Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3126616
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Puur Allergie? Doet het wat het zegt dat het zou doen?
Door Lizzy
#3126641
Dit zit er in:

Apis mellifera werkt verzorgend en verzachtend op de huid bij insectenbeten.
Goudsbloem (Calendula officinalis) ondersteunt het herstellend vermogen van de huid.
Grote brandnetel (Urtica dioica) zuivert de huid.
Zwarte bes (Ribes nigrum) is goed voor de huid, wordt gegeven bij een droge en gevoelige huid.

Mijn "ervaring"? (die is niet van persoonlijke aard maar meer hoe ik er naar kijk met mijn homeopathie studie in het achterhoofd): is dat het niet veel gaat doen. Het hangt er vanaf waar je het voor wilt gebruiken. Bij muggensteken en bijensteken doet het misschien wel wat. Maar bij allergieen zoals die van Nelson? Je kunt het natuurlijk proberen maar ik zou m'n adem niet inhouden als ik jou was. Het enige waar ik dan nog iets van heb van "het kan mogelijk heel misschien iets doen" is de zwarte bes maar ik zou er geen wonderen van verwachten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3126673
Lizzy schreef: Dit zit er in:

Apis mellifera werkt verzorgend en verzachtend op de huid bij insectenbeten.
Goudsbloem (Calendula officinalis) ondersteunt het herstellend vermogen van de huid.
Grote brandnetel (Urtica dioica) zuivert de huid.
Zwarte bes (Ribes nigrum) is goed voor de huid, wordt gegeven bij een droge en gevoelige huid.

Mijn "ervaring"? (die is niet van persoonlijke aard maar meer hoe ik er naar kijk met mijn homeopathie studie in het achterhoofd): is dat het niet veel gaat doen. Het hangt er vanaf waar je het voor wilt gebruiken. Bij muggensteken en bijensteken doet het misschien wel wat. Maar bij allergieen zoals die van Nelson? Je kunt het natuurlijk proberen maar ik zou m'n adem niet inhouden als ik jou was. Het enige waar ik dan nog iets van heb van "het kan mogelijk heel misschien iets doen" is de zwarte bes maar ik zou er geen wonderen van verwachten.
Wat ik begreep, is dat andere producten die je geeft voor de huid (zoals Puur Pollen) scherper werkt als je daarnaast deze geeft.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3135638
Gittje schreef: Bij ons heeft Puur Huid noch puur Allergie geholpen voor Igor's atopie.
Aah dank je wel! De Puur jeuk doet hier ook niets.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door