Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jos47wag
#3188
Het menu van Chocoma
Sinds 2 weken is Chocoma onze Shiba bij ons,ze is een half jaar en weegt 6 kg.
Ze eet nu Rodi pens &hart s'ochtends een halve tussen de middag een halve. Ik geef niet meer omdat ze dat laat staan en dan wordt het zo bruin
s'Avonds een halve Duck en wat Eukanuba brokjes. Ik wissel dat af met AHV en ik heb kippen levertjes geprobeerd maar dat eet ze niet, wel ingewanden etc  van een sardientje maar nog niet in z'n geheel (durfde ik nog niet)
Als extra (als beloning)soms een plakje rodi worst, een plakje kaas
of een mariabiscuitje omdat er zijn maar weinig dingen die ze lust. Ik heb een aantal rodi knabbels gekocht, maar dat eet ze niet.
Kan ik ook ander rodi compleet maaltijden geven, (voor de broodnodige variatie) aangezien alleen Pens met hart compleet voor puppies aangeraden wordt.
Groeten José
Door Ink
#3189
Ze eet nu Rodi pens &hart s'ochtends een halve tussen de middag een halve.
Dat is een 'complete' versie toch?
Waarom 's morgens en tussen de middag? Zit er dan niet heel veel tijd tussen die middag- en de volgende ochtendmaaltijd?
Ik geef niet meer omdat ze dat laat staan
Ook die van 's morgens? Misschien dat ze tussen de middag 't buukske nog rond heeft.
s'Avonds een halve Duck en wat Eukanuba brokjes. Ik wissel dat af met AHV
Oeps, wacht effe. Avond gemist. Niks gezegd.
Geen brokken en vlees door elkaar gooien trouwens. Dat wordt een rotzooi aan de binnenkant.
Maar over de hoeveelheid en het laten staan. Is 's morgens en 's avonds geven een optie? En dan kijken wat de beste hoeveelheid is.
en ik heb kippen levertjes geprobeerd maar dat eet ze niet, wel ingewanden etc  van een sardientje maar nog niet in z'n geheel (durfde ik nog niet)
Doe maar effe rustig aan. Eerst even kijken hoe het met het complete voer gaat en daarna een beetje gaan rommelen.
Als extra (als beloning)soms een plakje rodi worst, een plakje kaas of een mariabiscuitje omdat er zijn maar weinig dingen die ze lust. Ik heb een aantal rodi knabbels gekocht, maar dat eet ze niet.
Laat die rodi worst maar weg. Gewone worst is gezonder. En als je het als beloningsdingetje gebruikt kan je van 1 plakje worst of kaas 20 beloningen maken. Het gaat er niet om wAt ze krijgen qua hoeveelheid maar dAt ze wat krijgen. Muizenhapjes dus.
Kan ik ook ander rodi compleet maaltijden geven, (voor de broodnodige variatie) aangezien alleen Pens met hart compleet voor puppies aangeraden wordt.
Als je maar de 'complete' versies neemt. Met 1 keer per week de (vuile) pensvariant ofzo.
Door jos47wag
#3190
Dat is een 'complete' versie toch?
Waarom 's morgens en tussen de middag? Zit er dan niet heel veel tijd tussen die middag- en de volgende ochtendmaaltijd?

Ook die van 's morgens? Misschien dat ze tussen de middag 't buukske nog rond heeft.

Oeps, wacht effe. Avond gemist. Niks gezegd.

Hallo Ink

Natuurlijk krijgt ze s'avonds ook een halve schijf en voor de nacht doe ik meestal wat brokjes, tot zij en ik zover zijn dat we aan de botten kunnen en durven beginnen.
Geen brokken en vlees door elkaar gooien trouwens. Dat wordt een rotzooi aan de binnenkant.
Maar over de hoeveelheid en het laten staan. Is 's morgens en 's avonds geven een optie? En dan kijken wat de beste hoeveelheid is.

Doe maar effe rustig aan. Eerst even kijken hoe het met het complete voer gaat en daarna een beetje gaan rommelen.

Laat die rodi worst maar weg. Gewone worst is gezonder. En als je het als beloningsdingetje gebruikt kan je van 1 plakje worst of kaas 20 beloningen maken. Het gaat er niet om wAt ze krijgen qua hoeveelheid maar dAt ze wat krijgen. Muizenhapjes dus.

Als je maar de 'complete' versies neemt. Met 1 keer per week de (vuile) pensvariant ofzo.
Door jos47wag
#3191
Hoezo "laat die rodi worst maar weg, geef maar gewone worst" schrijf je, maar de meeste worst bestaat bij mijn weten uit varkensvlees.
Jos
Door jos47wag
#3192
Hallo Ink

Natuurlijk krijgt Chocoma rond 18.00 uur ook een halve schijf Duck oid en voor het slapen wat brokjes tot we over durven gaan op botten of nekjes.
Ik heb nog steeds niet gehoord of gelezen hoelang het voedsel zoals rodi in de bak blijven staan???
Als het bruin wordt ga ik het weggooien omdat ik bang ben dat het dan niet meer goed is. Vandaar dat ik ook met halve schijven tegelijk geef. Chocoma eet het niet direct maar laat het soms uren staan.

Groeten Jos
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door