Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#312998
Ik heb van de CB kalfsstaarten gekregen voor de honden. Het is al lang geleden dat ze die hebben gehad, dus ik ben alweer vergeten hoe dat ook al weer moet. :-[

Ze zijn hier wel botten gewend, maar ik geef ze altijd eerst nog wat vlees vooraf (behalve bij dingen zoals kippenpootjes, - nekjes, e.d).

Het zijn goed bevleesde staarten, ongeveer 50% om 50%. Moet ik ze nou van te voren eerst nog een lap vlees geven om de boel wat beter in te pakken?
Door Lizzy
#313396
Harde botten geef ik hier nooit op de 'nuchtere maag en ook al lijkt er 50% vlees aan te zitten, ik geef toch altijd eerst wat los vlees. Geen idee of staarten hard zijn. Ik geef nooit staarten omdat ik dat gevaarlijke botten vind. Vooral ossenstaarten. De kootjes willen nog wel eens naar binnen schieten. Dat zijn ook een van de weinige botten waar Billinghurst voor waarschuwd. Ik weet niet of de kalfsstaarten zo zacht zijn dat dit niet kan gebeuren, maar ik probeer dat dus niet eens uit....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 mei 2005, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#313402
Ik heb ze gegeven zonder eerst vlees te geven en dat is helemaal goed gegaan. :) En kalfsstaarten zijn vrij zacht. Zo zacht dat je de botjes met je handen kan breken. Maar als ik botten geef blijf ik er altijd voor de zekerheid wel vlakbij zitten, zodat ik meteen in kan grijpen mocht het mis gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door