Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3155457
Afbeelding

Dit is bruno, een hond van ons die al 15/20 jaar geleden is overleden.
Een vuilnisbakkenras en verdere informatie werd niet genoemd.
Ik vroeg me af wat voor ras het is. Ik heb helaas alleen deze foto's.

Hij was ongeveer 20 kg denk ik? Lichaam normaal gebouwd, door de vacht lijkt hij dikker dan hij is.
Volgens mij een beetje kleiner dan mijn retrievers, ongeveer de grootte van een nova scotia duck tolling retriever?
Qua karakter kan ik me niet herinneren dat hij enorm waaks was. Hij kon niet los, maar was wel een hele lieverd.
Lief voor kinderen (mij en mijn zus). Ook liet ik hem vaak alleen uit als 10 jarige, hij liep gewoon heel gehoorzaam mee.
Maar kunstjes heeft hij nooit gekend.

Als iemand ideeën heeft, graag melden  :biggrin2:
Door jasmijn
#3155531
Ik vind hem wat weg hebben van een schippertje of een markiesje, met iets groots er door.


Maar er kan van alles in zitten.

Uit mijn kruising collie, Kees + tekkel, terriër kwamen pups die op markiesjes en Friese stabij leken.
1 kopie van de moeder ( 2 druppels water) 1 kopie van de vader.
1 die leek op een kruising cordie met iets lang harig
1 rataplan je weet wel van luckie luck die oer dome gevangenis hond (zelfde uiterlijk, zelfde slimheid  ::) )

Border collie zou er ook wel in kunnen zitten
Misschien schippertje + border collie mix want schippertjes zijn ongelofelijk waaks en border collie zie ik er ook wel in terug.
Door Diego
#3155592
Ik herken een van onze honden erin!! Die van mijn onderschrift foto.  :biggrin2:
Dat is een zwerfhondje uit Portugal en nu bijna 9 jaar bij ons.
We hebben een keer DNA test gedaan, en mix van o.a. markies, bordercollie en nog onherkenbare mixen...en weimaraner...nou..die zagen we niet aankomen. Haha.
Leuk hondje was dat van je opa!
En die van ons lijkt ook een dikkerd, maar komt ook door zijn vacht. Precies zo!
Laatst gewijzigd door Diego op di 22 sep 2015, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door