Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3141725
In het verleden heb ik wel eens betadine schampoo gebruikt bij Maci.
Nu zit hij weer onder de plekjes, laatste weken echt erg geworden dus ik wil hem daarmee wassen. Er staat wel in de bijsluiter:voorzichtigheid geboden in geval van overgevoeligheid  vootr jodium en schildjklierafwijkingen.
Maci heeft een trage schildklier en krijgt thyroxine.
Het is me voor het eerst dat dit opvalt en heb nog geen enkel iemand erover gehoord incl dermatoloog.
Weet hier iemand hoe dt zit? Betadine en schildklier?
Of is het pas bij frequent gebruik dat je moet oppassen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3141734
Ik weet dat mensen met hypothyreoïdie moeten uitkijken met jodium. Dat zal bij honden niet anders zijn. Het hangt er denk ik vanaf hoeveel jodium er in de betadine shampoo zit. Kun je geen teatree shampoo pakken? Of zelf teatree toevoegen aan een milde shampoo?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3141751
ja dat dacht ik ook al.
Tja andere schampoo ik heb wel andere schampoo's maar betadine werkt goed op de wondjes. Maar ik gebruik dat dan ook maar eenmalig en niet iedere week of zo.
En dan kan ik kijken of ik ergens nog teatree schamppo heb of kan krijgen voor het vervolg want ik denk dat ik hem weer vaker moet wassen.
Door Lizzy
#3141766
Ja, gek dat je hier nooit iemand over hebt gehoord. Zeker als ze weten dat je je hond wast met Betadine. Bij mijn weten mag je de shampoo bij een hyperthyreoïdie niet gebruiken en bij mijn weten mag je bij andere schildklierafwijkingen niet het hele lijf er mee in soppen. En niet te vaak. En niet teveel shampoo. Dus als je alleen de plaatsen waar de plekjes zitten kunt wassen, dan zou je dat risico in mijn ogen wel kunnen nemen, maar zeker weet je dat pas als je even met je DA belt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3141769
ja gek he.
Tea tree schampoo is op, heb wel nog first aid schampoo met teer en zwavel, jojoba en aloe Ik ga zijn ergste plekjes/ontstekingen met betadine doen (zijn er wel wat maar ik moet de bactereien doden nu) en de rest van zijn lijf met de andere schampoo
Gebruikersavatar
Door Hope
#3142068
Kaio schreef: ja gek he.
Tea tree schampoo is op, heb wel nog first aid schampoo met teer en zwavel, jojoba en aloe Ik ga zijn ergste plekjes/ontstekingen met betadine doen (zijn er wel wat maar ik moet de bactereien doden nu) en de rest van zijn lijf met de andere schampoo
Voor de plekjes die mijn paard had, kreeg ik wat antibacterieels mee. Het was geen betadine.
Wil je dat ik eens voor je in de bijsluiter kijk of er iets over in staat? De shampoo is mij prima bevallen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door