Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Diego
#3139308
We hadden namelijk een ontmoeting met een zusje van een van onze honden en ook met een andere hond van ons een ontmoeting met zijn broertje gehad.
Die honden staan op brok. Onze honden waren slanker ( niets mis mee ) maar ook kleiner.
Toen merkte iemand op dat komt door de kvv/barf dat ze kleiner blijven. Dat kan toch niet?
Ik voer kvv ( 5 dagen )en barf ( 2 dagen) van Bandit, Darf en eigen merk van VersVoer, vis, ei, groente, kurkurmapapje, kokosolie....kortom alles zoals hier beschreven en aanbevolen. ( honden zijn nu bijna 3 en 1 jaar  )
Door fransbulletje
#3139331
Toen Hugo 9 maanden was woog hij een kilo zwaarder en was mooier gespierd dan zijn broer op brokken.
Nu met de Oliver (kvv) zie ik nog geen verschil met zijn broertje( brok), in gewicht gaan ze gelijk op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3139363
Kan best zijn dat die nu even wat kleiner is doordat hij minder snel groeit (goed bereidt kost immers wat tijd) maar als zijn genen vinden dat hij straks even groot moet zijn als zijn broers dan zal dat ook zo zijn.
En zoniet, dan heb je gewoon een kleiner exemplaar en die had je dan ook gehad als je 'm brok gevoerd had.

Ik voer al bijna 15 jaar volledig barf en ik heb hier...aan de hand van de rasstandaard...te grote en te kleine exemplaren, waarbij het wel grappig is dat die ene wel erg grote nou juist uit die ene erg kleine gekropen is en die daarbij 3 net aan de maat zusjes had.  Dat honden zelfde ouders hebben wil gewoon niet zeggen dat ze er ook exact hetzelfde uitgaan zien als ze volwassen zijn.  De genen bepalen de uiteindelijke maat.
Door Lizzy
#3139365
[quote="Diego"]
We hadden namelijk een ontmoeting met een zusje van een van onze honden en ook met een andere hond van ons een ontmoeting met zijn broertje gehad.
Die honden staan op brok. Onze honden waren slanker ( niets mis mee ) maar ook kleiner.
Toen merkte iemand op dat komt door de kvv/barf dat ze kleiner blijven. Dat kan toch niet?
Ik voer kvv ( 5 dagen )en barf ( 2 dagen) van Bandit, Darf en eigen merk van VersVoer, vis, ei, groente, kurkurmapapje, kokosolie....kortom alles zoals hier beschreven en aanbevolen. ( honden zijn nu bijna 3 en 1 jaar  )
[/quote]

Hoe groot een hond uiteindelijk wordt staat in de genen geschreven. Honden blijven alleen kleiner wanneer ze echt ondervoed zijn geweest of echt beroerd te eten hebben gekregen. En dan echt slechte voeding he, zo slecht als een zwerfhond die het beroerd getroffen heeft. Maar geloof mij, ik heb hier twee zusjes in huis wonen en de een is een kleintje en de andere is een veel flinkere meid. Scheelt echt aanzienlijk. En ze hebben beide hetzelfde te eten gekregen. Beide volledig zelf samengesteld. Dus tenzij je de honden beide echt niet genoeg te eten hebt gegeven en ze veel te mager zijn opgegroeid (en dat kan ik me haast niet voorstellen want volgens mij ben je heel goed voedsel-bewust bezig met je honden), kijk je hier tegen een stukje genetica aan.
Gebruikersavatar
Door kira
#3139374
Dit is echt zo een eindeloze discussie. Als een hond vlees eet en hij groeit toch op als slungel dan weet de fokker/dierenarts/buurvrouw het beter, komt van het vlees. Groeit die recht en wat trager op weten zij het ook alle zeker, dan komt het vna het vlees. Eet die het konijn, dan is het beter jeuk nu maar te eten en omgekeerd. Als je hond gewoon op gewicht is (dus niet te schraal en niet te mager) dan zal het gewoon zijn dna zijn wat bepaald hoe groot/klein die wordt.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3139418
Iedereen die zelf broers of zussen heeft (en dus - meestal - dezelfde ouders), weet toch dat je er dan niet automatisch identiek uitziet?? Of even lang/zwaar/etc wordt?
Waarom vinden mensen dit wel logisch als het over henzelf gaat, maar als het over honden gaat niet?
Regelmatig spreek ik mensen die een tweede hond van hetzelfde ras hebben genomen en dat de tweede hond dan zo tegenvalt, omdat hij niet hetzelfde is als de eerste!? Ik begrijp dat echt niet. Ieder individu is toch verschillend, of dat nou een mens of een hond is.

(ik heb ook een heel oud boek over kippen houden, waarin wordt gesteld dat als je meer dan 5 kippen hebt, ze dan geen karakter meer ontwikkelen..... ::))
Door Lizzy
#3139420
Nou, ik kan me best voorstellen dat als je 2 honden hebt die beide kleiner zijn dan de nestbroers en zussen en jij bent de enige die BARF en KVV voert je denkt ":g:, zal toch niet door de voeding komen?".

Maar het antwoord daarop is dus gelukkig nee :biggrin2:
Door Diego
#3139425
[quote="Lizzy"]
Nou, ik kan me best voorstellen dat als je 2 honden hebt die beide kleiner zijn dan de nestbroers en zussen en jij bent de enige die BARF en KVV voert je denkt ":g:, zal toch niet door de voeding komen?".

Maar het antwoord daarop is dus gelukkig nee :biggrin2:
[/quote]

Dat was het dus inderdaad!  :biggrin2: Wij afgelopen week afgesproken om de ene dag leuk nest broers van onze Diego te bekijken en een paar dagen later een nest zus van onze Ted te bekijken..zijn die beide van ons kleiner en inderdaad de enige op BARF en KVV.
toen stak mijn onzekerheid even de kop op en ging ik twijfelen aan mezelf en had ik nooit aan de genen gedacht! Maar dat is me nu duidelijk!  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door