Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3145098
Hebben jullie iets van pijnstillers in jullie dieren apotheek zitten? Zo ja wanneer gebruik je die?

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door May Linn
#3145117
Ja altijd pijnstiller in huis(dieren)apotheek en ook in de auto ehbo.
Over datum maakt me niet erg uit met pijnstillers in blister.
Ik gebruik ze als het me nodig lijkt, dat is als ze mank lopen of als ze bv ergens tegenaan geknald zijn.
Of als ze een ontsteking hebben.
Gelukkig gebeurt dat niet vaak.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3145123
Ik heb nu nog novacam liggen omdat het toevallig nog over is van na de operatie (en halfjaar na openen houdbaar).
Wanneer deze over datum is gaat hij weg en komt er geen nieuwe in huis omdat ik denk dat het anders over datum gaat ;-)
Door judith1967
#3145180
May Linn schreef: Ja altijd pijnstiller in huis(dieren)apotheek en ook in de auto ehbo.
Over datum maakt me niet erg uit met pijnstillers in blister.
Ik gebruik ze als het me nodig lijkt, dat is als ze mank lopen of als ze bv ergens tegenaan geknald zijn.
Of als ze een ontsteking hebben.
Gelukkig gebeurt dat niet vaak.
  :offtopic2:  Wat heeft Dina een mooi tuig om?
Waar heb je die gekocht?
Ben voor Dorian ook nog op zoek naar een goed tuig?

O.T heb geen pijnstillers in huis.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 19 aug 2015, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3145190
Ja hier standaard pijnstiller in huis, in drie verschillende vormen. Maar voordat Oscar die voorgeschreven kreeg had ik dat niet in huis.

Ik koop eigenlijk nooit iets preventief in. Alles kan over datum en ik vind het zonde van alles te kopen dat ik niet gebruik. Alles wat we nodig hebben is al schrikbarend duur genoeg.
Door Paul_Barte
#3145218
Vraag mijzelf altijd af of pillen wel over de datum kunnen gaan.......
Misschien dat de werking na jaren iets minder wordt maar nog steeds goed te gebruiken.
Een blik bonen die nu koopt is houdbaar tot 2017 en daags later overstuur.........
Denk dat ie over 5 jaar nog goed te eten is.

Grtz
Paul
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3145220
Norocarp, traumeel en cannabisolie. Wanneer ik ze gebruik, da's een lastige.... Ben toevallig weer gestopt met de cannabisolie om te kijken of ik verschil merk bij Joep. Die reageert heel slecht op reguliere pijnstilling (dus geen norocarp) en mijn gevoel zegt dat je wel pijntjes moet hebben als je loopt zoals hij loopt, vandaar de cannabisolie. Maar.... ik wil altijd check, check, dubbel check, dus daarom nu een paar dagen niets en dan vergelijken.
Door Cindy de Wolf
#3145221
Ja standaard, previcox en metacam, evenals traumeel en antibiotica en dexamethason.
Gebruik als het nodig is of als er een linke smakkerd gemaakt heeft. Met de AB heb ik al eens een katje gered en heb ik altijd bij me voor het geval het nodig is. In het gebied waar onze stacaravan huist zijn dierenartsen dun bezaaid.
Door smulpaap
#3145224
Ik heb toevallig vorige week het kastje opgeruimd . Er stond na het overlijden van Noa al geruime tijd pijnstilling/ontstekingsremmer en nog wat Vit B capsules
Ik heb nu dus geen pijnstilling meer in huis , als we op vakantie gaan dan neem ik het wel mee

Ik heb wel altijd Vetramil , Puur Oor en Traumeel
En wat verbandmiddelen etc. voor ev eerste hulp
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door