Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jimbo_bear
#3217178
Hallo allemaal,
Mijn hond is dol op vis, hij krijgt af en toe een hele makreel of forel.
Gezien ik nu helemaal ben overgestapt op BARF, vraag ik me af hoe moet ik zo'n hele vis in zijn menu moet verwerken.
De vissen zijn vaak rond de 500 gr. Moet ik de vis als vleesbot zien en daarnaast extra spiervlees geven? Of wordt de vis gezien als een "extraatje"?

Mvg,
Jimbo
Door Lizzy
#3217185
jimbo_bear schreef:Hallo allemaal,
Mijn hond is dol op vis, hij krijgt af en toe een hele makreel of forel.
Gezien ik nu helemaal ben overgestapt op BARF, vraag ik me af hoe moet ik zo'n hele vis in zijn menu moet verwerken.
De vissen zijn vaak rond de 500 gr. Moet ik de vis als vleesbot zien en daarnaast extra spiervlees geven? Of wordt de vis gezien als een "extraatje"?

Mvg,
Jimbo
Een hele vis, met alles erop en eraan hoef je in principe niet mee te tellen tot iets want dat is een 'heel prooidiertje'. Er zit namelijk spiervlees, orgaan en graat in/aan/. Maar, je mag niet meer dan 10% van je totale menu aan vis voeren, in verband met thiaminases (een stof die vitamine B1 afbreekt en die in rauwe vis zit en een tekort aan B1 veroorzaakt weer verlammingsverschijnselen bij de hond). Ligt het ook wel aan de vis hoor, de ene vis bevat meer van deze stof dan de andere. Voor de zekerheid verwijs ik je naar dit oudere topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... msg2981174

Barfplaats wordt gesponsord door