Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
#3157494
Buiten het vluchtelingengeweld.. worden we nog even geprikt met een nieuw rookverbod:

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/4151044/2015/09/28/Roken-in-eigen-tuin-of-op-balkon-straks-ook-taboe.dhtml

Wat vind jij hier nou van??

Volgens mij zit er toekomst in de rijdende rechter....

Goed voor de tolerantie in de buurt...  :( :(
Laatst gewijzigd door BusKay op di 29 sep 2015, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#3157499
Ik rook niet meer en vind het stinken, dus kom maar op  :biggrin2:

Nee serieus, ik vind het te ver gaan hoor. Alhoewel ik me iets kan voorstellen als je op je balkon zit en er iemand onder je rookt en de wind verkeerd staat dat dat vervelend is :P, maar dat zal echt niet de hele tijd zijn. Dus niet zo zeiken.
Vlgs mij is het zitten op het balkon of stadstuin in de stad schadelijker door uitlaatgassen dan de buurman die even een sigaretje rookt.
Geloof dat dat ook moeilijk gaat worden om iets op priveeterein te verbieden. What's next? Boer en scheten laat verbod?  :D
Door Martine-Tom
#3157501
Buren die bbquen vind ik oo stinken.
De buurjongen die klust aan zijn brommer en dat ding tig tijd stationair laat draaien stinkt ook.
Buurman met een oude camper, andere buurman met een motor...die dingen stinken ook als ze stationair draaien.
En wat te denken van mijn antiliaanse buren die hele dagen koken en die geur die dan je tuin in komt, brrrr.

Allemaal maar verbieden dan!
#3157506
Martine-Tom schreef: Buren die bbquen vind ik oo stinken.
De buurjongen die klust aan zijn brommer en dat ding tig tijd stationair laat draaien stinkt ook.
Buurman met een oude camper, andere buurman met een motor...die dingen stinken ook als ze stationair draaien.
En wat te denken van mijn antiliaanse buren die hele dagen koken en die geur die dan je tuin in komt, brrrr.

Allemaal maar verbieden dan!
Sommige mensen stinken ook, wat doen we daarmee ?  :biggrin2:
Door BusKay
#3157517
Martine-Tom schreef: daar komt oom agent tweemaal daags langs om ze onder de douche te zetten en hun tanden te laten poetsen :biggrin2:
Heeft ie geen tijd voor... hij moet toch boeven vang..... ehhh PVtjes en bekeuringen schrijven.  :-[ :-[
#3157522
Als niet-roker  vind ik het echt te ver gaan. Leven en laten leven.
Natuurlijk is het soms erg vervelend als je buren geuren verspreiden, die jij ronduit smerig vind. Maar ja, wij hebben allemaal een hond of een kat. En elke hond blaft wel eens en veel katten poepen wel eens op een plaats die je liever niet hebt. En dat zullen die buren dan weer niet leuk vinden. Het is geven en nemen als je dichtbij elkaar woont.
#3157526
Overigens, is het volgens mij niet het plan om het te verbieden, maar meer een regel zodat je een poot hebt om op te staan als je er last van hebt. Tja, ik baal er ook ontzettend van dat onze buurman buiten rookt, soms is onze slaapkamer er een rookhol daardoor... zou best handig zijn als je door zo een regel het recht hebt om te zeggen; hee ga even achterin de tuin zitten roken ipv onder mijn raam.

Op balkons vind ik het helemaal logisch. Daar mag je vaak ook al niet bbqen.
Laatst gewijzigd door eelke op di 29 sep 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#3157527
Mijati schreef: Als niet-roker  vind ik het echt te ver gaan. Leven en laten leven.
Natuurlijk is het soms erg vervelend als je buren geuren verspreiden, die jij ronduit smerig vind. Maar ja, wij hebben allemaal een hond of een kat. En elke hond blaft wel eens en veel katten poepen wel eens op een plaats die je liever niet hebt. En dat zullen die buren dan weer niet leuk vinden. Het is geven en nemen als je dichtbij elkaar woont.
Nou, dat vind ik nou ook. Ik ben ook een ex roker. En ja, ik vind het vies ruiken. Maar kom op zeg, het kan toch niet zo zijn dat iemand niet in zijn eigen tuin, eigen balkon of eigen huis mag roken?! Als ik mijn auto start vinden mijn buren dat ook vast niet fijn.
#3157528
eelke schreef: 1!



Overigens, is het volgens mij niet het plan om het te verbieden, maar meer een regel zodat je een poot hebt om op te staan als je er last van hebt. Tja, ik baal er ook ontzettend van dat onze buurman buiten rookt, soms is onze slaapkamer er een rookhol daardoor... zou best handig zijn als je door zo een regel het recht hebt om te zeggen; hee ga even achterin de tuin zitten roken ipv onder mijn raam.

Op balkons vind ik het helemaal logisch. Daar mag je vaak ook al niet bbqen.
Ik ook en daarom is ie verwijderd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door