Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3211
Ook dit menu was onder dat van Brutus/Whoofer/Pinkel geplaatst:

Freule krijgt alleen carnibest. Heb nog steeds geen kippenekjes of vleugeltjes gehaald, wil dat toch wel een keer proberen.  
Soms krijgt ze een groot bot, maar dan moet ik ze 'opsluiten' anders ligt het binnen 5 minuten onder de grond, en dat vind ik zonde   Zorg ik dat ze niet naar buiten kan, dan ligt ze wel een half uur te knagen, maar owee, als ze het ergens kan verstoppen  
Ik durf eigenlijk niet zoveel andere dingen te geven, ben bang dat ze weer rood gaat worden, en die toestand wil ik niet nog een keer meemaken  
Ik weet nu dat ze brood (graan dus) niet kan verdragen, de volgende dag is ze dan rood.
Ik hoop dat ze wel tegen kippenekjes of vleugeltjes kan.
Door Lizzy
#3212
Ook dit menu was onder dat van Brutus/Whoofer/Pinkel geplaatst:

Freule krijgt alleen carnibest. Heb nog steeds geen kippenekjes of vleugeltjes gehaald, wil dat toch wel een keer proberen.  
Soms krijgt ze een groot bot, maar dan moet ik ze 'opsluiten' anders ligt het binnen 5 minuten onder de grond, en dat vind ik zonde   Zorg ik dat ze niet naar buiten kan, dan ligt ze wel een half uur te knagen, maar owee, als ze het ergens kan verstoppen  
Ik durf eigenlijk niet zoveel andere dingen te geven, ben bang dat ze weer rood gaat worden, en die toestand wil ik niet nog een keer meemaken  
Ik weet nu dat ze brood (graan dus) niet kan verdragen, de volgende dag is ze dan rood.
Ik hoop dat ze wel tegen kippenekjes of vleugeltjes kan.


Hoi Jeanne, hier Lizzy die reageert op jouw menu!

Wat is er mis met alleen Carnibest? Persoonlijk denk ik dat, wanneer je een gevoelige hond hebt die het fantastisch doet op versvlees voer geen toevoegingen hoeft te geven. Carnibest is hartstikke compleet en super goed voer! Jouw hond krijgt ALLES wat ze nodig heeft. Ik zou dus zelf (bij zo'n gevoelige hond als die van jou) geen dingen toe gaan voegen aan de maaltijd.

Mijn motto is: never change a winning team.

Als het NU goed gaat en jij bang bent voor problemen: doe het dan vooral niet!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 18 jul 2003, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#3213
Ja,dat weet ik wel, maar ik vind het zelf zo fijn om haar te zien smikkelen. Ze geniet echt van haar bak carnibest. Voorheen kon ze 2 dagen geen brokken eten, stond met lange tanden heel slordig te eten..... :-X
Maar sinds dit vlees.......binnen 2 sec. is het op. Iedere keer weer feest met eten.
Dacht, geef haar een keer een bot, ligt het binnen no time onder de grond.
Dus ik dacht zo, als ik een kippenekje, of vleugeltje geef, dat eet ze denk ik wel 1 een keer op. Vind het zelf dus gewoon leuk om haar te zien smullen. In carnibest zit toch ook kip, of niet? Dus dan zou ze daar toch tegen moeten kunnen?  ???
Door Lizzy
#3214
Ja,dat weet ik wel, maar ik vind het zelf zo fijn om haar te zien smikkelen. Ze geniet echt van haar bak carnibest. Voorheen kon ze 2 dagen geen brokken eten, stond met lange tanden heel slordig te eten..... :-X
Maar sinds dit vlees.......binnen 2 sec. is het op. Iedere keer weer feest met eten.
Dacht, geef haar een keer een bot, ligt het binnen no time onder de grond.
Dus ik dacht zo, als ik een kippenekje, of vleugeltje geef, dat eet ze denk ik wel 1 een keer op. Vind het zelf dus gewoon leuk om haar te zien smullen. In carnibest zit toch ook kip, of niet? Dus dan zou ze daar toch tegen moeten kunnen?  ???
Hee, gaaf dat jouw hond zo smult van de Carnibest! SUPER!!!! Volgens mij zit er in Carnibest ook kip. Tja, je kunt natuurlijk een keer een kippennekje proberen. Gewoon, als snackje. Sla de nek wel plat! Als je een vleugel wil geven, knip deze dan wel in met een snoeischaar! Maar ja, nodig is het niet.. Want, op een vleugel is het weinig kauwen en qua tandenpoetsen hebben ze er dus weinig aan...

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#3215
Jeanne misschien heeft Freule wel helemaal geen behoefte aan 'extra' bot en gaat er daarom mee lopen goochelen. Als Sam met z'n eten loopt te rotzooien weet ik dat het mis is (is pas 1 of 2 keer gebeurd hoor). Laatst ging hij op een zaterdag met al z'n spullen de tuin in om het te begraven. Op zondag was hij 'niet lekker'. Blijkbaar voelde hij zelf dat het eten op zaterdag 'te veel' was ofzo.
Door jeanne
#3216
Nee hoor, dat heeft ze altijd al gedaan.
Alle kauwbotten en schoentjes verdwijnen tussen de klimop of in het zand :-/
Laatst had ze een pakje roggebrood verstopt >:(
Is het verstandig om een maaltijd te vervangen door zo'n knaagbot met vlees? Misschien als ze honger heeft, dat ze het niet verstopt?
Door jeanne
#3218
Ohja, ze krijgt 500 gr. carnibest per dag.
En ze weegt ongeveer 25 kilo, ietsje meer kan ook, kweet het niet precies ??? Verder krijgt ze iedere dag ook nog visolie door het eten, 2 ml. En wat borage-olie ook 2 ml. Maar ik heb hier ergens gelezen dat dat op de hormonen werkt? Misschien dat ik daar even mee stop, ze is nl. weer behoorlijk rood, of ze heeft teveel van de kids gesnaaid >:(
Door jeanne
#3219
Ohja, nog iets vergeten:

Leuke tread (zo zeg je dat toch ???) is dit zeg.
De honden eten beter dan wijzelf, hahahahhaaha
;D ;D ;D
Door Ink
#3220
O, maar ik bedoelde ook niet dat ze ziek is dan hoor. Maar gewoon, geen trek in, geen behoefte aan extra calcium. Of het is gewoon een debiele hond. Een Basset zeg maar.
Toen Sam nog kantenklaar kreeg (die nu overigens op 4 cm een vlieg staat te 'fixeren', geen porem) was het zaterdagavond feestavond. Dan gaf ik hem i.p.v. z'n normale prakkie een boegbout of een heupstuk of iets anders dat ongeveer net zo groot was als Sam zelf. En misschien is het alle regels met voeten treden, maar ik liet hem net zolang worstelen met dat ding totdat hij naar de vijver liep, een lekker lebbertje dronk en vervolgens met een volle pens vredig in slaap viel.
Door jeanne
#3221
Nou, dan ga ik NU dat laatste bot uit de vriezer halen  ;)
De carnibest is toch op, en daarvoor moet ik ff naar opa's vriezer afreizen. Maar dat doe ik morgen dan wel. Ohnee, kan niet, morgen gaan we de hele dag naar de efteling. De buren passen op Freule ;) en laten haar een paar keer met haar wandelen.  Maar we hebben een hondenluik en een grote tuin, dus dat zit wel goed.
Zo, en nu eerst dat bot uit de vriezer halen, en naar opa tuffen...................anders heeft dat arme beestje morgen niks te bikken :-[
Door jeanne
#3222
Ze ligt nu heerlijk opgesloten, aan haar bot te knagen.
Het heeft wel eventjes geduurd voordat ze eraan begon, ze stond een hele tijd te piepen dat ze eruit wilde, waarschijnlijk om haar bot te begraven. Maar nu ligt ze heerlijk in de salon lekker te vetzakken. Kan ik straks weer dwijlen  :P
Kan het zijn, dat ze het als het ware nog moet 'leren' om zelf het vlees van een bot te peuteren? Of heb ik gewoon een gekke hond? ???
Door Lizzy
#3223
Of heb ik gewoon een gekke hond? ???
Ja..........

Zie rechts op mijn foto... ik weet wat ik zeg......
Door jeanne
#3224
het bot is zojuist onder het grind verdwenen.
Zal het maar weghalen he? Of kan dat geen kwaad als ze er morgen nog een keer aan begint? Alhoewel, de buren passen op, dus ze is niet altijd onder toezicht morgen................ ???
Denk dat ik het maar afspoel en in de koelkast leg.
Door jeanne
#3225
Heb zojuist kippenekjes, lamspens en botten ingeslagen. Vanavond staat de fyto met daarna het bot als toetje op de planning.
Dat heeft ze al vaker gehad dus voorzie geen problemen
Deze week krijgt ze een keer pens, kijken wat ze daarmee doet, en ben ook benieuwd naar de kippenekjes.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door