Hoi..
al enige tijd heb ik naast diverse buurtkatten ook een zwervertje in mijn tuin. Ze had een slaapplekje gevonden onder een niet gebruikte tuinkas, waardoor ze me echt ging opvallen. Omdat ze supermager is en heel veel jeuk had en daarbij heel schuw was, uiteindelijk een vangkooi geplaatst om haar naar de DA te kunnen brengen voor chipcheck en gezondheid
Ze zat onder de wondjes, niet gechipt, ongeveer jaartje oud. Waarschijnlijk wel gesterilisserd, omdat ze geen nest heeft nu (en was dat als ze al paar maanden buitenloopt ze zeker gedekt zou zijn). DA vermoedde vlooienallergie of voedingsallergie. Vroeg me zelf af of voedingsallergie bij kat wle op 1e levensjaar tot uiting kan komen, dacht zelf meer aan stress/vlooien. Ze is niet gechipt en op advertenties op diverse sites/flyers nog geen reacties gehad
IEg haar behandeld met vlooienspul en pil tegen jeuk en weer in mijn tuin uitgezet omdat ze zo vreselijk schuw is, en een asiel dan niet veel zin had.
Ik voer haar nu dagelijks brokjes met vis en natvoer, maar ze blijft behoorlijk schuw.
Omdat ik veel katten heb hier, en ik haar iets minder schuw wil maken, voer ikn haar alleen als ik haar zie. DAt werkt, want zo'n twee keer per dag duikt ze op/ (haar slaapplaats heeft ze na het plaatsen van vangkooi niet meer gebruikt).
Ik bouw het voeren nu op door het voer steeds dichter bij mij te zetten, zodat ze ziet dat ik niets doe. Vacht ziet er nu na twee weken veel beter uit, en korsten op haar oren maken plaats voor haar.
Mijn doel is ieg om haar minder schuw te maken zodat ik haar iets tegen vlooien kan geven en evt als herplaatser aan kan bieden, dat kan nu niet want ze laat zich niet benaderen...of om haar dan maar eten te blijven geven en zien waar het uitkomt...
-wat kan ik nog meer doen om haar meer te laten wennen?
-kan een kat op deze leeftijd al allergie hebben of zou het stress kunnen zijn?
-kan ik haar wat orgaanvlees/visjes ed geven als tractatie (vriezer staat hier niets te doen met een hond op anallergic brokken:()
-wat is een aantrekkelijke slaapplaats buiten voor haar? Kistje?
-andere tips?
tja...weet niets over katten dus alle tips zijn welkom!