Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#313563
Ziggy die barft sinds 2 weekjes helemaal mee, maar ze heeft al vanaf het begin heel erg verstopte anaalklieren. Dit is begonnen toen ze Bibi kreeg. Ik heb ze toen meteen uitgeknepen en er kwam aardig wat uit. Maar gisteren kwam er weer zo'n putlucht uit haar kontje en toen heb ik ze weer uitgeknepen en ze zaten weer helemaal vol. Ik dacht dus dat het misschien komt door de overgang van brokken op versvoer/ barf, of is dit een rare gedachte? Of zouden ze ontstoken zijn aangezien ze zo snel weer vol zaten?
Door Lizzy
#313581
De meeste honden krijgen juist minder problemen met de anaalklieren wanneer je ze over zet. Is de ontlasting hard of zacht? Je zou anders tijdelijk wat meer botten kunnen geven.
Door Laura2004
#313652
Kai heeft ook sinds hij barft nooit meer last van zijn anaalklieren gehad, maar ik dacht misschien komt het door de omschakeling. Ze krijgt veel botten en ze heeft dan altijd harde poep en ze poept dan heel veel en soms als ze geen botten krijgt is het wat zachter, maar meer botten lijkt me niet nodig, want dat krijgt ze al genoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door