Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
#3147389
ik vraag het even hier.
ik moet straks met een cavaliertje naar de dierenarts
hij heeft een flinke hartruis
gisteren lag hij heel erg kort in en uit te ademen
dus ik denk dat hij aan de pil moet
maar ja welke?
welke zijn de beste?
Gebruikersavatar
Door kira
#3147392
Dat ligt aan de afwijking. Ik neem aan dat er eerst een kleurendoppler en ecg wordt gemaakt en bloed wordt ingestuurd om een meetpunt te hebben voor de ontwikkeling en bijstelling van de medicatie en dat er dan afhankelijk van de afwijking medicatie wordt voorgeschreven, waarop ook ingesteld moet worden.
Door bloemetje
#3147591
Rita, ik liet een kleurendopler maken in Eersel. Daar zijn ze erg ervaren met cavaliertjes. Daar weten ze goed wat hij nodig heeft. Sterkte..
Door Lizzy
#3147607
Je woont niet te ver weg van Noordwijkerhout, dus als ik jou was ging ik lekker naar Warmerdam voor een Doppler echo.

En aan de hand daarvan moeten er medicijnen voorgeschreven worden... Ik heb met alle slechte ervaring dus ik houd me er ff buiten :)
Door evelyn02
#3147657
Ik zou ook naar Warmendam gaan voor een hartecho! Ik ben daar met Bobbie geweest. Aardige man en goede kwaliteit echo. Dan weet je waar je aan toe bent.
Door nikèdog2000
#3147691
mijn dierenarts verwijst me door naar warmedam
van morgen al gebeld voor een afspraak
maar er werd niet opgenomen
zo meteen nog maar is bellen
Door nikèdog2000
#3149505
rocky heeft een lek in het hart
hij krijgt nu plaspillen furosoral
en ik ga zo hartmedicijn halen
van alle 2 per dag 1 pil
Door hamada
#3149507
Vervelend dat hij toch ook de typische cavalierkwaal heeft. Maar met medicatie kunnen ze over het algemeen toch nog erg goed opknappen. Sterkte!!
Door Lizzy
#3149578
nikèdog2000 schreef: rocky heeft een lek in het hart
hij krijgt nu plaspillen furosoral
en ik ga zo hartmedicijn halen
van alle 2 per dag 1 pil
He gatverdamme Rita, wat een rot nieuws.... Ik hoop dat hij goed op de medicatie reageert!
Door nikèdog2000
#3149608
Lizzy schreef: He gatverdamme Rita, wat een rot nieuws.... Ik hoop dat hij goed op de medicatie reageert!
dank je lizzy
ik ben van de week al met plas pillen begonnen en na 1 dag merkte ik al verschil
dus ik heb goede hoop
1 nadeel s'morgens vind ik een grote plas in de kamer :P :P :P :P
Door Ruisje
#3149633
nikèdog2000 schreef: dank je lizzy
ik ben van de week al met plas pillen begonnen en na 1 dag merkte ik al verschil
dus ik heb goede hoop
1 nadeel s'morgens vind ik een grote plas in de kamer :P :P :P :P
Rita, je zou 's nachts een zgn bellyband met een incontinentieluier (grootste maat van de lidl) om kunnen doen. Dat heeft onze vorige hond jaren gehad 's nachts. Buzzer vond het helemaal geen probleem met zo'n band, integendeel zelfs.

Sterkte met Rocky! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door