Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tamara
#3133980
Mijn liefje maakte vorig jaar een net nieuw gekochte honden fietskar binnen 1 seconde kapot en haalde haar rug een beetje open toen we er een bench op deden.
Nu heeft deze verwende kwast weer iets gekregen om het toch nog een keer te proberen. We waren maar 275 euro kwijt! Helaas niet elektrisch, dat worden dus sterke bovenbenen  :biggrin2:
Ze heeft er nog niet in gereden. weet iemand hoe we haar het veiligst vast kunnen zetten met een tuig en het liefst met zoveel mogelijk riempjes  :drive1:


Het is wel de bedoeling dat alleen Senna (lab) erin gaat, anders kom ik niet meer vooruit  ::)
Maar voor jullie wouden ze er graag even allebei in voor de foto!  :biggrin2:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tamara op di 14 jul 2015, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijati
#3133989
Ik zou aan beide kanten een oog in de bak maken en daaraan lijn bevestigen.
Ook met twee honden is het prima fietsen, hoor. Even trainen. Ik had twee kinderen er in en dan nog boodschappen of een postwijk post. Als je er aan gewend bent, fiets je er zo mee weg.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3133995
Een tuig kopen waar 3 ringen aan zitten 1 aan elke zijkant en 1 aan de voorkant.
Haken aan de zijkant maken en 1 in de bodem en met korte riempjes vastzetten maar ik denk dat ze er niet zo snel uit zouden springen.
Door chelsey
#3134009
Ik had er soms 2 kids en een konginspoedel in  :biggrin2: Maar niet op bruggen  ::)
Veel plezier ermee! Een veilige oplossing, geen idee. Scoop bleef gewoon zitten door hem eenvoudig vast te binden...
Door smulpaap
#3134010
Ik denk dat het om te beginnen een goed plan is om Senna rustig te laten wennen aan de kar  voordat je fietstochten gaat maken
En dan idd even goed bekijken hoe je het beste de lijn kan bevestigen

Ik heb de doggyride hier eerst twee weken zonder wielen in de kamer gezet bv
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3134016
Ohw, wat een geweldig ding!!!  :D :D
Ik ben helemaal jaloers!!
Kun je (erg zonde natuurlijk) niet aan de zijkant een gat boren en daar een lijn doorheen halen? Dan met tuigje vastzetten  ;)
Door keetje
#3134061
Een van mijn bullen in een (heel) ver verledenheeft ook een tijdje in een kar gereden en die had haar tuig om, ring op de buikriem gemaakt, haak onder in de kar, kort stukje lijn ertussen. Ze kon staan en zitten en verder niets.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3134092
Ik weet niet of Flow zou blijven zitten, dus dat zou een tuig worden, met aan 2 kanten een bevestiging, een een extra halsband + lijn naar mijn stuur.. Een kennisje fietst zo met haar Dalmaat, die blijft er keurig in met alleen een halsband en een extra riem aan het stuur. Die gok zou ik zelf niet nemen. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3134096
Els&Flow schreef: Ik weet niet of Flow zou blijven zitten, dus dat zou een tuig worden, met aan 2 kanten een bevestiging, een een extra halsband + lijn naar mijn stuur.. Een kennisje fietst zo met haar Dalmaat, die blijft er keurig in met alleen een halsband en een extra riem aan het stuur. Die gok zou ik zelf niet nemen. :)
Zo zou ik het ook doen. En rustig oefenen, eerst zonder hond.
Door Tamara
#3134325
Bedankt voor de reacties, mijn ouders hadden de honden er al ingedaan en ermee gereden (2 minuutjes) voordat ik zelfs wakker was vanmorgen  ::)
Ze piepte niet, ging ook niet blaffen en bleek het zelfs leuk te vinden volgens mijn ouders.
Ik laat ze eerst even wennen deze week voordat ze er langer in gaan. Maar hopelijk hebben we nu een oplossing, misschien omdat misty er ook bij zat dit keer?
Was nog makkelijk mee te fietsen met 2 honden die samen 57 kg wegen , ik hoop dat ik het volhoud 20 km lang  :biggrin2:

hij is voor op de veluwe, hoop dat we niet omkieperen met al die wegen daar, ik ga in ieder geval voor niemand meer aan de kant  :2funny:
Door Tamara
#3134361
keetje schreef: Een van mijn bullen in een (heel) ver verledenheeft ook een tijdje in een kar gereden en die had haar tuig om, ring op de buikriem gemaakt, haak onder in de kar, kort stukje lijn ertussen. Ze kon staan en zitten en verder niets.
Een tuig kopen waar 3 ringen aan zitten 1 aan elke zijkant en 1 aan de voorkant.
Haken aan de zijkant maken en 1 in de bodem en met korte riempjes vastzetten maar ik denk dat ze er niet zo snel uit zouden springen.

Dat is een slimme, dank jullie wel, die zal ik doorgeven  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 15 jul 2015, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3134362
chelsey schreef: Ik had er soms 2 kids en een konginspoedel in  :biggrin2: Maar niet op bruggen  ::)
Veel plezier ermee! Een veilige oplossing, geen idee. Scoop bleef gewoon zitten door hem eenvoudig vast te binden...


Ik heb ook nog 4 plankjes die we eruit hebben gehaald, daar kan eventueel mijn neefje op, maar of dat nog past met 2 grote honden, kan het altijd proberen :biggrin2:
Heb er ook nog 2 grote kussens voor op de bodem, hopelijk passen deze. bij de gewone hondenkarren moesten we ze erin proppen dus zal wel lukken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door