Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Rico
#3179775
En ja hoor! Rico heeft ze nu ook.. van die mooie glimmende ogen ;) :biggrin2:

Nu een maand of 2 denk ik dat hij vers eet, een keer is hij misselijk geweest, geen enkele dag diarree of spugen.
Behalve dan dat we een keer bij de puppycursus geweest waren en hij daar dus Frolic brokjes kreeg en een of ander smeerworst-achtig goedje, terwijl ik mijn eigen heerlijk gezonde en veel smakelijkere traktaties mee genomen had. Daar had hij last van, spugen en dunnen poep

We moeten hem snel weer eens wegen, maar ik heb het idee dat hij nu mooi op gewicht is. De bruine kringen bij zijn ogen zie je nauwelijks meer, hij is weer aan het verharen, maar er begint een glans te komen. Hij voelt zalig aan.
In gedrag merkte we al vrij snel verschil, hij is rustiger, meer tevreden en de stress in huis is zoveel minder. Uiteraard is dat ook omdat we stress dingen voorkomen, op lichaamstaal letten en zo. Maar ik ben van mening dat de voeding wel degelijk een invloed heeft. De stank uit zijn bekkie is soms wat minder, maar helaas nog niet weg.

Maar die twinkel in zijn oogjes... heerlijk om te zien :)
Van zijn linker oog is het oogwit ook echt wit, rechteroog is aan de neuskant iets gekleurd. Maar denk ook iets minder dan dat het was.

Een foto van onze dappere kanjer, lag lekker te chillen :D <3

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Rico
#3179812
nikèdog2000 schreef:je ziet echt wel verschil
mooi hoor
Jaaa, echt hè?! :D
Martine-Tom schreef:Liefffff!

Wel lange nagels ;)
Klopt, die dingen groeien vreselijk hard en het is een drama om ze te knippen.
Dus in overleg met GT even uitgesteld. Zijn wel aan het 'trainen' en inmiddels mag ik aan zijn voeten komen. En haal er steeds een vijltje kort over. Als hij een tang ziet is het vreselijk. En we zijn nu een tijdje bezig met alles stressprikkels vermijden en hem meer rust te geven om vanuit daar opnieuw te beginnen met dingen minder stressvol te maken.
En heb ook nog niemand gevonden die het snel en vakkundig doet, zonder een stress level van 1000 te bereiken.
Door hamada
#3179817
onze herplaatser Senna had dat ook. Eerder baasje knipte haar nagels met een nijptang :'(
Na een paar jaar waarin haar nagels door een lieve en kundige trimster werden bijgehouden konden we zelf het haar aan haar voetjes knippen.Maar ze bleef het wat eng vinden.

Edit En Rico is echt giga opgeknapt
Gebruikersavatar
Door pike
#3179825
Wat fijn dat je zo'n verschil in hem ziet! Zijn oogjes stralen inderdaad :D
Wat de stank uit zijn bekkie betreft, weet je zeker dat hij niet ergens een rottend kiesje heeft bijvoorbeeld? Of plooien in zijn lippen waar viezigheid in blijft zitten? Want dat zijn ook nog mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door Rico
#3179832
pike schreef:Wat fijn dat je zo'n verschil in hem ziet! Zijn oogjes stralen inderdaad :D
Wat de stank uit zijn bekkie betreft, weet je zeker dat hij niet ergens een rottend kiesje heeft bijvoorbeeld? Of plooien in zijn lippen waar viezigheid in blijft zitten? Want dat zijn ook nog mogelijkheden.
In het asiel is de helft van zijn gebit getrokken en alles schoongemaakt, en toen stonk hij al. Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo is, maar ik kan ook niet goed zelf kijken.. soms als ie gaapt, maar dat gaat zo snel. Das nu een half jaar geleden gebeurd, misschien niet voldoende?
Plooien heeft 'ie niet echt.

Wel is het van elk moment een vreselijke meur nu dat het af en toe best mee lijkt te vallen.

hamada schreef:onze herplaatser Senna had dat ook. Eerder baasje knipte haar nagels met een nijptang :'(
Na een paar jaar waarin haar nagels door een lieve en kundige trimster werden bijgehouden konden we zelf het haar aan haar voetjes knippen.Maar ze bleef het wat eng vinden.

Edit En Rico is echt giga opgeknapt
Er is nog hoop...hihi
Sommige mensen hebben toch best aparte manieren hè? Onvoorstelbaar :-[
Gebruikersavatar
Door Rico
#3179834
Wat trouwens ook een groot verschil is.. hij wilde al niet meer naar buiten en had het enorm koud. Dus een hele foute jas gekocht..

Maar hij loopt nu dus al die tijd zonder jas, en heeft het niet meer koud. Het i best warm ook, maar ook een paar dagen wat fris geweest en geen rillende hond gezien. :)
Door jasmijn
#3179839
hij ziet er echt veel beter uit, fijn dat het zo goed gaat :thumbup:


Maar uit hun bek stinken kunnen ze ook op barf hoor, gister had haku wilde eend op en kwam daarna even op schoot :-X
Ik ging zo wat over mijn nek van die lucht :puke:

Maar zonder dollen hoop ik dat het snel beter word daar mee, anders idd misschien toch nog even na laten kijken ;)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3179931
jasmijn schreef:hij ziet er echt veel beter uit, fijn dat het zo goed gaat :thumbup:
Maar uit hun bek stinken kunnen ze ook op barf hoor, gister had haku wilde eend op en kwam daarna even op schoot :-X
Ik ging zo wat over mijn nek van die lucht :puke:

Maar zonder dollen hoop ik dat het snel beter word daar mee, anders idd misschien toch nog even na laten kijken ;)
In het nieuwe jaar wil ik een afspraak maken bij Brenda Ooms, en hem sowieso even laten checken :)

Spikkelneus schreef:Hij ziet er prachtig uit! Het lijkt wel een andere hond.
Tijd om je avatar te veranderen.....
Als je dat zo ziet geen gek plan... maar dan wachten we nog wel tot we een iets leukere foto hebben :P
Mis nu echt mijn spiegelreflex. Compactcamera maakt prima foto's normaal.. maar Rico wil niet zo lukken ;)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3185712
Spikkelneus schreef:Hij ziet er prachtig uit! Het lijkt wel een andere hond.
Tijd om je avatar te veranderen.....
Gister gedaan... Wat is 'ie mooi hè? :smitten:
Dagelijks geniet ik van die mooie donkere heldere kijkers...
Zelfs sommige buurtjes merken het op :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door