Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#3205124
yep Loeka heeft weer last van dr gat ::)
2,5 week geleden is loeka aangevallen door een buurthond waardoor ze schrammen en 2 gaatjes overheeft gehouden .
dit is behandeld met antibiotica en zijn nu dicht , incl. de ontsteking in een spier ...
door de AB zijn de darmen van slag geweest en heeft zich een ontsteking gevormd naast de anus ...haar overmatige persdrang is niet echt bevordelijk hiervoor ...
de ontsteking naast dr gat is ontstaan dik 1,5 week na stoppen van de AB na de aanval

ik heb dr vleesbotten drastisch omlaag gezet en meer spiervlees en orgaan gegeven
de plek staat op knappen een deze dagen en is toch zo dik dat poepen geen pretje is ..
nu dacht ik tijdelijk olie extra toe te voegen maar heb alleen ARACHIDE olie staan ... kan ik deze er wat bij geven ? of moet ik een olijf of zonnebloem olie geven?
Door Lil
#3205133
Het zit niet ter hoogte van de anaalklieren? Als die heftig ontsteken heb je ook mega dik naast de anus.

Warme kompressen is een strak plan.

Helaas ik ken de olie die jij vraagt niet. Is het niet giftig kan het, maar weet niet of honden het mogen hebben.
Door Lil
#3205151
pluk schreef:Arachide olie is van pinda's, dus die zou ik liever niet geven. Olijfolie, sesamolie, kokosolie zou wel kunnen.
Ah kijk pinda dat wist ik niet. Dat zou ik niet geven idd!
Door smulpaap
#3205242
Onze inmiddels overleden hond heeft dat ook gehad
Het begon met een klein bultje . Dus ik had zoiets van maar in de gaten houden

De volgende ochtend kwam ik beneden en de bult had dus al ""pang gezegd ""
Zo hard ging dat dus bij haar , en dat had ik dus (nog 0 niet verwacht
Naar de DA gegaan , die heeft haar goed gespoeld en we kregen Calendula zalf mee
De wondgenezing verliep heel goed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo zag het er na een dag of vier alweer uit . Mijn DA had nog gezegd , de wondgenezing kan misschien wat langer duren vanwege haar leeftijd
Ze was geloof ik ruim 11 jaar
Door hamada
#3205257
Ik zou er wel mee naar de DA gaan. Een anaalklierabces is zo pijnlijk :-\
Hier ook een hond gehad die dit een aantal keren heeft gehad.
Door Lil
#3205319
hamada schreef:Ik zou er wel mee naar de DA gaan. Een anaalklierabces is zo pijnlijk :-\
Hier ook een hond gehad die dit een aantal keren heeft gehad.
Ja de eerste keer dat het mij overkwam heb ik mijzelf voor de kop geslagen. Dacht toen dat Boris slecht liep doordat de artrose toen erg was totdat hij in de mand lag piepte en ik een hoop pus aantrof. Hij had een echte broek dus veel en lang haar waardoor ik het abces de eerste keer had gemist. Nadat het dus gesprongen was liep hij opeens weer normaal de arme ziel. Het zag vies uit, maar als eenmaal open dan is de genezing dus al begonnen. De andere keren ontdekte ik het wel veel eerder. Heb een keertje de da het alvast laten open maken zodat de druk eraf was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door