Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3163941
Hoi allemaal, hier weer een vraag van een Barfer in opleiding. Vanmorgen bleek dat Frodo twee keer wat waterigs gespuugd had, vanmorgen tijdens wandeling gepoept, eerste deel compacte keurel tweede deel juist wat dunner. Hij heeft wat gras lopen knagen en verder lekker gelopen en gerend. In de auto terug overgegeven. Wederom waterig, maar nu met gras. Heb hem net een half kalfshartje gegeven om te kijken hoe dat valt. Andere helft en kippenkarkas nog even apart gehouden.
De afgelopen dagen heeft hij qua bot alleen kwartel en kippenkarkas gehad. Terwijl ik dit tiep kots meneer het hart weer uit. Ik ga even dierenarts bellen.
Jullie suggesties hoe dit komt?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3163952
Hoe laat heeft hij gisteren voor het laatst gegeten en hoe laat heeft hij dat hartje op?
Die van mij wil 's morgens ook nog weleens gras eten en spugen. Als ik voor de wandeling een klein beetje honing geef is er niets aan de hand. Ook weleens gehad dat hij z'n eten uitspuugde omdat er nog wat gras z'n maag irriteerde.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3163979
Dierenarts zag gelukkig geen tekenen voor obstructie. Was zelf eigenlijk vooral bang voor legoblokjes ofzo. Heb twee kids die daarmee spelen en dat is geen combi met de hond want die denkt dat ie daar best op kan kauwen....
Vermoeden is idd virus. Ivm vicieuze cirkel van eten, maag irriteren, kotsen enz heeft ze een prik gegeven en een paar tabletjes emiprid meegegeven. Ik ben niet zo van de medicatie als het ook anders, dus natuurlijker, kan. Jullie tips?
In Okugest zal ik me zo even verdiepen.
Arts stond overigens open voor barf, adviseert wel wat licht verteerbaars te geven. Wat geven jullie in zo'n geval?
Door Lizzy
#3164003
AnoukFrodo schreef: Dierenarts zag gelukkig geen tekenen voor obstructie. Was zelf eigenlijk vooral bang voor legoblokjes ofzo. Heb twee kids die daarmee spelen en dat is geen combi met de hond want die denkt dat ie daar best op kan kauwen....
Vermoeden is idd virus. Ivm vicieuze cirkel van eten, maag irriteren, kotsen enz heeft ze een prik gegeven en een paar tabletjes emiprid meegegeven. Ik ben niet zo van de medicatie als het ook anders, dus natuurlijker, kan. Jullie tips?
In Okugest zal ik me zo even verdiepen.
Arts stond overigens open voor barf, adviseert wel wat licht verteerbaars te geven. Wat geven jullie in zo'n geval?
Ik geef in zo'n geval kleine stukjes spiervlees. Maar, wel mooi mager spiervlees dus niet bijv. heel vet geitenvlees. Eerder mooi mager kalkoenvlees of rundvlees. En de dag erop kleine stukjes pens erbij. Een hond kan best een paar daagjes zonder vleesbot, dus die gaf ik ook even niet. Gekookte pompoen erbij is wel lekker voor hem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door