stressen over wat te doen.

Nu is omschakelen met Oscar ook wel een iets ander verhaal, omdat bij hem door pijn zijn angstagressie héél erg toeneemt en hij daar nogal gevaarlijk door wordt. Dus omschakelen gaan wij echt alleen maar doen als we geen keus meer hebben. Maar ook als ik dat buiten beschouwing laat, als Belleke het goed doet op trocoxil en je kan het nu nog krijgen, waarom dan bij voorbaat al omschakelen?
#3222732
Ik ben ooit overgestapt omdat die pillen niet meer voldoende werkte voor onze hond (inmiddels overleden)
Heeft er even tramadol bijgekregen omdat de maand net begonnen was en ik nog niet kon overstappen.
Daarna op de Novacam en die verdeelde ik in 2 doseringen en "speelde" met de hoeveelheid soms had hij wat meer nodig omdat hij iets meer had gelopen bijvoorbeeld.
Zelf vond ik dat heel prettig, je kan meer geven wanneer nodig en minder (meestal was voor ong de helft genoeg) als het kon.
#3236282
Belle staat nu een aantal weken op de Novocam. Maar we hebben het idee dat ze het er toch minder goed op doet. Het lijkt ook alsof ze er misselijk van wordt. Na haar avondeten dan krijgt ze ook de pijnstillimg en dan is ze weer onrustiger. Wij maken dit flesje maar op en gaan dan maar weer eens naar de dierenarts toe.
Vind het nog steeds zo jammer dat de troxocil ineens niet meer te krijgen was.
knuffels Belleke
#3247751
Vandaag gaan we met Belle naar een andere dierendokter toe. Mijn oude dierendokter heb ik geen vertrouwen meer in. We zijn toen naar een andere praktijk gegan en die dokter is er een jaartje tussenuit.
Moedeloos wordt ik er van iedere keer een andere dokter. Maar Belle blijft na het eten onrustig. Hier terug lezend heeft ze het best al lang. Novocam reageert ze ook niet goed op. Hoop zo dat deze dierendokter wel goed luistert en kijkt naar onze lieveling.
Knuffels Belleke
#3247784
Wij zijn terug. Wij hadden om 12 uur een afspraak en zijn nu pas weer thuis.
We hebben het verhaal verteld en toen werd Belle goed onderzocht. Oren waren maagdelijk hahahah zagen er echt heel schoon en goed uit. Net zoals haar gebit. Hartslag ook rustig regelmatig.
Haar conditie was voor haar leeftijd 13 jaar erg goed vonden ze. Ze heeft een aantal dikke vetbulten die heeft ze al jaren. En ook een aantal wratjes waar ze aan bijt. Die laatste laten we weghalen. Ook ligt Belle teveel op een kant en moeten we proberen haar meer op haar rechterkant te laten gaan liggen. Eventueel door de te schuiven met de meubels hahaha.
Haar conclusie is dat Belle toch een voedsel allergie heeft. Dat ze daardoor onrustig is. Ze is vooral s ávonds erg onrustig overdag slaap ze veel.
We gaan beginnen met kalkoen rollen van carnibest te geven. Probiotica van Puur. En een ontlasting onderzoek doen. Wij moeten nu 3 dagen ontlasting verzamelen. Bij mijn oude dierenarts werd gewoon op een keer ontlasting onderzocht voor wormen.
Belle gaat wel weer over op de troxocil maar helaas is deze pas in november weer te krijgen en heeft ze nu toch weer Novocam mee gekregen.
Ik heb bij deze dierenarts een veel beter gevoel dan bij mijn vorige. Die deed nooit wat uit op wat ik zei en aangaf.
Knuffels Belleke
#3247898
Ik heb nog geen dag zonder trocoxil gezeten, dus ik begrijp niet goed waarom je dat pas weer in november zou kunnen krijgen. Het gaat duidelijk niet echt lekker op de novacam, dus ik zou toch niet graag nog 1,5 maand zo doortobben...

Hopelijk helpt de voerwijziging. Houden ze ook rekening met een verslechtering van de spijsvertering door de pijnstillers? Ik weet niet hoe lang Belleke inmiddels pijnstillers krijgt, maar hier is een grote bijwerking de achteruitgang van het spijsverterings kanaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door