Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3179585
Ik kom er niet meer uit.

Bandit mag geen kip, rund en granen eten.
Voorheen kreeg hij diverse varianten Darf. Ik ben daar erg tevreden over, maar in bijna elke 'smaak' zit kip en/of rund. Hij zou van Darf alleen nog Eend en Noordzee kunnen krijgen en zelfs daar weet ik de preciese samenstelling niet van.
Dus op zoek naar een andere leverancier...
Naturis heeft erg veel smaken zonder rund en kip, maar daar lees ik erg slechte verhalen over.

Wat nu?

Voert er iemand een KVV (zonder rund en kip) die er tevreden mee is en weet dat het ook thuisbezorgd kan worden?
Vooral dat thuisbezorgen maakt het zo moeilijk, veel leveranciers doen dat niet.

Oh, carnibest valt af i.v.m. de rijst en met lotgering en Barf-menu heb ik slechte ervaringen (weigeren en diaree).
#3179593
Xavi krijgt regelmatig enkelvoudige mixen van dogmeat (www.dogmeat.nl). Daar bestel ik ook de barf dingen, ze bezorgen het thuis.
Over de rollen ben ik tevreden, althans de enkelvoudige mixen. Om dit compleet te maken voer je minimaal 5 diersoorten.
Hij krijgt er wel altijd wat spiervlees of een klein rolletje pens bij want er zit wel redelijk wat bot in waardoor mijn hond iig krijtpoep krijgt.
#3179633
Dank jullie wel voor het meedenken! Zo fijn.

Ik ben ze allemaal afgegaan. ;)

Tamro, Haaksbarf en Carnivoer worden niet bezorgd en de dichtstbijzijnde winkel is voor mij te ver om op te halen.
Darf wild kan hagel bevatten (http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2) en dat schrikt toch een beetje af voor mij. Ik heb de tekst laten vertalen.

Natuur & Dier zou ik kunnen proberen, zo'n combinatie-box. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit hiervan?

Oervoer vond ik vooral erg leuk, zo'n doos met vanalles. Maar daar zitten ook barf-producten bij en die kennen we nog niet (leuk!). Daarnaast wordt het met de gewone post verstuurd en met koudijs verpakt.

Via dogmeat zou ik enkelvoudige worsten kunnen kopen. Dan moet ik er een hoop bij elkaar zoeken om boven de 60 euro uit te komen (dan zijn de verzendkosten 5,30 anders het dubbele).
Ik vind dat zo spannend he, ik weet niet wat Bandit lust en of hij nog meer allergieën heeft. Als het tegenzit, zit ik met een boel worsten.

De websites van Dogmeat en Natuur & Dier hebben verdacht veel overeenkomsten! Zou dat hetzelfde bedrijf zijn onder 2 namen?


OK. Mijn volgende vraag is wat korter. :)

Wie heeft Natuur & Dier of oervoer gegeven en hoe beviel dat?
Van Dogmeat heb ik positieve ervaringen gelezen.

Als ik er zo over nadenk, is het misschien een goed idee om met de combinatie-box van Natuur & Dier te beginnen? Dan heb ik 'van alles een beetje' en kan rustig uitzoeken wat meneertje lust en goed verdraagt.
#3179641
Je zou ook bij versvoer.nl kunnen kijken? Heeft een aantal merken.
Rico eet momenteel voornamelijk barfmenu van Tinlo. Enkel de 'natuur; bevat kip met rund. Dus konijn is konijn, eend is eend, lam is lam.

Beetje varieren kan geen kwaad, per merk en het is fijn om met diersoorten te kunnen afwisselen om het zo compleet mogelijk te maken. Maar als mensen gaan elimineren, dan starten ze ook met een diersoort, bij voorkeur een dier wat nog nooit gegeten is. Dus voor een betrekkelijke korte periode minder variatie zou vast geen kwaad kunnen denk ik ;)

En je kan prima een KVV geven en twee maal in de week een vleesbot.
Rico zijn eerste 'bot' was een kippennek.
Maar eendennekken schijnen ook voor beginners prima te zijn, even plat slaan met een hamer.
Eendenvleugels en konijnkarkas zijn ook makkelijk en geschikt voor de beginnende hond.
Je zou daarnaast enkel wat spiervlees kunnen voeren. Er is van alles te bestellen, maar ook de supermarkt heeft wel iets liggen wat je hond wel mag.
Misschien is lamspens slim om erbij te bestellen? Goed voor de darmflora, en lam mag ;)

En niet onbelangrijk, je doet je dier er denk ik echt een plezier mee!
#3179643
Border Bandit schreef:Dank jullie wel voor het meedenken! Zo fijn.

Ik ben ze allemaal afgegaan. ;)

Tamro, Haaksbarf en Carnivoer worden niet bezorgd en de dichtstbijzijnde winkel is voor mij te ver om op te halen.
Darf wild kan hagel bevatten (http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2) en dat schrikt toch een beetje af voor mij. Ik heb de tekst laten vertalen.

Natuur & Dier zou ik kunnen proberen, zo'n combinatie-box. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit hiervan?

Oervoer vond ik vooral erg leuk, zo'n doos met vanalles. Maar daar zitten ook barf-producten bij en die kennen we nog niet (leuk!). Daarnaast wordt het met de gewone post verstuurd en met koudijs verpakt.

Via dogmeat zou ik enkelvoudige worsten kunnen kopen. Dan moet ik er een hoop bij elkaar zoeken om boven de 60 euro uit te komen (dan zijn de verzendkosten 5,30 anders het dubbele).
Ik vind dat zo spannend he, ik weet niet wat Bandit lust en of hij nog meer allergieën heeft. Als het tegenzit, zit ik met een boel worsten.

De websites van Dogmeat en Natuur & Dier hebben verdacht veel overeenkomsten! Zou dat hetzelfde bedrijf zijn onder 2 namen?


OK. Mijn volgende vraag is wat korter. :)

Wie heeft Natuur & Dier of oervoer gegeven en hoe beviel dat?
Van Dogmeat heb ik positieve ervaringen gelezen.

Als ik er zo over nadenk, is het misschien een goed idee om met de combinatie-box van Natuur & Dier te beginnen? Dan heb ik 'van alles een beetje' en kan rustig uitzoeken wat meneertje lust en goed verdraagt.
Voor dogmeat zou je misschien kunnen aansluiten bij een groepsbestelling, vaak komen ze dan boven de 100 euro en word het gratis op een adres bezorgd, waar je het kan afhalen. Of je start zelf een groepsbestelling.
#3179678
Border Bandit schreef:Dank jullie wel voor het meedenken! Zo fijn.

Ik ben ze allemaal afgegaan. ;)

Tamro, Haaksbarf en Carnivoer worden niet bezorgd en de dichtstbijzijnde winkel is voor mij te ver om op te halen.
Darf wild kan hagel bevatten (http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2) en dat schrikt toch een beetje af voor mij. Ik heb de tekst laten vertalen.

Natuur & Dier zou ik kunnen proberen, zo'n combinatie-box. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit hiervan?

Oervoer vond ik vooral erg leuk, zo'n doos met vanalles. Maar daar zitten ook barf-producten bij en die kennen we nog niet (leuk!). Daarnaast wordt het met de gewone post verstuurd en met koudijs verpakt.

Via dogmeat zou ik enkelvoudige worsten kunnen kopen. Dan moet ik er een hoop bij elkaar zoeken om boven de 60 euro uit te komen (dan zijn de verzendkosten 5,30 anders het dubbele).
Ik vind dat zo spannend he, ik weet niet wat Bandit lust en of hij nog meer allergieën heeft. Als het tegenzit, zit ik met een boel worsten.

De websites van Dogmeat en Natuur & Dier hebben verdacht veel overeenkomsten! Zou dat hetzelfde bedrijf zijn onder 2 namen?


OK. Mijn volgende vraag is wat korter. :)

Wie heeft Natuur & Dier of oervoer gegeven en hoe beviel dat?
Van Dogmeat heb ik positieve ervaringen gelezen.

Als ik er zo over nadenk, is het misschien een goed idee om met de combinatie-box van Natuur & Dier te beginnen? Dan heb ik 'van alles een beetje' en kan rustig uitzoeken wat meneertje lust en goed verdraagt.
Natuur & dier werkt idd samen met dogmeat. Ik heb de iron dog ( kennellijn) en bestel dan van de andere soorten enkele rollen, ook van dogmeat. Maar dan moet je ff vermelden bij opmerkingen wat je extra wil. Hier word het heel goed gegeten.
En als je iets niet goed weet kan je altijd een mailtje sturen naar Bianca, die helpt je graag verder.
#3179690
In de meeste wildvarianten kom je wel eens een hagelkogeltje tegen maar dat is vaak minimaal. Meestal zie ik ze zelf wel als ik het vlees in de bakken doe en anders laten de bullen ze hier in de bak liggen.
In de Darf en CarniVoer kom ik echt zelden hagel tegen en maak me daar ook echt geen zorgen om.
#3179727
Hartelijk dank voor alle tips!

Daily meat bezorgt niet en is voor mij te ver om op te halen.
Tinlo heeft barfmenu en dat verdraagt mijn hond niet goed.

De sites versvoer.nl en kvvhond.nl zijn erg handig! Wat het voor mij dan weer moeilijk maakt, is dat ik niet weet welk merk goed is en de keus is daar zo groot!

Fijn om te lezen dat de kans op hagel in de wild-variant van Darf wel mee zal vallen! Het idee dat Bandit kogeltjes doorslikt, of erop kauwt! Brr.

Rico, ik heb meteen aantekeningen gemaakt van de producten waarmee ik kan beginnen met barven voor Bandit (eendennek, - vleugel en konijnkarkas). Handig dat je dat erbij gezet hebt. ;)

Misschien is het voor nu het makkelijkst om zo'n gemixte doos bij Natuur&dier te bestellen.
Ik heb ze gister een mailtje gestuurd met de vraag waarin het verschil zit tussen de natuur&dier worsten en de kvv-worsten, de laatste zijn namelijk duurder. Ik zal een dezer dagen vast een reactie krijgen. ;)

Soms is veel keuzes best lastig als je er veel te weinig vanaf weet.......hihi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door