Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3171971
Hai, ik heb nog nooit iets chemisch in mijn teckels gestopt vanwege vlooien, altijd lukt het om te kammen, kleedjes te wassen. Maar nu vind ik toch steeds weer een vlo bij de teckels. Dan weer een paar dagen niet en dan weer wel. Ik ben nu al maanden bezig met kammen, kleedjes wassen, auto spuiten, kleed spuiten binnen, ik word er inmiddels gestoord van. Gisteravond bij Biche eentje, en net weer bij Chica. De wasmachine draait alweer op volle toeren....
Dus....ik wil ze nu alle 3 bravecto geven, werkt 3 maanden. En waarschijnlijk ben ik dan ook echt van de vlooien af of niet??
Help!
Ingrid
Gebruikersavatar
Door pluk
#3172060
Als ik moet kiezen tussen iets erin stoppen of erop stoppen dan toch liever erop.
In jouw situatie zou ik dus voor een pipetje kiezen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3172063
Ja dan ben je er echt vanaf, bij mijn teckeltje wel in ieder geval.
Heb de laatste in Juni gegeven en nog steeds vlovrij.
Door petralita
#3172102
Wat hier beter werkte dan de chemische troep in de omgeving sprayen was stomen. Daarmee alle naden, kieren, plinten tegen de puur, banken, kleden etc niet vergeten.
Stomer gebruiken met echt hoge temperatuur en niet natmaken, ze houden van een vochtige omgeving maar kunnen niet tegen hitte.
Verder azijn in de stomer doen (=wel slecht voor je stomer), ze hebben een hekel aan zure omgeving.

Verder elke dag grondig zuigen, uiteindelijk kan je dit wat gaan afbouwen, maar de grondigheid niet. Stofzuiger meteen legen danwel zakken weggooien (in gesloten plastic zak in de container. Vergeet niet alle naden en kieren goed mee te nemen.

Als je wast vooraf kleden weken in azijnwater. eventueel azijn door de wasmachine. Een aantal dagen in de diepvries als je de kleden niet kan wassen.

Kun je ook met de honden doen, eerst wassen met zeep (min 10 weken en zeep erin masseren), daarna goed de zeep en vlooien eruit spoelen. Daarna spoelen met azijn water.

Vlooien vind je helaas tot ca 1,5jaar na de tijd nog terug, ze houden van hoge luchtvochtigheid, warmte en trillingen, dit doen ze uitkomen. Dus nee na 3maand ben je er niet vanaf. De eitjes zijn moeilijk tot niet te verdelgen, helaas moeten ze dus eerst uitkomen.

Mijn ervaring helaas opgedaan in een nieuw huis met na 2wk meteen een enorme plaag in huis. Mijn ouders hebben er nu last van nadat ze terugkwamen van vakantie. Die zijn nu ook aan het stomen, werkt heel goed.

Overigens als je de omgeving behandeld, mag je niet meer dweilen en zuigen is ook niet goed. hiermee gaat de werking van de spray achteruit of verdwijnt.


BTW dit jaar schijnt het door het weer heel erg te zijn met de vlooienplagen.... helaas.
Laatst gewijzigd door petralita op vr 20 nov 2015, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#3172119
Vergif in mijn honden vind ik hééél eng.....erop ook maar als het echt moet dan maar een uitgemeten miniimum aan druppels.

Ik heb hier vlooien op mijn maltezers gehad die achteraf gezien uit een verlaten vogelnest buiten in het klimop bij de achterdeur kwamen. In huis zag ik niks maar zodra ze van buiten naar binnen kwamen zak ik de beestjes op hun vitte vacht. De eerste dagen, weken heb ik gewassen en gepoetst als een gek. Uiteindelijk in de woning een vlooienbom gezet een paar dagen later weer een vlo op de hond (pupje) Die namiddag de pup gekamt (geen vlooien of poepees) ,  pupje buiten gezet, alles ingepoten in huis, pupje in de auto om voor enkele uurtjes de woningte verlaten en tijdens het rijden 3 vlooien. Om gek te worden. Uren later naar huis, alles gaan luchten, met een witte vochtige doek alle looppaden gedweilt en de doek met loep bekeken, geen dode vlooien...... toen ging mij een lichtje branden...er zat nog een verlaten merelnest in het klimop want de eksters hadden de jonge mereltjes komen halen met veel gekrijs van de merel ouders....mijn man is met een bus Boi-kill naar het nestgekropen en in 1,2,3, zaten zijn armen onder de vlooien.....de omgeving van het nest ingespoten, 's anderendaags de klimop weggehaald en nooit nog vlooien gezien......oef.... 't was net een nachtmerrie.
Door vagebond
#3172136
Wat apart, zoiets nog nooit gehoord, eh ja we hebben een grote taxus hiervoor de keukendeur, waar het stikt van de vogels, zelfs af en toe een ransuil. Zijn dat dezelfde vlooien als op honden dan?
Door inni
#3172272
Ik heb altijd gedacht van niet;  Vlooien die op pluimvee leven bleven, dacht ik bij pluimvee maar na dit voorval en mijn zus die na het rapen van kippeneieren bij vrienden die op vakantie waren, helemaal onder de vlooienbeten zat .. ???..... ;) en sindsdien geen vlooien meer gezien alhoewel ik héél waakzaam ben want het stikt hier in de tuinen van de verwilderde katten die door de buurman van voer voorzien worden. Ze zijn inmiddels wel allemaal steriel gemaakt (als er deze zomer weer geen nieuwe zijn bijgekomen tenminste). Avantage ligt hier steeds in de kast "voor het geval dat" . Ik doe de pipet dan in een borrelglaasje en trek de vloeistof met een spuitje op. Dan ga ik tellen hoeveel per kg hond en geef net niet de hoeveelheid (naar beneden afgerond, zeg maar) Na die vlooienbom heb ik in huis wel alles met een vochtige doek, en heel veel water om hem uit te spoelen, afgenomen. De voedingswaren heb ik uit de keukenkastjes gehaald en in plastiek bakken een nacht buiten gezet. Ik vond het toch maar een akelige gedachte. De plaatsen waar de honden niet konden komen met hun pootjes heb ik twee weken niet gedweild (onder kasten, banken, tegen muren. Ik was bang dat die rakkers dat gif aan hun poten zouden krijgen en nadien hun poten gingen likken. Tapijten zijn hier niet in huis en de voetmatten aan de deur had ik in een plastiek zak gestopt, spray in de zak, zak voor enkele dagen dicht en dan alles enkele keren in da wasmachine met een geut azijn.
Door vagebond
#3172364
Mm, wij hebben ook kippen, eigenlijk al 20 jaar. Maar die lopen niet tussen de teckels. Wel zijn er belachelijk veel egels. En die kunnen ook vlooien hebben. Ik heb nog nooit daadwerkelijk gecontroleerd eigenlijk.
Die teckels zijn er gek op ;). Moet de egel altijd redden en dat gaat prima. MaBiche rolt ze uit de greppel het veld op en probeert er in te happen, vervelende teckel en die andere 2 kunnen er ook geen genoeg van krijgen. Ik snap nog steeds niet hoe die egels bij ons in de tuin kunnen komen, alles is afgerasterd. Of kan een egel zich ieniemienie dun maken of erover heen klimmen??
Tot 2x toe ook in het hooi gesignaleerd, ik was de hooinetten aan het vullen, grijp ik in ene in een stekelig iets, ieuw, okay egel haha.
Ingrid
Door vagebond
#3172897
Hai Petrolita, welke stomer gebruik jij? Ik ga me eens verdiepen. En moet je eerst stofzuigen en dan stomen?
Gister heb ik in ieder geval het nestje van "ons" winterkoninkje leeggehaald. Zit aan de onderzijde van een buitenlantaarn. Dus volgend jaar hebben ze wat te doen :).
Is het niet zo dat vogelkastjes elk jaar schoongemaakt moeten worden?
Gr. Ingrid
Door inni
#3172985
vagebond schreef: Hai Petrolita, welke stomer gebruik jij? Ik ga me eens verdiepen. En moet je eerst stofzuigen en dan stomen?
Gister heb ik in ieder geval het nestje van "ons" winterkoninkje leeggehaald. Zit aan de onderzijde van een buitenlantaarn. Dus volgend jaar hebben ze wat te doen :).
Is het niet zo dat vogelkastjes elk jaar schoongemaakt moeten worden?
Gr. Ingrid
Of het moet weet ik niet. Wij moesten het van mijn vader wel doen maar ik heb nooit naar de reden gevraagd en vader is overleden. Ik haal dus na de zomer ook hier de nestkastjes leeg maar spuit de dag ervoor even met de bio-kill door de opening nadat ik is flink met het kastje gerommeld heb, er moest 's een vogeltje inzitten ;) ) Heb je trouwens iets gezien van beestjes in die nest?
Door vagebond
#3173380
Nou, niet echt gezien, stond boven de groene kliko met de lantaarn en het regende fijn. Er kwam wel veel stoffige zooi uit. Ik ga nu even alles na voor de zekerheid, snap echt niet waar die rotvlooien steeds vandaan komen. Ik denk erover om idd een stoomreiniger aan te schaffen.
Gr. Ingrid
Door inni
#3173401
vagebond schreef: Nou, niet echt gezien, stond boven de groene kliko met de lantaarn en het regende fijn. Er kwam wel veel stoffige zooi uit. Ik ga nu even alles na voor de zekerheid, snap echt niet waar die rotvlooien steeds vandaan komen. Ik denk erover om idd een stoomreiniger aan te schaffen.
Gr. Ingrid
Hihi, hier ook Ingrid...... Ik heb me ook suf gezocht toen en hoop hééééél erg dat het nooit meer gebeurt. ;) succes
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door