Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3133478
Mijn oudje takelt wat afen kan wel wat meer eten gebruiken, maar meer kvv krijg ik er niet in. Ik stel ook weleens zelf e.e.a. samen, maar ze is een beetje een miepert.
Maar ze vindt de groentemixjes erbij wel lekker.
Dus wilde haar het maximale wat ze wil eten aan kvv/barf geven en extra erbij de groentemix.

Dus de bataat staat nu te koken en doe er pompoen bij, goed voor de extra koolhydraten en er gaan nog wat boontjes, erwtjes en worteltjes bij. De hoofdmoot wel de pompoen en de bataat.(alfalfa was helaas op)
Maar kan het kwaad dat ze dit dagelijks als extra krijgt? Zit er een max. aan? Ze weegt krap aan 10 kilo.
Eigenlijk moet ze niet magerder worden en smorgens wil ze niets hebben......
Door smulpaap
#3133499
Tja weet je op een gegeven moment worden ze zo oud , en dan kunnen ze best iets extra gebruiken
Ik gaf mijn oude tut ook geregeld zoete aardappel en pompoen . Maar ook in elke groentemix alfalfa
Alfalfa bevat Vit B en dat kan zo,n oudje ook best gebruiken
Verder bladgroenten , worteltjes en wat broccoli
Met andere koolsoorten ben ik gestopt , dat viel niet zo lekker meer
Verder voerde ik haar dagelijks gelijkmatig . Dus dagelijks spier en orgaanvlees plus zachter gemakkelijk te verteren vleesbot
Op die manier ging het ontlasten het beste , niet teveel inspanning op het oude achterhandje
Gebruikersavatar
Door chery
#3133514
Ontlasten gaat prima. Maar qua vleessoorten is ze gewoon een erge pietlut! Onze kleine man is een kliko(net een topic geopend over te dikke pup) en ons ouwetje mag zijn eetlust wel hebben!
Door Tamara
#3133550
Iedere dag een groentemix erbij kan gerust hoor. Alleen misschien 2 verschillende mixen maken?
Zo wissel je het af om de dag in plaats van iedere dag hetzelfde mixje groente.

Ik geef bijvoorbeeld:

Mix 1: Andijvie, sla (klein beetje), witlof, courgette en peterselie (klein beetje)
Mix 2: Pompoen, wortels, komkommer en spinazie (klein beetje)

Dit bovenop het gewone kvv/barf geven. Kokosolie en geitenmelk geef ik ook. Kan nooit geen kwaad en kan ook door de groentemix.
Gebruikersavatar
Door chery
#3133554
Ze krijgt dagelijks wat kokosvet. Geitenmelk of joghurt is een nono.....
Ze wten sowieso een aantal dagen in de week mee met onze groente.
Laatst gewijzigd door chery op zo 12 jul 2015, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door