Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nathaliek18
#3204631
Hallo allemaal
Ik zet het hier neer in de hoop dat jullie een tip hebben, mijn vriendin heeft een boerboel van een half jaar, Die steeds haar staart stuk slaat, nou heeft ze al geprobeerd om verband op te doen maar dat haalt ze er steeds af, heeft iemand misschien een tip?
Ze heeft het Ook al geprobeerd met van dat paardentape Maar ook dat werkt niet...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Lizzy
#3204648
Ik heb met mijn overleden Dalmaat Brutus echt meerdere keren kapotte staarten gehad. En daar deed ik standaard verwarmingsbuis-isolatie omheen. Even een fotootje erbij (ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit de staart van Brutus is of van Bo, de hond van 202spots - bij de Dalmaten gebruiken wij dit vrijwel altijd):

Afbeelding

Op de plekken waar de staart kapot is, knippen we dan stukken uit het isolatie materiaal, zodat de wond niet afgesloten wordt door het plastic.
Door Lizzy
#3204699
nathaliek18 schreef:Kwispelen en tegen dingen aanslaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ja, zo ging die van Brutus ook stuk. Brutus heeft zijn staart zelfs gebroken door tegen een deurpost aan te kwispelen.

Afbeelding
Door sharond
#3205755
Hier moeder en dochter gehad die beiden snel hun staart kapot sloegen.
Ook gewerkt met dingen zoals isolatie, want voorkomen is makkelijker dan genezen.

Bij de jongste is hij uiteindelijk gebroken en genas echt niet goed,
nu is ze gecouppeerd (konden niet anders meer) en eigenlijk is dat wel makkelijk :D
Ze slaat geen glazen meer van tafel en geen zweep tegen je been, maar natuurlijk niet om zomaar te laten doen hé!
Was een zware operatie en ze moest opnieuw leren bochten lopen en nog steeds valt ze vaker dan andere honden in de bocht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door