Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3200488
winni schreef:Helemaal niet sneu om te horen want Milbemax gebruikte ik 1 x per jaar voor de andere wormen. En uit dit topic had ik al wel begrepen dat Milbemax voor de hartworm niet z'n werk deed ;) Vandaag hebben ze hier de Advocate gehad. Ga ik dit maar eens per jaar doen. 1 x per jaar op een hondenleven...tja dat moet dan maar. De Dierenambulance Midden Nederland gaf een paar maanden geleden al aan dat er steeds meer honden met Hartworm in deze regio werden gesignaleerd.
Wanneer je een Franse Hartworm infectie middels Advocate bestrijd, moet je de behandeling na 1 maand herhalen, dus na 1 maand een 2e keer een pipet geven. Maar minstens zo belangrijk: stél dat jouw hond een Franse Hartworm infectie heeft en je deze behandeld (wat dan noodzaak is) dan is het van levensbelang dat je die hond gedurende die tijd kalm houdt. Dus zo maar eens per jaar een 'kuurtje Franse Hartworm bestrijding' - laat staan als er symptomen zijn die kunnen wijzen op deze infectie - zónder dit op veilige wijze te doen, is echt onverstandig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door