Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sieppus
#3192182
Gisteravond toen ik terug kwam van mijn werk sprong mij een blije hond tegemoet vanaf de bank.
Hij viel op een hele rare en harde manier van de bank af.
Hij heeft nog nooit in zijn leven zo hard gejankt, ging me door merg en been. Gelijk de dierenarts gebeld en langs gegaan .
Hij heeft een injectie gehad met Comfortan, waar hij wel lekker rustig op werd. Ze hebben foto's gemaakt van zijn schouder en elleboog.
Vanacht ging het redelijk goed. Sinds vanochtend kan hij weer niet opstaan zonder gejank.
Nu moet hij 5 dagen aan de Novacam 1,5.
Buiten dit om, wat kan ik nog meer doen om de pijn te verlichten? Het is nu echt een sneu hoopje hond.
#3192184
Wat een akelig ongelukje.. Jemig, helemaal verkeerd terecht gekomen bij zo'n onschuldige aktie.. Het betreft geen gewrichtsprobleem begrijp ik, dan dus spieren, banden of pezen. Qua pijnverlichting, anders dan de nsaid die je al geeft, zou ik het niet weten.
Qua herstel: frequent kleine stukje lopen (slechts minuten per keer, maar zo mogelijk wel iedere 2 uur). Ook kun je qua voeding het herstel wat ondersteunen (magnesium, selenium, vit E). Klinkt allemaal heel deskundig, maar ik zit er net zelf toevallig midden in :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#3192188
Jee, wat een actie zeg, hoop dat hij er niets aan overhoud behalve grote schrik!
Ik geef bij botsingen, verstappen, struikelen end. altijd gelijk Traumeel tabletjes.
Door Lizzy
#3192190
joel schreef:Jee, wat een actie zeg, hoop dat hij er niets aan overhoud behalve grote schrik!
Ik geef bij botsingen, verstappen, struikelen end. altijd gelijk Traumeel tabletjes.
+ 1

Traumeel gel kun je ook goed in masseren.

Sterkte met je mannetje!
Door smulpaap
#3192201
Ach jeetje wat een naar ongelukje voor je hond
Ja, traumeel kan zeker ondersteuning bieden
Maar ik zou het allemaal nog even rustig aankijken
Ga jezelf maar na , als je een smak hebt gemaakt en je komt de volgende dag uit bed ..... au , maar ook stijfheid
En idd steeds korte stukjes wandelen voorlopig
Misschien vind je hond het ook wel fijn als je het pijnlijke gebied voorzichtig wat masseert voor en na het wandelen
Dat geeft ontspanning
Door Sieppus
#3192206
Dank jullie wel voor het traumeel advies. Ik heb mijn vriend naar de dierenarts gestuurd om traumeel op te halen.
We hebben net een rondje in de tuin gedaan, hij belast zijn pootje wel maar erg voorzichtig.
Hij plast gewoon, wel erg geel.
En hij heeft zijn portie eten gewoon op gegeten.
Nu ligt hij weer op zijn kussen met een deken erover.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door