Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177577
Link ging poepen en ik zat eens door zijn keutel te poeren met een stokje (don't ask)... wat me opviel was dat zijn keutel hard was. Niet gewoon "hard" maar echt hárd. Moest moeite doen om er doorheen te prikken.

Van de binnenkant was het net zand. Droog en makkelijke kruimels.

Foto:

http://i67.tinypic.com/2rpxjte.jpg

Wat verteld deze poep me?
Door Lizzy
#3177581
Als dit er zo uit is gekomen, dan verteld dit je dat je hond wat veel bot of lastig verteerbaar bot heeft gegeten. Soms ziet de ontlasting van Fritzi er zo uit hier, als de poep een paar dagen oud is. Dus als dit oude poep is, dan is het gewoon normaal.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177582
Lizzy schreef:Als dit er zo uit is gekomen, dan verteld dit je dat je hond wat veel bot of lastig verteerbaar bot heeft gegeten. Soms ziet de ontlasting van Fritzi er zo uit hier, als de poep een paar dagen oud is. Dus als dit oude poep is, dan is het gewoon normaal.
Nou ja, het was heel, ik heb er in zitten poeren :P Dus dat het uit elkaar is heb ik gedaan. Was gewoon een keutel.

Zal het eens in de gaten houden of het vaker voorkomt. Zo ja moet ik er even iets op verzinnen want dan is het bot gehalte dus te hoog (zie dat in de kvv fazant 15% zit).

Wellicht dat ik eens kijk waar ik hele fazanten kan halen. Ga ik het zelf wel fixen.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177608
Doranto schreef:Hier zijn de keutels ook altijd hard. Ze hebben er echter totaal geen moeite mee, dus ik laat het lekker zo.
Ik dacht altijd dat keutels een beetje stevig maar wel zacht moesten zijn. Ik moet nog veel leren :P
Door Lizzy
#3177650
Nee, niet te hard. Maar als ze te hard zijn, worden ze moeilijk uitgepoept. Als ze makkelijk uitgepoept worden maar de binnenkant lijkt korrelig en hard (als je er in zit te peuren), dan zie ik geen probleem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door