Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3180825
Mijn honden hebben gistermiddag een vergiftiging opgelopen na een grote hoeveelheid drappig iets te hebben gegeten. Het meeste hebben zij uitgekotst, waarvan een klein gedeelte is opgegeten door Ale waardoor ook hij heelaf en toe wat neurologische problemen laat zien.

Kees heeft geen symptomen, dus is vooralsnog OK verklaard; Yuma daarentegen wel, af en toe schokken en trillen, nogal schrikkerig enz enz. Ik ruik een rare lucht bij haar, die ik niet goed weet te omschrijven, misschien acidose? Ik geef haar (en Ale) nu ieder uur te drinken met wat honing er in. Yoghurt schijnt ook een goed idee te zijn, las ik.

Vandaag ga ik met de honden weer naar mijn eigen DA, ik weet niet welke bloed- en urineonderzoeken zij gaat doen. DA heeft geen verstand van Barfen.

In afwachting van de uitslagen, zou het een goed idee zijn tijdelijk een leverdieet te gaan doen? Met toevoeging van Mariadistel? Hoe kan ik het beste de eerste dagen doorkomen?
#3180923
Dank jullie wel :)
Terug van de DA, kots van gisteren was kei en kei hard geworden inmiddels, dus het is een mix van kalk (of wat anders) plus wat andere dingen en gif (welke weet de DA niet, kan van alles zijn, in ieder geval geen slakkengif (= blauw) of muizengif (=roze) Het gifmengsel wordt door de boeren in het land gestrooid om van de zwijnen af te komen, één hond is er al aan overleden...De enorme drol die ik vanochtend in de tuin vond was puur wit, en zo hard als cement.

Over twee of drie weken lever controle...voor nu spullen meegekregen voor de lever en de maag...inderdaad zoals jij al aangeeft Hannabelgje: heel veel drinken...er mag gewoon worden gebarft, maar ze moeten maar heel kleine beetjes eten, zo min mogelijk voorlopig.

Ik denk dat ik het leverdieet voorlopig ga doen...
#3180928
judith vd schreef:Ik weet niet wat je het beste kunt doen, maar ik wens je heel sterkte toe en ik hoop dat je honden zich snel weer beter voelen!!
+ 2! Wat een zorgen, Annemarie, bah! Ik hoop dat je hondjes er goed doorheen komen. Ben je in Italië of in NL?
#3180934
Holysh*t, wat erg!!!!!!! :o :-\

Ik zou zelf even geen vleesbot geven. Spiervlees, orgaanvlees en pens. En vooral spiervlees en pens. En bladgroenten. Ik denk dat het belangrijk is dat je geen vleesbot geeft vanwege gevaar op verstopping en bovendien wil je in mijn ogen de rotzooi zo snel mogelijk uit het lijf hebben. Dus laxeren. En veel drinken geven. En dan lijkt me verder Mariadistel prima hoor, maar ik zou zelf geen leverdieet gaan voeren. Waarom zou je?
#3180948
Reden voor leverdieet bij vergiftiging is om de lever te ontlasten. Vaak werkt de lever minder goed na een vergiftiging. Die krijgt daar nl een enorme klap van. Meestal zie je in het bloed ook verhoogde waarden.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
#3180953
hannabelgje schreef:Reden voor leverdieet bij vergiftiging is om de lever te ontlasten. Vaak werkt de lever minder goed na een vergiftiging. Die krijgt daar nl een enorme klap van. Meestal zie je in het bloed ook verhoogde waarden.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
OK. Dus geen rood vlees? En wel havermout?
#3180969
Ja Lizzy, DA vond het ook OK, alleen heel weinig eten geven de eerste tijd...en veel vocht...plus een recept om de maag te ontlasten, Lindase voor Yuma 2 gr per dag, totaal 6 dagen, (sodium 349 mg, calcium 609 mg magnesium 97 mg totaal 4 gr in 1 cachet) en een ander recept Epato 1500 plus voor de lever...

Ik dacht zelf ook een leverdieet te gaan doen, of het leverdieet van Dodds...wacht nog even jullie reacties af...Vandaag ga ik alleen een beetje groenten en kipvlees geven denk ik...ik merkte net buiten dat Yuma toch weer even een terugval had...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door