Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pup
#321232
Nou.....ben eindelijk aan de slag gegaan. Ik geef mijn pup van 11 weken CB.
Ik wil af en toe Barfen, maar ben net als iedere beginner erg voorzichtig.
Ik heb een groentemixje gemaakt van,
1 klein tomaatje,
wat sla,
beetje bladspinazie,
stuk komkommer,
paar reepjes gele paprika,
half banaantje,
theelepel olijfolie,
1 rauwe eierschaal (gedroogd in de oven en heel fijn gemaakt)
Dit heb ik verdeeld over 5 porties (ongeveer 4/5 theelepeltjes.
Ik heb 3 porties aangevuld met 70gram runderhart en een heel klein stukje lijnzaadbrood.
En 2 porties met 80 gram zalm (gaar gemaakt in de oven).
Alle porties zijn rond de 100 gram.
Mijn pup krijgt 4 maaltijden van 100gr. Waarvan 1 mijn eigen gemaakte prutje.
Is dit een beetje in de goeie richting? Is die eierschaal een goed plan?
Door pup
#321343
Dacht dat dat niet mocht omdat het een zoetwatervis is. Maar ik heb me blijkbaar vergist. Het heeft wel 2weken in de vriezer gelegen.
Door Lizzy
#321409
[quote="pup"]
Dacht dat dat niet mocht omdat het een zoetwatervis is. Maar ik heb me blijkbaar vergist. Het heeft wel 2weken in de vriezer gelegen.
[/quote]

Zalm is een zoutwatervis en moet inderdaad (heel goed!) een week of 2 ingevroren geven. Dan kun je het daarna rauw geven.

Hoe vaak wil je deze mix gaan geven?
Door pup
#321436
Niet iedere dag hoor, ik denk 1 x in de 3 dagen. En dan 1 van de 4 maaltijden van die dag. Was om uit te proberen. Ik denk zelf dat het met lamshart teveel orgaanvlees wordt en ik vind ook dat er meer verschillende groenten in moeten. Ik wil op vakantie zelf gaan samenstellen, dus kan ik alvast oefenen. Donderdag ga ik naar de poelier om kippenekken. Hij heeft ook kipkarkassen gemalen in de diepvries. Kan ik ook gebruiken toch? Is dat 50% bot en vlees? Of moet ik het nog met ander vlees aanvullen?
Door Lizzy
#321514
[quote="pup"]
Niet iedere dag hoor, ik denk 1 x in de 3 dagen. En dan 1 van de 4 maaltijden van die dag. Was om uit te proberen. Ik denk zelf dat het met lamshart teveel orgaanvlees wordt en ik vind ook dat er meer verschillende groenten in moeten. Ik wil op vakantie zelf gaan samenstellen, dus kan ik alvast oefenen. Donderdag ga ik naar de poelier om kippenekken. Hij heeft ook kipkarkassen gemalen in de diepvries. Kan ik ook gebruiken toch? Is dat 50% bot en vlees? Of moet ik het nog met ander vlees aanvullen?
[/quote]

Ik denk dat je dit gerust 1 keer in de 3 dagen, 1 keer per 4 maaltijden kunt geven. Maar ik zou zelf de zalm rauw geven (eerst 2 weken invriezen). En ik denk dat je inderdaad uit moet kijken met teveel orgaanvlees, omdat je al versvlees geeft. Hoewel een beetje lamshart moet kunnen hoor!

Kippenkarkas kun je gebruiken, maar je moet aan je poelier vragen welk percentage bot dat is. Ik zou zelf nooit 'alvast gemalen spullen' aan mijn honden geven. Precies om deze reden: je weet nooit wat je geeft en in welke verhoudingen. Vraag gewoon om de hele karkassen! Die kun je ook prima aan je hond geven, als ie gewend is wat nekken te eten!
Door 202spots
#321555
[quote="pup"]
Ik heb een groentemixje gemaakt van,
1 klein tomaatje,
wat sla,
beetje bladspinazie,
stuk komkommer,
paar reepjes gele paprika,
[/quote]
Ik vind 't wel 'n beetje zuinig met groentes... :-\
niet zoveel variatie en allemaal blad of veel vocht bevattende groentes....
'n enkel keer geven is niet erg,maar ik zou niet altijd deze combinatie geven.
Door pup
#321752
[quote="202spots"]
Ik vind 't wel 'n beetje zuinig met groentes... :-\
niet zoveel variatie en allemaal blad of veel vocht bevattende groentes....
'n enkel keer geven is niet erg,maar ik zou niet altijd deze combinatie geven.

[/quote]

Ja, dat vond ik ook zoals ik al zei. Ik had op dat moment niet meer in huis. Ik kreeg de kriebels en ben meteen begonnen, vandaar.
Kippenekken en kipkarkassen is dat niet een beetje te eenzijdig voor een pup? Kan ik nog ander bot proberen?
Door Ejka
#321811
Na eerst ook begonnen te zijn met kippennekken ,kippenvleugels en een hele kip. Heb ik haar nu ook lamsribben gegeven.
Zo'n lap heb ik wel wat ingeknipt want ze kon er nog geen weg mee. Nou heb ik een pup die later ongeveer tussen de 17 en 20 kilo wordt. Ik heb haar van de week wat grotere botten gegeven van een lam, maar daar heeft ze nog moeite mee.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door